INCRIMINATE, LIFECRUSHER, SPY (13.6.2022, Bratislava @ Kulturák)

GOVERMENT BADTRIP - Demo MC

OTRAS (Rakúsko, Slovensko)

Pozvánka na Riot over river winter

23.9.2017 FLIGHT 665, LAVRA, DAERRWIN, SMUTEČNÍ SLAVNOST, ADACTA, █████, GATTACA, DROM, RAVELIN 7; Sokolov

Autor: DeeGee | Počet videní: 1003

Pôvodne celkom jednoducho vyriešený výjazd cez dve republiky sa klasicky pred odjazdom začal dojebávať a z celkového počtu 5 ks sme ostali len "tak tak" 3ja. Ľudia nechodia na akcie do susedného mesta, tak bolo viacmenej zbytočné niekoho hľadať, kto by si išiel cez víkend urobiť cez 1600 km. Tento september začína vyzerať ako keby som sa presťahoval do Čiech, nakoľko každý víkend som na nejakej akcii v CZ. Ešte niečo vymyslieť posledný víkend, ktorý je pred nami ... Vyrazili sme niečo okolo 4-tej poobede z Prešova, klasicky pár komplikácií, cesta viacmenej bezproblémová, o nejakej 11-tej hodine nočnej parkujeme pred našim ubytkom v Prahe, kde sa nám podarí dať dole pri cúvaní nejaké dopravné značenie. Auto v pohode, len sme museli zaparkovať ďalej, aby sme nemuseli nič nikomu vysvetľovať. Na mieste nás čakala spojka z ANTISOCIAL SKILLS, ktorému som prenechal zásielku a pobrali sme sa spať. Ráno smer Moment, raňajko/obed a ďalšia pražská spojka v podobe dvoch pánov, ktorí sa k nám pridali do auta. Cca o 12-tej na obed vyrážame z Prahy a o 13:45 sme na mieste, kde na nás na balkóne mávajú naší kamaráti z kapely BAESTIEN, ktorí to tu celé organizujú. Parkujeme, vítame sa, pomáhame s nejakými sudmi od piva a ideme si pozrieť okolie. Čo by som chcel spomenúť, tak je priestor, kde sa bude koncert odohrávať. Obrovská budova, asi najskôr nejaký starý hotel s barom a bowlingom, kde majú skúšobňu BAESTIEN. Fakt skvelý priestor a som rád že to nebolo v nejakom lokálnom pube. Priestor na hranie bez stagu, bar narýchlo improvizovane spustený, kuchyňa taktiež. Miest na spanie myslím že bolo viac ako bolo vôbec treba, proste luxus. Celkový dojem parádny, na toto tak ľahko nezabudneš. Na prechádzke sme navštívili vyhliadkovú vežu, od ktorej si trebalo vyzdvihnúť kľúče na miestnej polícii. Celkom slušný výhľad na obrovský kráter pri meste, kde sa niečo ťaží, ale rozloha "lomu" asi cez 1 km, na pohľad dosť mrazivý pohľad. Vraciame sa spať, dávame si hotdog a kapely sa už pripravujú.

Ako prví vystúpili FLIGHT 665, čo je temne ladený emo hardcore s členmi od THEMA ELEVEN cez MYCOP ... Príjemné otvorenie večera, aj keď je ešte poobedie. Ľudia sa nepochopiteľne tlačia čím ďalej od kapely, ale myslím že vystúpenie je parádne a splnilo očakávania. Teším sa na nahrávku. Prehrabávam sa distrom Dayafter, niečo kupujem a už v pozadí začína druha kapela LAVRA, čo je tento krát pre mňa najväčšie prekvapenie večera. V tomto žánri sa veľmi nepohybujem, tak to neviem posúdiť, ale páčilo sa mi to. V popise ambient/drone/noise pop. Neviem môže byť. Veľmi príjemný set, určite si túto kapelu dám do hľadáčika. Hneď kupujem poslednú kazetu a bežím sa vyvetrať. Z parkoviska počujem klepačky, tak sa poberám hore kde už vidím svetlá, plachty, tričká DFHV a je mi jasné o čo pôjde. DAERRWIN. Pri bare stretávam ďalšiu košickú posádku, ktorá tu zablúdila cestou z Berlína a spoločne sledujem začiatok ďalšej kapely. O DAERRWIN som už počul, mix postrocku a black metálu, viac prekombinovanejšie, nie až tak moja šálka, lebo si vždy pomyslím na DFHV a ich živé vystúpenia, čo je celkom peklo pre oči. Tu spevák tiež ma nejaké gestikulácie a chýbajú mu síce rukavičky, ale je to podobné. Hudobne nie zlé, ale nebaví ma to. Na scénu sa uberá omnoho surovejšia verzia black metalu s názvom SMUTEČNÍ SLAVNOST. Po zmenách v zostave, myslím že zakotvili celkom dobre. Rýchle, agresívne, že sa miestami bojíte či vám spevák s nepríčetným výrazom niečo neurobí. Po koncerte na Fluffe, kde ľudia lietali jak handry, by som sa ani nečudoval. So strachom dopozerávam set z prvých radov a opäť sa uberám schladiť na parkovisko. Na rade sú naposlednú chvíľu do lineupu pridaná slovenská ADACTA. Robím pár fotiek a opäť sa vetrám nakoľko ADACTA nie je moja šálka. Jedna zo zásadných vecí dnešného večera sú █████. Atmosferický screamo/black metal, od začiatku až po koniec ako jeden epicky song. Krásne zohraté. Pár krat som už ich show videl a bolo to vždy perfektné. Na GATTACA už striehnem odkedy sa začínajú vybaľovať, aby sa mi ušlo miesto a že by som niečo videl. Opäť neviem čo napísať, keďže som na ich koncert písal report pred 2 týždňami. Ako vždy vinikajúce, no tentokrát to, že som takto blízko natlačený spolu so všetkými ľuďmi na kapelu, je to ešte viac pohlcujúce. Kapela na ktorú by som chodil každý deň a neprestalo by ma to nudiť. Teším sa ďalšie koncerty. Na DROM prichádzam až na konci setu, z toho čo som videl dnes tak výborné, už by sa hodila nová nahrávka. Možno trocha hanba v dnešnej dobe, no RAVELIN 7 nemám akosi vôbec napočúvaný a ani som ich asi ešte nikde nevidel. Takže nevedel som čo čakať. Výborné, energické, ľudí ostalo pomenej, no asi prevažne tí čo vedeli kvôli čomu. Výborná bodka, ktorú ukončila miestna polícia a dala kapele posledných 10 minút nech dohrajú kvôli nočnému kľudu. Milí to páni. Na poslednú chvíľu sa rozhodujeme ísť do Prahy a vyspať sa tam, nakoľko tu by to asi trvalo dlho kým by sme sa pobrali spať. Lúčime sa, ďakujeme a balíme. 2 hodinová cesta zbehla ani neviem ako a ráno už sedíme opäť v Momente na raňajkách. O dvanástej vyrážame z Prahy a niečo pred osmou večer sa už vybaľujem doma.

Krásny víkend za nami, výborné kapely, skvelí ľudia. Niet čo dodať. Díky každému čo sa na tomto podieľal, či kapely, organizátori, kuchári, zvukári, no proste všetci. Snáď ďalší ročník bude a ak áno, tak sa budem snažiť opäť podporiť. Robíte to pekne. Dík.