16.2.2018 SHITNECK, STATE FUNERAL, RAT CAGE, THE WANKYS, MOB 47; Sheffield

Autor: cocotello | Počet videní: 653

Klub/koncertné miesto The Lughole bolo za posledných 5 rokov najlepšou alternatívou na robenie koncertov v Sheffielde. Keďže mestská rada má s budovou iné plány, rozhodla sa spoluprácu ukončiť. Lughole je oficiálne zatvorený od nového roka a všetky plánované koncerty sa musia uskutočniť na iných miestach (baroch, krčmách). Tento koncert sa teda koná na neznámom mieste, je vytvorená facebook udalosť, ktorá sa deň pred koncertom z internetov maže. Zistiť, kde sa vlastne akcia koná sa dá len pomocou správ alebo osobnom stretnutí. Píšem Bryanovi a na moju veľkú radosť dostávam odpoveď, že koncert bude v Lughole ako úplne posledná akcia. Podmienka je, že akonáhle si dnu musíš ostať až do konca koncertu alebo skorého odchodu. Žiadne postávanie pre bránou, aby sa nevzbudila pozornosť, že sa koná nejaká akcia. Koncert je dneska 100% nelegálny, čakám príchod policajtov. Naštaštie sa nič také nekoná, všetko prebehne bez problémov. Kedže všetci musia ostať dnu, je tu dosť nafajčené. Osobne mi to nevadí, byť posledný krát na jednom z najlepších DIY punk miest na svete sa ničomu nevyrovná. Kopec známych tvárí. Len ako vôjdem stretávam Amy z Leedsu, ktorú som naposledy stretol na K-town feste v Dánsku. Sama je prekvapená čo tu robím. Si myslela, že už naplno zarezávam v Slovakistane. Dneska štartujú domáci SHITNECK. D-beat/crust na švédsko/anglický štýl? Pozorne sledujem, ľudia sa zatiaľ nehýbu. Nejaký 10 minútový set na zahriatie. Ja som celkom spokojný. Stretávam posádku z Leedsu a Jorge z FAMINE mi rozpráva o zážitkoch z turné po Európe a hlavne slovenskú časť, kde ospevuje cibuľové komando SEDEM MINÚT STRACHU a tiež ich koncert, ktorý sa konal v Lovčici-Trubín. Sranda, že je to poznal naspamäť dokonca to aj správne napísal do googlu. STATE FUNERAL z Brightonu je pocta bostonskému hardcoru 82. Spevák v kukle, tričko JERRYS KIDS, takže viem odkiaľ vietor vanie. Od prvého hrabnutia do strún do mňa naperie primitívny hardcore bordel. Baví ma to ešte viac ako na minuloročnom Static shock feste v Londýne. Aj pod pódiom sa robí slušný bordel. Doma hneď vyťahujem ich flexi na gramec. Pačí sa mi ten bubeníkov tuc-ta-ruc-tac štýl hrania. Jednoduché a účinné. Jeba. RAT CAGE je ďaľší z projektov neúnavného Bryana. Teraz ako one-man band. Koncerty sa konajú len veľmi sporadicky. Dneska polovica SIEVEHEAD (post-punk, Sheffield) a polovica FAMINE (grindcore, Leeds). Čakal som priemerný set, kedže je to len projekt s ľudmi, čo prídu na pomoc zahrať nejaký koncert, ale toto bola neskutočná facka do tváre. TOTALITÄR až do špiku kostí. Neskutočný mangel. Peklo na pódium ale pod pódiom. Ľudia su jak besní, pogo, stage diving, dokonca po kapele hádžu plechovky s pivom. Haha, brutalita. Toto by mala byť regulárna kapela, nie len projekt. Úspech na MTV zaručený. Stojím na kraji, kde je trochu bezpečnejšie pred náletmi tiel, ktoré sa valia zo všetkých strán. Vynikajúci set. Dneska to bola určite kapela večera. Pred ďaľšou kapelou si všimnem, že nejaký týpek predáva svoju zbierku sedempalcov, že preto lebo ho bavia len LP-čka. Prehrabem sa a lovím MAGRUDERGRIND / SYLVESTER STALINE, limitované čokoládové MALIGNANT TUMOUR / UNHOLY GRAVE a CHARLES BRONSON / ICE NINE, síce s prefotených obalom, ale všetko dokopy za smiešnych 8 libier. Vynikajúca kúpa. Dosky dávam do batoha. Už je pripravené na noise punkerov the WANKYS. Menej známa kapela ako ich slávnejší japonskí kolegovia, ktorí hrajú podobnú muziku. Hlučný pogo-punk, ktorý ma moc neberie. Dosť je to streotypné, nahrávky moc nepoznám, tak len ticho sledujem. Vrchol vystúpenia práve začína. Nejaký napitý pankáč nechtiac padol na repráky, v tom gitarista jebne gitaru na zem, pristúpi a týpek dostáva jednu rovno na nos. Týpek padne do vedľajšej miestnosti. Nastáva na 30 sekúnd hrobové ticho. V tom z davu začne brutálna hádka medzi gitaristom a obecenstvom. Gitarista je pripravený a chce vyskúšať svoju päsť aj na ďaľšom zo zúčastnených. Nakoniec všetko skončí bež ďaľších pästných súbojov. Dosť zaujímavá situácia. Dávno som také nič nezažil, haha. Kapela dohrá svoj set v kľude. Švédska legendárna rúbanica MOB 47 to ťahá už vyše 30 rokov. Nie som nejaký veľký fanda týchto pánov v pokročilom veku. Naposledy som ich videl asi pred 8 rokmi na Play faste. Nič sa veru nezmenilo. Mangel od začiatku do konca. Urobím pár fotiek a sledujem ich set už len zdiaľky. Okrem "hitov" "Stop the slaughter" a "Animal liberation" nič nepoznám. Ešte si robím poslednú fotku, že vyskočím na stôl úplne vzadu a spravím záber na miesto, ktoré mi posledných 5 rokov veľmi prirástlo k srdcu a asi každého, kto niekedy Lughole navštívil. Spomínam na absolútne prvý koncert, keď tu hrali švédi ANCHOR a došlo neuveriteľných 7 ľudí. Odvtedy sa veľa zmenilo a Lughole sa zapísal veľkými tučnými písmenami na mapu punkových miest, kde sa dobre cítia ľudia aj kapely. Toľko opitých večerov, spoznaných priateľov, a to len kvôli tomuto jednému miestu. Na toto punkové miesto číslo jedna v Sheffielde nikdy nezabudnem.