29.3.2019 AUSGEZEICHNET, SMALL TOWN LIFE, SBA, ČISTÁ RYŽA; Sereď

Autor: Edúv syn | Počet videní: 1003

Okej Včera som mal ísť pôvodne do Viedne na koncert do EKH. Nakoniec to ale padlo a ja som teraz zase rozmýšlal, či už som starý a lenivý jebo alebo sa vyserem na to a budem doma oddychovat. Potom ma na sekundu prebralo a hovorím si KURVA VŠAK ČISTÁ RYŽA! Už sedím vo vlaku smer Sereď. Zase s neistou budúcnosťou ako dopadnem a kedy prídem domov. Nevadí. Vo vlaku stretávam prvé galantské tváre. Následný presun sereďská stanica - kemping je skomplikovaná skrz jedného už pomerne dosť indisponovaného jedinca, a tak polka ludí berie taxík. Viete jak to chodí v Seredi. Sú tam všetci. Prvá fáza zdravenia mám po hodine za sebou a už sa pripravuje prvá kapela. Viacmenej presne. AUSGEZEICHNET. Mačák presne pokračuje v tom jeho poctivom rockandrolle, kde skončila napríklad SPROSTÁ OTÁZKA. Vždy mu hudobne jebalo a mám ho za to strašne rád. Celú dobu som obkukával riffy. Hudobne sa mi to ťažko opisuje, počuť tam aj melodickejšie momenty a zároveň to stále basovo vlní. Speváčka spievala po anglicky. A celkom fajn. Mikrofón bol možno na môj vkus moc výškový a občas mi rezal uši, ale to není chyba kapely. Boli zohratí a bavilo to, možno by som dal kratší set chalani. Idem pozdraviť druhú vlnu ludí a čakám na SMALL TOWN LIFE. Veľakrát keď som o nich pisal, nevedel som si odpustit spomienku o Nirvane. Teraz to neurobím. Ale mal som naozaj pocit, že som v Seatli a každú chvíľu som čakal, že do krčmy vstúpi Fraiser Crane. Emócie, pičovinky. Možno ten žáner, čo hrajú není originál na entú, ale nie všetky kapely majú nutkavú potrebu hrať obskúrne veci za cenu originality. Dnes pojem byť originál sú pre mnohých nesplnené sny. Treba si ale uvedomiť fakt, že byť originál v hocičom skončilo začiatkom postmoderny a súčastná definícia originality u mňa (u mňa - aby sa potom čávovci v komentároch nepískali, že kto som a čo som, keď tu niečo definujem :D)predstavuje voľnú interpretáciu inšpirovaným a tým to nadobudne subjektívnu optiku hudobníka. Amen. Chcem viac koncertov SMALLTOWN LIFE. Nasleduje lokálna legenda, ku ktorej nemám žiaden vzťah, a tak sa pýtam starších psov, nech som v obraze. Chlapi to tam začali rozjebalávať presne takým punkom ako je špecifické pre kapely, čo hrali v prvej polke devadesátek. V dobe, keď kapely uplne nerobili tak zbytočnú barieru medzi melodickym punkom a punkom 82. Keď si bol odkázaný na to, čo dostaneš na kazete od kamošov alebo poštou. Teraz si také veci, možno okrem PRÍPAD EWI BURDOVEJ, nedávam. Ale aby som porovnal, tak možno trochu surovej nasratosti CONTAINERU, trochu ako STRECHA, skrátka všetky tie kapely hrajúce v tej vlne postsoc. dobe. Doma by som si to nepustil, ale nie preto, že by to bolo nepočúvatelné, ale skor nemám čas. Naživo som si to užil, pretože si to užívala kapela a aj lokálni. Vrátim sa ešte k tomu konceptu kulturákových lokálnych "rockoték", kde hrali lokálne kapely od najhorších klonov Dalibora Jandu až po blackmetal. Tentokrát vybrali chalani z Ffudteam len to najlepšie alebo skrátka brali čo bolo a zhodou okolností všetky svojim spôsobom víceménej kvalitné veci. Vrchol večela né len pre mňa. ČISTÁ RYŽA! Každý čakal niečo. Boli takí, čo pamätali koncert a takí ako ja, kerí sa narodili neskorej. Vpredu plnka, ale pretlačil som sa. Schválne som to nepočúval doma, aby som to mal priamo do ksichtu. A začali. Prvé tri skladby som rozmýšlal, či som sa premiestnil v čase pretože to bolo fresh ako keby neprestali. Bubeník s tričkom SUICIDAL TENDENCIES mi naznačuje, že to nejsú zdochliny, ktoré si len pripomínajú mladícku nerozvážnost, ale idú to stále. Kto pozná tvorbu tak vie. Rukopis ČISTEJ RYŽE je niečo z čoho môže kapela ryžovat a keby potvrdili súčasné postavenie novým albumom, ak by aktívne hrávali, mohli by sa zaradiť kľudne aj k Davovke a podobným velikánom. Strašne by ma to potešilo. Pýtal som sa sám seba počas koncertu, prečo to kurva ešte není na vinyle. Čo sa týka zvuku, tak potvrdili tú ich špecifickú ťažkotonážnosť, ako keby v pasážach hrali spolu so zbíjačkami. Trochu mi chýbali drumble, ale inak bolo všetko totálne identické. Dávam 10/10. Aj z nostalgie, aj od kvality, aj od radosti. Že som zažil. Táto južná časť mala svoj sound a určitý rukopis, ale to sa mi nechce teraz rozpisovať. Typicke anarcho filozofické myšlienkové pochody v textoch, ktoré boli uprednostňované pred priamými attakmi na konkrétne témy a podnety. Výborné. Ani moc dlhé ani moc krátke. Adrik mi vybavil odvoz, takže prchám pred poslednou kapelou, ale nevadí, uvidím ich dnes vo Fuge. Som rád, že som bol po dlhej dobe v Seredi a postretal všetky tie tváre, pripomenulo mi to, že to musím praktikovať častejšie. Sereď rulezzz.