So 28.1.2023
Vsetín @ Vesmír

KURVY ČEŠI (CZ), VOLE (CZ), the WILDERNESS (SK), PERLY SVINÍM (CZ)

28.8.2016 DÁŠA FON FĽAŠA; Prešov + Košice

Autor: DeeGee | Počet videní: 650

Tento predĺžený folk punkový víkend sme začali trošku netradične, a  to krstom Matky od NIČITEĽA v Spišskej Novej Vsi s doprovodom SAMOTÁRA, ZOZOO a COCO BONGO. Koncert super, až na pár individuá, ktoré si tam asi prišli vyliať komplexy. Jebať. Nové LP chválim ako sa len dá, výborná práca. Dáša sa po koncerte (myslím) v Gelnici ukázal aj v SNV (kto by si to nechal újsť). Koncert sa trocha pretiahol a domov prichádzame až okolo pol druhej.

Ráno napiču vstávanie, keďže môj režim je nastavený na min. 8 hodín spánku a spať chodím najneskôr o jedenástej. Nákupy a kokotiny, dorábanie jedla na veget a o nejakej jednej, ovešaní ako sa len dá kráčame Prešovským lesom na bod stretnutia, kde sa bude konať viac menej ilegálnejší Nedeľný veget s poradovým číslom 9, do ktorého som sa trocha zapojil a pozval som Dášu zahrať svoj set. Po pol hodinke sme na mieste, vybaľujeme veci, robím prvé burgre, rozkladám nealko pivo a pomaly sa začínajú schádzať ľudia. Pár krát otáčam bicykel hore dolu k rampe, aby som pomohol s vecami a zrazu sa pod prístreškom Sasanky hromadí kopa jedla. Účasť je z pohľadu subkultúry slabšia, neviem čo sa stalo, minulý rok na toto miesto dorazilo cca 40 ľudí, teraz asi do desať. Nevadí, stáli návštevníci vegetov nesklamali a dorazili v  celkom peknom počte. Keď ide o "našu" komunitu neviem či ide o lenivosť alebo čo ... veď nerobíme to pre seba. Ako prvý okolo pol piatej začína DÁŠA FON FĽAŠA s jeho klasickým setom spojený s vtipnými príhovormi a s výbornou pozitívnou energiou. Dĺžka setu tak akurát netreba to preháňať (ako niekto), pri niektorých piesňach ľudia vyzerajú dosť zaskočení (asi nie sú zvyknutí na takúto úprimnosť), ale veď o to ide. Druhý pán je DOMINIK N30 VARCHOLA so svojím akustickým reagge. Nie moja šálka kávy, no svoj fanklub má, takže urobím pár foto a postávam opodál. Dojedáme čo sa dá, debatujeme a nejako sme to prepískli a zrazu je tma, tak pomocou svetiel balíme veci, lúčime sa a padáme odtiaľ, na parkovisku prehadzujeme Dášove distro k nám, aby sme to vytiahli hore na Hrešnú. Príjemná nedeľa, dúfam že sa páčilo.

Na obed nasadáme do Bobkovej feldy a rútime sa cez dediny (lebo je to bližšie a si tam skôr ako po diaľnici) smer Kavečany. Došli sme živí, obsadzujeme altánok na Hrešnej a čakáme na príchod turistov. Jeme zmrznuté koláče a  legendy sú už tu. Pozor legendy, nie legenda ani tá, ktorá prišla s legendou, ale legendy. Po sťažnostiach že o Zuzke sa nepíše v zinoch a reportoch, chcem túto chybu napraviť a takto to zapisujem do análov punkenu. Opäť nekonečné debaty, vegan jedlo od Tomyho z Hrešnej. Trošku problémy s mixom, ale ako tak sa to nastaví. Pozmenený set, pridané staršie songy, čo ja osobne veľmi vítam, tak isto aj staršie anglické piesne. Super. Často si púšťam liveko, ktoré vyšlo na Nunatak records ako benefit a tento set mi to strašne pripomenul. Po koncerte ešte čo to postávame a pomaly sa presúvame do kina Úsmev, no predtým vyhadzujeme Dášu, berieme Krtka a ideme si po ďalšiu dávku jedla do pizzerie. Najlepšia pizza akú som jedol, vrelo odporúčam, nejaká s hokaidom od Zdravá pizza. Hladina alkoholu u niektorých vyššia, tak samozrejme aj úroveň hlasitosti. Proste bez menšej hanby by to nešlo.

Len tak tak prichádzame do Úsmevu, kde je na počudovanie cca 100 ľudí. Tomu sa povie účasť. Trochu ma to necháva v zamyslení (pozor nie až tak v zamyslení ako "lajky" na fb prešovským kámoškom), že kde boli všetci keď bol pekný deň, voľno a na Chate Hrešnej bola tiež akcia. Ale jebať, veď máme aj iné životy ako kritizovať všetko a všetkých navôkol. Dáša začína klasickejší set, ale tento raz je publikum väčšie, tak si svojimi vtipmi doberá asi každého. Naposledy som sa takto nasmial asi v infotente na fluffe. Fakt to schytal asi každý, až prichádzal miestami ten nepríjemný pocit, že po koncerte si ho niekto niekde počká a už to chlapec nerozchodí. Ale nie, fakt zábavný koncert. Film už nedávame, lúčime sa, naskakujeme do auta a pálime domov. Díky všetkým ktorí sa zúčastnili tohto víkendu a nejako sa podieľali.