INCRIMINATE, LIFECRUSHER, SPY (13.6.2022, Bratislava @ Kulturák)

GOVERMENT BADTRIP - Demo MC

OTRAS (Rakúsko, Slovensko)

Pozvánka na Riot over river winter

15.8.2017 BITTER YOUTH, PRIMITIVE LIFE; Lučenec, Slimák

Autor: Fog | Počet videní: 572

Neviem presne ako, ale myslím, že obdobný scenár. Kapely na tourku potrebujú nejaké last minute dátumy. Jake sa toho chopil a s jedným pomohol. Síce týždeň po mojej akcii, ale hudobne je to inde, cieľová skupina kus iná, aj keď nám sa tu dosť ľudí na tých akciách prekrýva. Každopádne pár týždňov vopred vypustil info, došli cezpoľní z RS a dokonca dve autá z Košíc, takže nakoniec sa to nazbieralo na čísle tridsať, čo je v týchto podmienkach viac než super. Ostatne neskôr spomína, že aj kapely spokojné, že sa vyzbieralo dosť na benzín. Myslím, že vládne všeobecná spokojnosť.

Ja sa naháňam hore dole z roboty, po ceste na venčenie psa z kanclu narýchlo vyhadzujem Jakovi pečiatku a prichádzame až pred deviatou. Dosť času ubaliť, ešte sa čaká na Košičanov. Začne sa niečo po deviatej. Prví sú BITTER YOUTH z Liverpoolu. Začnú hrať, hneď dostávajú odozvu a napriek menšej účasti sa okamžite pred nimi spustí bordel. Chalani hrajú svižne, má to jasný ťah a údernosť. Taký echt poctivý hardcore s punkovým puchom, kde ide hlavne o dynamiku. Škoda, že boli troška statickí. Ako hudobne to nemalo chybu, posadené aj odohraté, síce vystavané troška na klasickejších postupoch na istotu, ale pritom stále agresívne a nenudiace. Len tomu chýbal troška pohyb nielen hudobný, ale aj ľudský. Ale ľudia v extázi, Košičania to sem s pomocou domácich prišli troška prevetrať, takže atmosféra nabehnutá hneď.

PRIMITIVE LIFE sú v smere prevedenia showky o poznateľnejšie divokejší. Ešte vravím Olimu cez pauzu, že sto percentne zahrali BITTER YOUTH, ale kebyže sa oprú kus inak do toho, hneď pridajú dvadsať percent. Ich berlínski kolegovia na turné boli jasným dôkazom. Muzika obdobná, až na viac stredno-tempových stomp momentov a aj nejaké power-violence nášupy. Hudobne pestrejšie, hraním odvážnejšie a istejšie. Aj energia z toho išla väčšia. Už len tým, že speváka bol plný klub, chalan a baba za strunami aj poskočili. Ale celkovo z nich išla väčšia pohoda a ľahkosť pri hraní. Jednoducho boli viac uvoľnení a  dokázali sa odviazať. Taký iný vibe z toho šiel. Tip top zohraté, no menej sústredenia a viac rozjebu. Tak som to cítil ja, ale myslím, že aj odozva pred nimi bola badateľne rezkejšia. Každopádne solídne natrepaný set. PRIMITIVE LIFE tam zdvihli prevádzkovú teplotu.

Rýchlo som prišiel, rýchlo sa odohralo a aj som rýchlo odišiel. Ani nebolo čo, cezpoľní do auta a domov. My detto, zajtra robota. Narýchlo kupujem sedempalec od Nemcov, zdravím sa a ideme. Každopádne to bola výborná akcia, kde napriek dátumu a okolnostiam prišlo pozrieť a zabaviť sa dosť ľudí. A atmosféra. Tá bola silná. Takto má vypadať hardcore showka. Aj keď je utorok v strede uhorkovej sezóny.