9.7.2019 OAKEN, THE BODY, FULL OF HELL; Budapešť, Durer kert

Autor: Fog | Počet videní: 464

Tretí výlet za muzikou na juh. Tentokrát tour kombo FULL OF HELL a the BODY. Niekde hrali kolaboračné sety, nakoľko majú aj kolaboračné albumy, ale na Budapešť vyšli dva separátne sety. To mi vyhovovalo. FULL OF HELL som v  klube nevidel (len raz na Obscene) a the BODY tu síce boli minulý rok, ale neuškodí reparát. Doma hasím vinyly od oboch kapiel, vlastné aj spoločné. Navyše za pár éčiek tuto za rohom, v končinách nám južanom zasľúbených. Darmo, že dva dni po Obscene, tu som bol tiež jasný od začiatku.

Jediný záujemca o koncert Milanko si na ten termín bookol dovolenku, takže pred osamelou cestou ma zachránil Kuko s Luciou, ktorí išli blúdiť do mesta. Samozrejme nakopená robota si vybrala daň a pohýname sa až pred siedmou. Pri aute brko a prichádzam do Düreru na začiatku setu OAKEN (prvá kapela WASTED STRUGGLE už dávno za nami), ale na vstupe je Bende, takže celý set prekecám s ním. Idem dnu až na the BODY.

Gitarista/spevák do seba vyleje celú plechovku piva na ex a dáva signál. Už nastavenie stagu napovedá, že dnes to bude iné, ako minule. Bicie, aparáty a rack na noise a sample. Minulý rok tu boli chalani len s dvomi kufríkmi, na ktorých odohrali celý set a bolo to pestré a zaujímavé. Tentokrát to bolo rozhodne viac kapelné a hutnejšie. Ponurosť ostala, akurát dostala ťažší nádych. Sludgový feeling tomu dodal objem. Pomalé kompozície postavené na repetitívnych riffoch s noisom na pozadí zalievali ušné kanály a každým úderom do bicích ťa to udupávalo. Enormne hlučné. Za tridsať minút tam vykopali jamu, hodili ťa do nej a nahádzali späť hlinu. Po poslednom tóne už len odložiť lopaty a vztýčiť náhrobok. Čistý pohreb.

Berem vinyl the BODY a pri aute odpaľujem ďalšie brko. Vraciam sa dnu a  nájdem si spot. Zanedlho na stage nabehnú chalani z FULL OF HELL a odpaľujú set prvým songom z nového albumu. Chvíľu mi trvá to identifikovať, pretože zvuk je otrasný. Jedna neprehľadná guľa. Beriem, že zvučiť týchto magorov je asi výzva, ale toto bolo echt hrozné. Bicie okrem prechodov nikde, basa stratená a gitara nekonkrétne bahno. Chvíľu sa aj zamýšľam, že ak to nespravia, tak to bude katastrofa celé. Ale po pár minutách to dajú našťastie dokopy a dá sa to konečne sledovať. FULL OF HELL vyberajú hlavne novšie veci. Za svoju existenciu sa posúvajú a v poslednom období do toho začleňujú hutné a hrubé riffy s ponurým feelingom, čím celkovo zdrsnili a stemnili svoju hudbu. Pridaj noisové vsuvky, chorobný vokál, bicie na hrane únosnosti a údernosť živelnej pohromy. Berú ma z nahrávok a naživo to len naberá na sile. Intenzita tejto kapely je z inej dimenzie. Totálne štiepenie jadra. Po polhodine ich grind/death bordelu ti hlava rotuje ako častice v urýchľovači. Toto nebol set. Toto bol tvrdá diktatúra.

Pri aute sa opakuje situácia s meškajúcim Kukom. Ale čas je dobrý, takže po porobených cestách sme doma za luxusnú hodinu a pol. Tieto akcie v Pešti nemajú chybu. Otočíš za pár hodín a doma stihneš pred spaním popremýšľať, ako niekto dokáže takto hudobne hrotiť. Ale dobre tak. Potom sa oplatí hrotiť aj na druhej strane a chodiť tam na koncerty každý druhý týždeň. Krása.