27.8.2016 SAMOTÁR, ZOZOO, COCO BONGO, NIČITEĽ; Spišská Nová Ves, divadlo Kontra

Autor: Adrik | Počet videní: 683

Došlo konečne aj na krst dlhoočakávanej LP "Matka" od spišského NIČITEĽA. Z Košic vyrážajú tri plné autá, niektoré s medzizastávkou v Prešove, aby tam nabrali ďalších cestujúcich. Na "lokálnu" akciu viac než výborné. Naša posádka je v Spišskej presne o šiestej, no vďaka jarmoku na námestí sa nám nedarí nájsť žiadne miesto na parkovanie, tak parkujeme až pri Legende. Hľadáme divadlo Kontra, dobrou nápoveďou sú nám postávajúci v divných tričkách. Divadlo Kontra je maličký podzemný priestor v tichosti zašitý pod hlavnou Zimnou ulicou s teplotným rozdielom aj viac než 10 stupňov. Na začiatok to ešte veľmi nevyzerá, notebook nechce spolupracovať s powerpointovou prezentáciou, takže sa ide po iný. Iný už spolupracuje, tak sa môže začať prednáška od lesoochranárskeho združenia Vlk. Už len na ňu sa nazbieralo toľko ľudí, až nebolo kde sedieť, aj keď nešlo o boh vie aký veľký priestor. O ich novej kampani sa dozvieš napríklad tu. Prednáška a diskusia sa mierne pretiahli, a tak o nejakej deviatej začína Paľo aka SAMOTÁR. Sám na španielke s chrapľavým spevom, pri ktorom vypľúva celé pľúca aj s hlasivkami. Kde sa to v tom útlom chlapčekovi vzalo? Pripomína mi to úplne prvé koncerty RÚBANISKA. Špinavá primitívnosť, pochmúrna úprimnosť a priamočiarosť v textoch. Nasranosť a bezradnosť, ktoré celého toho folkové chrústa pekne zapučili. Do toho covery od NONCONFORMIST (chcel si si už Košičanov šplhnúť, čo?) a Boba Marleyho. Fakt dobré! Španielka sa vymení za elektriku a už hrajú ZOZOO. Dnes je to fakt krutý set. Bol som aj na ich prvých koncertoch a bolo to všelijaké, dosť rozladené a nezohrané, ale dnes je otočenie o 180°. Ešte viac nasranosti už aj v tak dosť nasranom hard core skrývajúcom nasrané texty. Táto malá "pivnička" im totálne sadla. Predstav si podzemie o rozlohe asi 4 x 8 metrov s klembami vysokými meter a pol (a po stenách horolezecké chyty). Radosť pre chrbticu. Odznela celá demokazeta plus cover "Jeleň" v turbospeed45rpmverzii. Ničitelia by sa pri nej pekne zapotili. Po vetracej pauze nastupuje COCO BONGO, dnes len s basou po vzore služobne starších. A je to rachot. Úprimnosť až detinskosť a jednoduchosť až primitívnosť. Fakt jednoduchý hard core punk, ktorý sa ľahko počúva, s textami o živote aktívnych násťročných skatepunkerov. Samozrejme reznutého trochou srandy. Po ďalšom vetraní a basovom intermezze prichádza rad aj na NIČITEĽA. Dnes zase len v triu, veľká škoda, ale husle by sa v tomto priestore úplne stratili. Snáď nabudúce. Odznievajú 3/4 skladieb z ešte teplej a voňavej LP. Bicie sa sem po ceste stratili, ale basa dnes ide na plné obrátky. Z repráku o veľkosti chladničky počujem aj iné doprovodné pazvuky, bolo to tak alebo sa u mňa začínajú naplno ozývať ušné šelesty? Asi v polovici setu sa popolom pokrstí už tu toľkokrát omieľaná platňa a na záver si ešte vypýtame jeden starý song. Dnes všetky štyri kapely parádne sety, vďaka aj za prednášku, skvelé benefičné burgre (máloštipľavé neštípali vôbec :) a za kopec známych (aj nečakaných). Nielen ja dúfam, že to nebola posledná akcia v tomto zaujímavom podzemí.