TRUE REASON - ... TALK TO MY HAND CD

Autor: Večne nespokojný | Počet videní: 875

TRUE REASON som našiel v dobe, keď som riešil predkapely na koncert, ktorý som organizoval. Nakoniec z toho nebolo nič, no Adrik mi v tej dobe dal CD na recenziu, ku ktorej som sa dostal až dnes /tj. zhruba o štyri mesiace neskôr?/. Ale on ma pozná, on to chápe, haha. No k recke. TRUE REASON hrajú veľmi autentický New York hardcore, dokonca by som povedal, že sú autentickejší ako niektoré NYHC kapely, ale každému čo je po chuti. CD začína štebotom vtákov a výbuchom, ktoré mi nejak ale nesedia ku pesničke. "Intro" je venované kapele samotnej a text vyjadruje základnú filozofiu a smerovanie kapely. Ďalší song "Pokora, priateľstvo, rodina, mier" resp. "PPRM" je kritikou dnešnej hardcore-punkovej scény. Tretou piesňou v poradí je "Your roots" o topoľčanskom hardcore a o tom, že by si nemal zabúdať skade si a medzi kým si vyrastal. Chytlavý refrén, no horšia výslovnosť angličtiny mi kúsok rezonuje v zvyšku pesničky, a tak idem radšej na tú ďalšiu, slovenskú. "Choď po tom čo chceš". Táto je oveľa rytmickejšia a pozitívnejšia so zámerom motivovať. Venovať sa tomu, čo ťa baví, no s istou dávkou kritiky dnešnej spoločnosti, ktorá vlastným snom podkopáva nohy. Dá sa to vypočuť viac krát, myslím že s týmto songom som stotožnený. Ďalší song sa volá "Thats me" a snaží sa satiricky kritizovať členov kapely popr. možno speváka, ktorý song písal, no nepríde mi to vhodne situované. Song "Choď po tom čo chceš" začína "Dnešný život sa točí len okolo pár primitívnych vecí: drogy, sex, prachy a stres, tá dnešná doba..." a tento song obsahuje pasáže ako "Yesterday was great: Captain Morgen for the 'Better play'. Man you know I´m stoned again.." alebo "Next day you don´t know where is yourself and where´s your money.". Príde mi, ako by tieto dva texty nepísal ten istý človek. Tento song je pre mňa nudou, o chlastaní a "party" píše kade jaká sračka v rádiu, hľadám niečo viac. Ďalší v poradí sa volá "Každému čo jeho jest!" a myslím že je o tom, ako by si sa mal postarať o samého seba a nejako si zabezpečiť že dostaneš to, čo si zaslúžiš a budeš s tým spokojný. Nasleduje "BA-AC", ktorému vôbec nerozumiem, no hudba relatívne dobrá. Nepochopil som textu, pravdepodobne kvôli lámavej angličtine, no príde mi to ako zaspievaná príhoda, ktorá pre účastníkov znamená veľa, no nezainteresovaným nič nehovorí. "Teraz je čas" vyzýva ľudí na zmenu, no ku koncu konkretizuje že "Zmeniť veci, ktoré ľudia stále obchádzajú, nenávisť, faloš a hnev.". Pre mňa osobne je to to najmenej, čo by som menil. Piesňou znejú zborové spevy a inak následuje vychodenú cestu tvrdšieho hardcore. "Jeden lepší deň" je akousi ódou na leto. "Slnko, teplo a baby majú odhalené telá, odpálím weed, za hlavu hodím stres." zneje refrénom. Klasická pozitívna pesnička, ktorá láka ľudí von, niekam do prírody, k vode, odpáliť weed alebo si jednoducho užiť leto. "Každý deň" má až príliž dlhé intro, no myslím, že na koncerte to môže ľudí celkom vyburcovať. Zvyšok songu mi príde až fakt pretiahnutý, čo je škoda. Ďalší song "Antipolitická" nemá v booklete text, začína Gašparovičovými a Mečiarovými hláškami, text je po slovensky. Výzvy na priame akcie, resp. na to, že nevoliť nestačí a ak niečo chceš, máš ísť do ulíc. Škoda len vety "Jebať na zákazy a všetky príkazy, veď presne na to sú, aby sa porušovali", ktorá mi príde priam detinská. Predposledný song sa volá "Ľudia" a kritizuje ľudstvo za egoizmus a naháňanie peňazí. Poslednému songu "Problems" tak isto nerozumiem, keď sa snažím pochopiť textom. Jednak slovíčka "Wenn" a "bitt" mi razia oči a jednak nerozumiem súvislostiam. Možno keby bol po slovensky, našla by sa lepšia cesta, ako zdeliť svetu čo ich trápi. Trinástou piesňou album končí. Pre mňa je to hudba, ktorú nepočúvam vkuse. Hudobne mi to príde na slovenské pomery dobré, aj napriek tomu, že mám iný vkus, no určite by som vymenil angličtinu za slovenčinu, lebo zlý preklad je horší ako žiaden. Nechcel som byť tak negatívny, no mám za sebou zložitejšie obdobie, a tak nie všetko bude pozitívne. Hardcore-punková scéna potrebuje kritiku, pretože kritika akejkoľvek drobnosti rozvíja diskusiu a podmieňuje ľudí rozmýšlať. Nakoniec som si pozrel nový klip ku piesni "Každému čo jeho jest" a nálepka Monster na gitare ma neprekvapila. CD odkladám a pevne verím, že ak sa ku mne dostane ďalšia tvorba, recenzia bude pozitívnejšia.

bandzone.cz/truereason

1. Intro
  2. PPRM