Pi 3.2.2023

HUTA PLASTIKU (Poľsko) TVOI POSTOI (SK) FUKOTY (SK)

7.9.2017 ANTISOCIAL SKILLS, OSTATNI, GATTACA, FINISTERRE; Praha, Eternia

Autor: DeeGee | Počet videní: 548

Stredo týždňový stereotyp mi prekazil nápad vyraziť na koncert do Prahy. Prečo nie? V stredu sa pýtam v robote či by to bol prúser kebyže do konca týždňa neprídem, že vraj nie, tak kupujem lístky a štvrtok ráno nasadám v Kysaku na vlak. Lowcost, bez zástrčky, operadiel, splachujúceho hajzlu, obsluhy. Nie žeby som bol na veľa, ale ten hajzel mohol aspoň splachovať, nie len sa mu otvárať dno. Všetko tam ostávalo prilepené. Čistá láska. Meškanie 15 min je v pohode, o nejakej pol piatej som na hlavnom nádraží, kde ma čaká prešovsko-pražská spojka a vydávame sa smer Moment (najlepšie imigrantské bistro v širokom okolí). Polievka, seitan burger, káve, zložiť veci a prechádzkou cez Vyšehrad smer Smíchov. Čo je krajšie ako sa pred hardcore punkovým koncertom pozrieť na dom Daniela Landy? Trochu blúdime, no niečo po osmej sme na mieste.
Pred Eterniou sa to už hemží známymi tvárami, no hneď usudzujeme že dnešná účasť bude komornejšia. Trocha ma to zákerne potešilo, že to takto nevyzerá len na východnom Slovensku s návštevnosťou. Zdravíme známych a ako prví idu na pódium páni v rokoch ANTISOCIAL SKILLS. Svieži hardcore punk, myslím že všetko z ich prvej malej dosky, plus niečo navyše. Mňa aj tak najviac baví ten slovenský track. Nie žeby šlo o nejaké národne cítenie, to určite nie, skôr mi to nostalgický pripomína TIME OF MY LIFE. Zvuk napiču, neviem či zvukár počul inak ako my, ale asi áno. Nevadí, ani sa nenazdám a je koniec. Ďalšia kapela OSTATNI z Berlína. Dámy a páni majú premietačku, takže je tam skoro tma, čo mi pri fotení vôbec nepomohlo a nechcel som tam jebať blesky, takže fotky aj tak vyzerajú. Svižný anarchopunk, striedavé mužsko/ženské vokály. Jediné čo to rušilo, že sa gitarista po každej pesničke ladil, ako keby to pri tomto žánri nejako vadilo. Takže set sa natiahol asi tak o polovicu. Po nich GATTACA, čo je jedna z hlavných príčin môjho 16 hodinového sedenia vo vlaku. Opäť výborné, zvuk príjemnejší aj keď sa to miestami zlievalo. Ak niekto nepozná tvorbu, pochybujem že tam niečo dokázal rozpoznávať, ale zas kto by to nepoznal. Husia koža už neviem po koľký krát. FINISTERRE som tento rok už videl na Fluffe, o trochu som to premeškal kvôli toaletným potrebám, takže teraz reparát. Zvuk už bol ok, nakoľko kapela to trocha doladila so zvukárom. Hrubý hardcore crust, dosť songov z novej dosky, ktorá prednedávnom vyšla na Contrazst! rec., všetko mám skoro naspamäť napočúvané, takže sa teším. Speváčka pobehuje pomedzi davom, nekompromisné a vtipné komentáre striedajú epický zvuk. Fakt silný zážitok. Díky.
Po koncerte sa hneď lúčime a vyrážame okolo Daniela Landy sa vyspať nakoľko ráno o 7:44 opäť cestujem domov. Bolo to pár pekných hodín v Prahe. Díky všetkým.