Čurby

ARCRA, SUKOB, KORIDOR (17.5.2024, Žilina @ Hájovňa)

GRIDE - Vyzobat CD

Predčasná vzbura #7 / 2015

24.10.2016 KUNTA KINTE, DEATH WISH KIDS; Banská Bystrica, Bosorka

Autor: Wrbo | Počet videní: 766

Uf, na začiatok musím hneď povedať, že takto koncertovo plodný mesiac som v Bystrici ešte nezažil. Pričom posledný trojlístok koncertov bol len v priebehu piatich dní. Pán od zvuku mal už niečo na tento dátum dohodnuté (alebo bol odcestovaný?), a tak som bol pasovaný do hodnosti dvorného bosoráckeho zvukára ja. Niečo po siedmej ideme ako páni taxíkom do skúšobne pre bedne, zosík a mix. Taxikár bol nadovšetko milý a ochotný pán - to som v tomto daždivom a ponurnom dni veru nečakal. Aparát vynosený, pozapájaný a kapely už tiež boli na mieste. Dojebať sa samozrejme niečo muselo, bez toho by to nešlo. V tomto prípade chýbali mikrofóny (bol som si istý, že som ich na tento deň zajednal). My, ako správna panková kapela máme na skúšobni len jeden, ktorý už pomaličky, ale zato isto ťahá k dôchodkovému veku, či už výzorom, tak aj kvalitou zvukového prenosu. Našťastie kapely boli obozretné a priniesli si mikrofóny vlastné. Kríza bola tým pádom zažehnaná. Čaká sa, či sa v tento nečas vôbec ktosi ukáže. Štvrtkový koncert zaznamenal 38 platiacich, piatkový niečo cez 130 (LAHAR je LAHAR). Celková dnešná bilancia bola (okrem mňa): 1 ekonomický imigrant, ktorý už pár rokov okupuje BB, 1 Zvolenčan a 3 kusy od Martina. Chvíľu ešte pred klubom s kapelami preberáme, ako je to možné, že v meste, kde žije 80000 ľudí, príde ich na koncert len tak žalostne málo . Pravda je však taká, že tunajšiu klubovú scénu držia hlavne cezpoľní, ktorým chceme týmto poďakovať, za niekedy aj niekoľkohodinové prejazdy, ktoré pre ten kúsok hluku absolvujú. Dík moc a nesmierne si toho vážime!
Čaká sa zhruba polhodinu, až je všetkým jasné, že to už asi nemá význam. Prvou kapelou boli KUNTA KINTE z Prahy. Nahrávka je úplná zvuková surovosť, tak ma troška mrzelo, že to naživo znelo uhladenejšie. Obojpohlavný vokál, kde slečna za mikrofónom je východoslovenka (začína sa mi zdať, že tí slováci chodia do CZ za hudobnou kariérou :) ). Inak to bola ale typická nasekaná česká krastovica, ktorá v ničom nezaostáva za ich kolegovcami z českej metropole (KRUGER a tak dál...). Pár minútový set odsypaný v maximálnej intenzite a koniec. DEAD WISH KIDS z Čáslav ma z nahrávky moc neoslovilo, no naživo to bolo iné kafe. Hneď na začiatku musím pochváliť kvality pána bubeníka, ktorý do toho mlátil skutočne nekompromisne. Textovo sa pohybovali v dosť frekventovaných témach, ktoré sú pre tento žáner už zľudovelé - aspoň čo som zo skromných komentárov vyrozumel. Inak piesne boli hudobne pestré, len škoda lehce přiopilého kytaristu :). Aj to sa ale stáva a myslím si, že to aj tak bolo fajn, takže si z toho kapela nemusí robiť ťažkú hlavu. Potešil ma cover od TELEXU zahraný (hudobne) na nerozoznanie od originálu - chválim! Koncert končí, balím veci, lúčim sa s osadenstovom a ideme ešte vyložiť aparát späť do skúšobne (dík Boris). Verím, že sa do budúcna už podobne žalostná návštevnosť opakovať nebude a že sa ľuďom vráti chuť chodiť na pank aj cez týždeň!