13.5.2023 DADCARE, THE PUBLIC, ADACTA, THORWALD, RUINEUM; Zvolen @ Wake up

Autor: Fog | Pridané: 23.5.2023 | Počet videní: 1005

Klub Wake up vo Zvolene som zachytil už dávnejšie. Videl som, že sa tam pomerne často niečo deje a tak som bol aj trocha zvedavý. Predsa len, každý nový spot vzbudí prirodzený záujem. Poslednú dobu toho moc nestíham, takže nejak ma míňala návšteva. To sa zmenilo, keď chalani počas nahrávacieho víkendu navrhli tam sobotu večer vybehnúť. Síce som vedel, že po celom nahrávacom dni, ktorému predchádzali prípravy do noci a spánkový deficit, budem vygrcaný, ale Jozef ma odbremenil šoférskej povinnosti a tak som nakoniec privolil.

Prichádzame niečo po pol ôsmej, dnu sa ešte riešia prípravy. Vonka sa potuluje dosť ľudí. Prasiak hneď ukazuje na prekliate lavičky, ktoré spomínal. Sú pod nimi kovové mriežky a čo prepadne, pohltí večnosť. Niekto tam už loví spadnutý proviant. Vypadá to na slušnú účasť, kopa mladých ľudí, čo je super, že vekový priemer nie je tridsaťpäť plus. Veľa familiárnych tvári, takže infiltrácia do spoločnosti prebehne hladko. Dokonca trávim vykecávaním sa toľko času, že z každej kapely mi ujde časť setu. Darmo, celý deň som plieskal jeden song dookola hodiny. Potrebujem byť aj kus stranou. Takže to pojmem súhrnom.

Večer otvoria DADCARE. Konečne ich vidím nejak tak kompaktne, že mám čas aj podmienky kus sledovať, čo sa tam deje. Pláva to riffovo žánrami, výkon kapely je posadený a solid. Rád vidím zase Patrika na nohách. Vlado za bicími veterán, odslúžené roky sú tam a pohon maximálny. Ja by som osobne pridal ešte viac blasbeaty, keď im tak pekne idú. Nech je z toho väčšie peklíčko. The PUBLIC stíham až koniec, ale tam nie je o čom. Nie najkratšie, ale silne nápadité, pestré a intenzívne songy, zahraté s mladíckou energiou. Chalani starnú len na občianskom, inak sa intenzitou vyrovnajú generačne mladším kapelám. Asi to bude tým kysuckým vzduchom. Sám som neni najmladší, tak je vždy celkom povzbudivé aj motivačné vidieť nakladať niekoho staršieho. Hlavne takto. ADACTA idú tretí. Tam tiež nie je o čom. Chalani vedia svoj set podať doslova v profi verzii, tebe rovno na tanier ako pokrm, nad ktorom sa nedá nájsť nejaká chyba. Všetci zohratí, posadení, s výtlakom banského parného stroja. Zvuk ako zo škatuľky (inak ten mala každá kapela počas večera dobrý), výkon tiež nezaprie roky praxe. Takto to vypadá a znie, keď kapela vie, čo presne chce a ako to dosiahnuť. THORWALD pokračujú v štafete dobrého zvuku a výkonu, rovnako hutné (všetci máte HM2 či čo?) a odohraté s prehľadom. Nebavíme sa o nováčikoch, skôr naopak, takže čo čakať, že. Opäť kvalitný a silný set, dosť sa v ňom aj poklepalo, tak to nikdy nemôže byť na škodu veci. Nepoľavilo sa na intenzite, aj nejaké frky museli byť od mikrofónu. Takto to poznáme, takto to dostaneme, takto to máme radi. Na posledných RUINEUM som bol zvedavý najviac, predsa len, všetko ostatné som predtým videl. Chalani si žánrovo vybrali dosť ťažké ihrisko. Riffovo je to zaujímavé, rytmicky troška štandardné, ale smradľavý oldschool death nie je moc experimentálna hudba v tomto smere. Špinavé riffy, primitívne a úderné bicie plus záhrobný vokál ťa dostanú, kde treba. Všetko funguje, navyše tam cítim potenciál kreatívne aj hráčsky rásť. Som zvedavý na ďalšiu nahrávku.

V polke setu Jozef zavelí domov, predsa len, je pol jednej preč a zajtra mi treba ešte prehrať nejaké pasáže. Takže sa lúčime a ideme. Klub je už aj tak citeľne prázdnejší. Navyše neskôr sa dozvedám, že ich aj tak o jednej vyhnali. Už sa nebere vstup a mesto sem naplaví zopár existencií a tak sa udeje aj nejaký konflikt vonka. Nič hrozné, ale kus dojebe vibe. Inak vydarená akcia, ktorá prekvapila. Návštevnosťou aj lokalitou, akurát škoda, že klub končí, pretože im neobnovia nájom a toto bola jedna z posledných akcií tu. Ostáva dúfať, že tieto aktivity presunú niekde inde. Očividne vo Zvolene je pre koho.