INCRIMINATE, LIFECRUSHER, SPY (13.6.2022, Bratislava @ Kulturák)

GOVERMENT BADTRIP - Demo MC

OTRAS (Rakúsko, Slovensko)

Pozvánka na Riot over river winter

1.9.2017 SAMORAST, BAESTIEN, THE WILDERNESS; Lučenec, Slimák

Autor: Ondrej / ZINTAER | Počet videní: 699

Jedného dňa z ničoho nič (brutálny úvod) mi píše Adrik, že serus mám voľné miesto v aute na koncert do Popradu a Lučenca na WILDERNESS. Píšem, že super, dík, do LC by som sa išiel kuknúť. Tak sadáme nakoniec síce nie do Adrikovho auta v počte 4 kusy smer západ. V aute preberáme všetko možné, hlavne je sranda a cesta ubehne jak nič. V LC nás Adrik naviguje do miestneho pivovaru, kde hneď stretávame posilňujúce sa SAMORASTy, ktorí sa o menšiu chvíľku pri stole striedajú s ďalšími vystupujúcimi a síce s BEASTIEN a už zmienenými divočákmi z Trnavy. V príjemnej nálade si krátime čakanie na koncert. Pred pubom Slimák, kde sa akcia má konať, sa už pomaly zhemžievajú domáci i cezpoľní a pomaličky po fajnom kecaní pred klubom dochádza aj ku kultúre, kvôli ktorej sme všetci došli. Prvý idú na vec SAMORAST, ktorých som mal tú česť vidieť a hlavne počuť prvýkrát. Pekné a milé príhovory striedalo parádne emoHC a tak si vlastne aj takéto niečo predstavujem. Parádne melodické, akurátne prešpekulované, aj agresívne, aj jemné, aj temné ... SAMORAST, veľké a dobré prekvapenie, ktoré sa tu nedávno zjavilo a dúfam, že pohrajú ešte pekne dlho.

Slimák pub, je vlastne malá krčmička, ktorá ale na podobné akcie v pohode stačí. Trocha srandovne (milo) na mňa pôsobí to ako je Slimák totálne neodhlučnený priestor a počas koncertov sú vchodové dvere celý čas otvorené s výhľadom na ulicu plnú rodinných domčekov, ktorá ale ako sa dozvedám od Foga nepatrí k obytnej zóne LC. Pôsobí to celé hodne pozitívne. Koncerty vyzerajú akoby sa hralo v obývačke. Fakt pohodička.

Po nejakej tej pauze idú na rad chlapíci z BAESTIEN. Pre mňa do vtedy totálna neznáma. Chlapíci na nás vyvalili prehliadku alebo prierez všetkých potemnelých a pokleslých HC subžánrov. Všetky ingrediencie dobre premiešali a z reprákov nás pomaly, ale bez akejkoľvek možnosti úniku, prikryla bažina smútku, zániku a apokalypsy, nad ktorou sa vznášal mrazivý víchor nasládleho zápachu mŕtvych. V zajatí hypnotizujúcich prívalov hlučnej temnoty, z ktorej sa predierajú miestami mám pocit až tri spevy, prikovaný k podlahe uznanlivo prikyvujem hlavou, a fakt si to užívam. Fakt dobré.

Po ďalšej prekecanej pauze prichádzajú the WILDERNESS. Tí to na jednej strane síce trocha hudobne odľahčia, ale svojimi príhovormi a jasnými textami tú depresiu nasmerujú od trocha abstraktných temných predstáv, k veľmi konkrétnym udalostiam, ktoré sa dnes v našom okolí dejú, a ktoré chlapci vedia veľmi dobre pretlmočiť do skvelej a jedinečnej hudobnej formy, ktorú produkujú. To čo chlapíci hrajú je určite niečo čo široko ďaleko a možno (určite) aj nikde inde nevyskytuje. Pri niektorej zo skladieb ma napadlo označenie NIRVANAoidný-powerviolence ..., ktorým sa ale nedá pokryť celá ich super tvorba. Navyše vymýšľať označenie pre škatuľku, kde bude iba jedna kapela ináč ako the WILDERNESS je trocha zbytočné, ale zase zábavné. Vynikajúce vystúpenie. Nabitý energiou ako šalený chodiaci akumulátor (zajačik energizer) posilnený troma silnými koncertami a skvelými rozhovormi, čo sa tiahli celou cestou i prestávkami pred klubom, sa rehlím ešte aj celý nasledujúci deň a mám pocit, že tú hudbu v sebe cítim rezonovať ešte aj dnes, a to je vlastne aj dôvod prečo to tu píšem. A to je asi vlastne aj všetko. Úprimne DÍKY všetkým!