INCRIMINATE, LIFECRUSHER, SPY (13.6.2022, Bratislava @ Kulturák)

GOVERMENT BADTRIP - Demo MC

OTRAS (Rakúsko, Slovensko)

Pozvánka na Riot over river winter

28.1.2017 I, PAPERPLANES, ESCAPISM, GUANTANAMO PARTY PROGRAM, BRAINEÄTER; Krakow, Warsztat

Autor: DeeGee | Počet videní: 506

Dlho sa nám nepodarilo "vychytať" nejakú akciu v Krakowe, no tento lineup vyzeral celkom zaujímavo, tak prečo nie? Klasicky dohadovanie zlyhalo, kde na začiatku chcel isť každý, potom ľuďom vysvetľovať že nie je flek, no nakoniec to opäť dopadlo tak, že sme ostali dvaja a zas od začiatku bolo treba zháňať ľudí. Podarilo sa a v počte 4 ks sme tento výjazd zvládli. Štvrtok pred koncertom jeden nečakaný výjazd z práce do Krakowa mi aspoň pomohol zorientovať sa v ceste, a tak isto ochutnať trochu viac chute miestnych fastfoodov.
Tak že ku koncertu. Len tak tak to stíhame na stanovený čas, problémy s  pripojením na internet nám nefungujú, adresu som si akosi zle zaznačil do mapky, takže komunitné centrum Warsztat hľadáme trochu ťažšie. Po pár zlých odbočeniach nakoniec vidím na dverách trochu rozpadnutého domu, kde vôkol nie je živej duše plagát na dnešný koncert. Skúšame otvoriť dvere a podarilo sa. Sme tam kde sme chceli byť, no ľudí pomenej, tma ako v hrobke, siluety postáv nám naznačujú že "tam" sa vyberá vstup. Pristupujeme a dozvedáme sa, že toto je len nejaká predsieň a koncert je niekde vzadu. Zrak si trochu zvyká na temnotu a my už vidíme celkom zreteľne dvere kam sa vydávame. Po otvorení zisťujeme že "pivničný" priestor je celkom zaľudnený a je tam dokonca problém prechádzať. Zisťujeme že koncert do pol hodiny začne, tak zaujmeme pozície a čakáme na prvú kapelu so skromným názvom I. Internety prezrádzali že pôjde o nejaký post black / screamo, takže predstava tam celkom je a  aj očakávania. V prvých tónoch sa na nás začína valiť dym, premietačka ukazujé nejaké lesy, no potom sa na dym asi zabúda a fičí už iba premietačka. Zle nazvučené, bicie prebíjajú všetky nástroje, set je inštrumentálny, takže je to ešte viac počuť. Taký klasický postrock líznutý klepačkamy a k tomu zle nazvúčený, nie je pre mňa až tak lákavá kombinácia. Set sme nejako ustáli a ďalšia kapela je PAPERPLANES zložená z veľkej časti z členov od GUANTANAMO PARTY PROGRAM. Zvukovo lepšie, 2 vokály a garážový punk. Ako to tí ľudia stíhajú mať toľko kapiel. Príjemný set, ktorý ničím neurazil. ESCAPISM už dôverne poznám, hlavne z live vystúpení, mal som možnosť zahliadnuť niekoľkokrát, či u nás alebo v PL. Myslím že je tam nový spevák, ktorý celý čas pobehuje pomedzi ľudí, váľa sa po zemi, a tak normálne ako to na screamo koncertoch chodí. Zvuk opäť hrozný, spevy strašne nahlas, skoro mi odjebalo uši. Napokon s prstom v uchu to zvládam, spieva celý "klub" ako na futbale, to sa u nás veľmi nevidí až kým nehrá nejaká DAVOVÁ PSYCHÓZA a nieto lokálna kapela, ktorá hrá nejaký ten rok. Podľa rozkladania krabičiek po zemi tipujem, že ďalší páni sú už vyššie spomínaní GUANTANAMO PARTY PROGRAM. Tvrdý sludge zvuk a nekompromisná hardcore jazda. Spevák po nejakej 2 pesničke prerušuje koncert a vysvetľuje ožratému fanušíkovi, že tu nie je sám a niečo v šýtle "bic skurwysynem, tak jest skurwysynem" a  niečo sa tam ešte prekrikujú, ale ďalej nerozumiem. Veľmi príjemný koncert, dlho som nevidel podobný štýl, tak možno preto. Posledný páni sú BRAINEÄTER. Tiež nejaká "lokálnosť", no už pri prvých tónoch mi je jasné, že to žiadna romantika nebude. Hardcore punk v rýchlejšom šate, miestami až prvky P/V, pred "pódiom" tanečky, výskoky, gratulácie organizátorovi asi k výročiu robenia koncertov, ak som dobre pochopil, torty, darčeky a opäť násilie. Ešte pred touto kapelou, pri mojej cik pauze som na ulici videl zatýkanie miestneho pána, ktorý to asi prehnal. Neviem, to len tak na okraj. Kupujem sedempalec na pamiatku a ideme si dať poslednú prechádzku po židovskej štvrti pred spánkom a následným odchodom do domovov.