Pi 3.2.2023

HUTA PLASTIKU (Poľsko) TVOI POSTOI (SK) FUKOTY (SK)

27.7.2017 HEATSEEKER, KONTRA, THE FLEX; Košice, Collosseum

Autor: Fog | Počet videní: 720

S akciami v Košiciach sa to opäť rozbieha. Chalani dali toto mesto na mapu a koncerty hore v Collosseu si časom získali výbornú reputáciu. Niet sa čomu diviť. Super miesto, ľudia chodia a atmosféra je zakaždým tlak. Pali a Outcasst crew spolu so Slayerized na koniec júla namiešali luxusnú zostavu a bolo v podstate od zverejnenia akcie jasné, že sa tam dostaneme. Dokonca sme išli z nášho regiónu dve autá, chalani z Rimavskej dali dokopy ďalšie auto. Darmo, silný line-up. Vyrážame okolo piatej, s pauzami a premávkou prichádzame natesno, ale Maďari meškajú, takže začiatok sa jemne posúva.

Stíhame oblešovať pomenený priestor. Zmizla priečka a stĺpiky. Priestor vypadá väčší, priestornejší. Som zvedavý, ako na to zareaguje dav. Chalani tu radi hrotia, takže väčší priestor im asi vadiť nebude. Je to zmena k  lepšiemu, akurát stĺpiky mohli ostať namiesto ten kovovej nosnej tyče, vypadalo to lepšie a historickejšie. Na strope ešte schne pucovka, tak sa smejeme, že dneska bude murársky mosh. Každý vyfasuje hladidlo na stierku a môžeme dať kolektívny robotnícky telocvik. Priebežne cez večer lešujem distrá, nachádzam u Poliakov sedempalce za dva éčka. Beriem HARM DONE pre seba. O dve minúty neskôr sa vraciam pre ďalší. Keď sa priebežne stavím pre tretí kus toho istého sedempalca, týpek sa len obráti so slovami "chuju". Sprisahanecky na seba žmurkneme a vysvetlím mu, že za takú cenu neni o čom. Zobral by som ho, aj keby bol za päťku.

KONTRA stále nie je v klube, takže akciu štartujú HEATSEEKER z Poľska. Ich som videl len raz a presne tu. Scenár sa opakuje. Svižný hardcore, kde nechýbajú všetky potrebné elementy. Výbušné riffovanie, agresívna rytmika, nenudiace hardcore/punkové nápady a ťah na bránku. Energie to má za vagón. Spevák v neustálom kontakte s ľuďmi. Tí si užívajú viac priestoru a o pohyb nie je núdza od prvého taktu. Hneď sa naštartuje vibe, ktorým je to tu také špecifické a si doma. Poliaci zajebú krátky, ale intenzívny set. Zopár songov plus cover CROMAGS. Nie je s čím sa srať, hlavne nech pukajú kosti. Mosh, pot a dymovnice. Prvá facka tohto večera. Tučný set.

KONTRA nezaostávajú. Túto kapelu som videl prvý krát zopár rokov dozadu v Pešti, vtedy to bolo nemastné neslané, ale chalani ušli kus cesty. Pomenili zostavu, vidím gitaristu z TOUCH, pôvodný gitarista za mikrofónom atď. Vtedy nezanechali nejak špecifickejší dojem, teraz ale ako keby som videl inú kapelu. Nasratý hardcore, vychádzajúci z punkovej dynamiky, nezastaviteľný a valiaci sa pôda pri masívnom zosuve svahu. Odozva je brutálna. Ľudia šalejú, besnejú, lietajú. Teplota a vlhkosť vzduchu idú závratne hore. Z klubu sa stáva parný hrniec, kde sme všetci pomiešaní a varení pod vysokým tlakom. Cover AGNOSTIC FRONT na záver a dekel letí cez celú kuchyňu. Tlak.

Je čas na finále. The FLEX z Leedsu. Tam sa rodí toľko brutálne dobrej muziky, že mám pocit, že im tam dačo miešajú do vody. Chalani nastúpia, Košičania vyťahujú okrem pyrotechniky rôzne nafukovačky, lopty, kartónové krabice. Jeden čávo moshuje celý večer v koženom plášti až po nohy. Kurva, tu sa ľudia vedia baviť. Hneď ako sa začne, taký bordel, že koniec. Tá atmosféra! Ak ťa to nestrhne, tak nemáš v tele kúsok citu. Kapela tlačí agresívny a  ukričaný, svojský hardcore punk. Intenzívne, brutálne, strhujúce. Naživo majú neskutočnú silu, drive, nasadenie. Spevák, ktorý podľa výzoru tlačí tristo kilo na benchpress, interaguje s ľuďmi a huláka, čo vládze. Sami sa popritom divia, čo sa im deje pod nosom, prekvapenie sa dá z ich tvári doslova vyčítať. Taký bordel som v Košiciach ešte nevidel, a to som tu bol na nejednom koncerte. Môj pot sa mieša s potom ďalších osemdesiatich ľudí. Klub na bode varu. The FLEX počas setu skonštatujú, že jednoznačne najlepší gig na celom turné. Nedivím sa. Nadelili hustý, striktný, nekompromisne devastačný set. Keby každá hardcore kapela hrala s takýmto feelingom, museli by sa nosníky v kluboch meniť po každej showke. Nedá sa to ani vtesnať do riadkov. Rozjeb. Skaza. Apokalypsa.

Dohraté, ideme sa vyvetrať, lebo kyslíkový deficit nepustí. Ešte narýchlo schrastiť platňu od Anglánov a môžeme vyraziť na nočnú pizzu. Dávame to na socky na svojom pravidelnom spote na kostolných schodoch. Cesnakový olej mi steká po prstoch, ale tlačím. Tento koncert si vybral posledné zvyšky mojej energie. Domov sa pohneme o jedenástej a pekne nepredpisovo sme v  Lučenci o silnú hodinu a pol a pár nezrazených zverov neskôr. Košice opäť raz nesklamali. Dokonca by som si dovolil povedať, že tento krát to ešte dokázali vyhrotiť. Tlieskam.