INCRIMINATE, LIFECRUSHER, SPY (13.6.2022, Bratislava @ Kulturák)

GOVERMENT BADTRIP - Demo MC

OTRAS (Rakúsko, Slovensko)

Pozvánka na Riot over river winter

20.10.2017 RACHEL EAGLE, JAMES BAR BOWEN, EAGLE SPITS, THE REBEL RIOT BAND, THE GENETIK PETS; Bradford

Autor: cocotello | Počet videní: 403

Naspäť v plnej zbroji začíname jesennú sezónu koncertov. Dneska ma to veje na sever do Bradfordu, kde sa koná dá sa povedať jednodenný mini festival. Silné zastúpenie kapiel, ale jedna trochu vyčnieva, a to crust punková pochutina až priamo z Myanmaru alebo Burmy. Kapelu sledujem na facebooku už dlho, takže neboli žiadne prekážky neísť. Klasika sedem minút strachu dneska prebieha neúspešne. Platím si pekne za lístok a už fičím smer 1in12 club, miesto, kde som bol naposledy tuším v apríli, keď tam vyspevoval bájny DÁŠA FON FĽAŠA - čarovná to noc. Klub zatvorený, tak idem aspoň kúpiť dačo na prežratie a mini prechádzku mestom. Dneska mali ešte hrať AUTONOMADS (anarcho ska/punk/dub z Manchestru) a JESUS AND HIS JUDGEMENTAL FATHER (queer pop punk z Leedsu), ale pre zdravotné problémy sa nedalo, škoda. Začína RACHEL EAGLE, čo je vlastne staršia dredatá pani s jej politickou poéziou, básňami, občas spevom. Druhý ide JAMES BAR BOWEN s folk punkovýmy songami, niečo ako ujo Dášo len viac seriózne. EAGLE SPITS je manžel dredatej pani a tiež vystupuje ako poet s politickými textami napr o bezdomovectve, situácii v UK a pod. Teraz nastáva tá chvíľa na ktorú som sa veľmi tešil. Konečne vidím a stretávam útlych pankáčikov priamo z Myanmaru/Burmy s úsmevmi na tvári. The REBEL RIOT BAND je jednou z najviac inšpirujúcich kapiel a pritom nemusia byť ani veľmi známy, ale tým čo robia a podporujú sú pre mňa jeden z najväčších objavení. V ich rodnej krajine je situácia veľmi zlá, priemerný ročný plat je okolo 600 eur, vojenská vláda, náboženské etnické čistky. Napriek tejto zlej životnej situácii chcú sociálnu zmenu, starajú sa o chudobné deti, varia a rozdávajú jedlo, robia benefičné koncerty. Na turné po UK sa im poskladadali rôzni ľudia a dopadlo to na výbornú. No naspäť ku muzike, hrajú primitívny mix crustu a punku. Niečo na spôsob japonskej školy, ale so svojou tvárou, naštvane a drsne. Najviac vyčnieva basa, ktorá buble nonstop a so štipľavou gitarou to sedí dokonale. Bicie to je kanonáda nonstop a nejde zastaviť. Set trvá tak akurát plus pridávajú ešte jednu pecku, a to nejaký song o punx a skins united z krastovým zvukom. Masaker. Mrzí ma, že som chcel s nimi aj pokecať, ale nejak nebol čas. Dneska ešte stíham Grékov the GENETIK PETS a toto ma celkom prekvapuje. Z bandcampu to nebola žiadna sláva, ale naživo ma to baví dosť. Povedal by som taký Fat wreck rýchly melo punk/hardcore. Asi tomu spravil aj zvuk, ktorý je tu vždy veľmi dobrý. Nemám ponatia o čom sú songy, ale bavím sa. Ešte rýchlo stretávam Steva, ktorý je môj dealer v UK a berem tašku dosiek, ktoré mám u neho odložené a pálim smer stanica. Takže nestíham anarcho-punkovú legendu CONTEMPT, ktorá to ťahá už od roku 1984, snáď sa niekde ešte zatúlam a uvidím ich. Bus nechodí, nakoniec ma bere ďaľší bus a dokým sa dojebem domov je pol tretej. Čaká ma štavnatých 2,5 hodiny spánku a smer rachota. Napriek spánkovému deficitu som veľmi rád, že som mohol vidieť a stretnúť pankáčov pre ktorých je punk rock boj o život a slobodu.