DRUGS, TORPUR, BAD BREEDING (19.9.2022, Košice @ Collosseum)

Ffud fest (12 - 13.8.2022, Sereď @ Kemping)

2 MANKY HOOKERS AND A RACIST DWARF - Demo MC

MÖBIUS - THE MAGIC OF MACABRE 12"

Autor: Fog | Počet videní: 777

Analog freaks
Kvalitných pomalých kapiel je v našich močiaroch pomenej. A pomalých mám na mysli fakt pomalých. Konkrétne sludge. Stojaté bahno to ale úplne nie je. MÖBIUS sú najlepším príkladom. Hrajú kvalitne, pomaly, ale čo je v  tomto prípade podstatné, aj atmosfericky. Tak menej psychadelic, za to však viac temne. A bez vokálu, keď tak náhodou pre info. Ich set na tohtoročnom Ffude bol jeden z top momentov celého festu u mňa. Vyfasovať ich LP na recenziu je ako doživotný darčekový poukaz na morfium. Díky, boss.

Chalani si to vydali v kooperácii sami skrz svoj Analog freaks. Platňa samo osebe so všetkým je jednoducho krásna. Krásny cover a inlay v gatefolde, spravený sieťotlačou. Krvavo červená kombinovaná s čiernou. Asfalt detto červený. Transparentný s krvavým čiernym striekancom. Celkovo na pohľad je to celé proste delikátne. Vypadá dobre, designovo tip-top, má to koncept a je to premyslené. Na jednu stranu sa zmestil jeden song s outrom, druhá pojala songy dva. Ihla berie červené drážky za svoje a vzduch zahustne.

Začína sa temným kvílením, echom, občasnými údermi. Atmosféra nahrávky začína byť zlovestná a ponurá. Pomaly sa to rozbieha, aj keď na toto tempo je to silné slovo. Začne sa to valiť. Niesť. Unášať. Pomaly sa vnáraš do feelingu nahrávky a ona si ide a točí sa a ty sa strácaš. A strácaš. Vypustíš sa a necháš sa pohltiť. V izbe je šero, bodové svetlo a tvoja skúrená hlava. Ako sa točí kotúč, točíš sa aj ty. Už ani nevieš, koľký krát idú ten zlovestný, mohutný riff, ale môže to hrať aj dokola. Zmenia sa aranže, nástroje, beštia za tvojím chrbtom na chvíľu transformuje a ovinie ťa inými chápadlami. Pukne to a uvedomíš sa. Treba prehodiť stranu. Druhá polka na teba zaútočí agresívnym riffom z prvej ruky, zem sa otvára a  prepadáš sa naspäť. Škoda, že nedokážem prehodiť strany za stotinu sekundy, to napojenie by vraždilo. Riffuje sa, zapnú sa efektíky a trip pokračuje. Muzika pekne plynie, vie kedy spomaliť a ponaťahovať ťa. Kedy zhustiť a  trhať ti dušu. Nepýta sa na tvoj čas. Len ťa pomaly sťahuje a pohlcuje. Je to odídené, unáša ma to preč a vrátiš sa, až doznie posledný tón. Presne to je to, prečo túto muziku tak môžem. "The magic of macabre" je ukážkovým príkladom, ako robiť takéto nahrávky. Je som si tam našiel všetko, čo mi treba.

Neospevujem darovaného koňa. Bandcamp som popočúval hneď, ako to bolo vonka a po tejto LP som predtým už pokukoval. Našla si ma proste skorej a kúsok inak. Podstata je ale inde. MÖBIUS nahrali jeden popiči album. Zabalili do perfektného balenia. Je to luxus pre uši aj oči. Podobných projektov je tu málo, no o to som viac nadšený, že výsledok môže vypadať aj takto. Rád pomalé bpm? Rád kvalitné slovenské kapely? Rád muziku na vinyle? Ak si aspoň na jednu otázku odpovedal áno, toto je album pre teba.

mobiusdoom.bandcamp.com

1. Eternal weeping in agonies
  2. On the edge of tartarus