Pi 3.2.2023

HUTA PLASTIKU (Poľsko) TVOI POSTOI (SK) FUKOTY (SK)

22.8.2016 BILL STONE, CHAROGNEXSTONE, BOOM, DIM; Košice, Collosseum

Autor: Ondrej / ZINTAER | Počet videní: 467

Jak sa povie po francúzsky HARDCORE?
Zčista-jasna dnes nachádzam v priečinku správu od Adrika, že lastminute koncert v Kole a link na bandcamp vydavateľstva ToLiveALie na sedmičku od CHAROGNExSTONE čo mi schne už roky na poličke. Čooo? Kuknem lepšie na punkgene v sekcii koncerty a vyzerá to na pestrý večer, dva fastcory a dva folkpunky. No proste tomu nešlo uhnúť. Do Cosstollea prichádzam cca 19:15, ale okrem kapely a zopár ľudí je tam pusto a tma. U Golema je to teda o troška živšie. Trocha neskôr sa presúvame späť a pomaly sa to na 777 začína podobať na predkoncertnú prípravu. Okukávam distro a rovno kupujem LP CHAROGNExSTONE, lebo za 5 Ečka by bol hriech to nekúpiť a idem aj naslepo do kúpy LP BILLA STONEA, čo je vlastne ten istý člen spomínanej oneman bandy akurát, že ako doplnok k CHxS, kde mláti bicie a vrieska na mikrofón, v druhom prípade drhne iba španielku. Zvláštny chalanisko! Bere gitaru do rúk, pískame dole na bar nech sa publikum presunie nahor a začína sa. No inštrumentálne to je no. Dodám ale, že po trocha rozpačitom začiatku to začína mať celkom, že hustú atmosféru. Ľudia posedávajú po zemi, kývajú hlavami, kebyže tam bolo zopár sviečok tak akože fakt dobré. BILL STONE do toho celkom mláti. Nejde teda o nejaké vymäknuté vybrnkávačky, ale riadna drsnota. Miestami ma z toho celkom mrazí a núti premýšľať nie o práve ružových vyhliadkach na budúcnosť ľudstva. Končí to poriadnym potleskom.

Bill popresúva repráky, sadá za bicie, našteluje mikrofón a JEB! Takú zvukovú vlnu som nečakal. Chlapík nás všetkých riadne prevalcoval. Kde sa hrabú kapely s automatickým bubeníkom? Bubeník a spevák s automatickým gitaristom, to je brutal! Vystúpenie CHAROGNExSTONE je defacto rozdelené do viacerých blokov oddelených zaujímavými intrami, aby sa Billy mohol vydýchať. Myslím, že nejako analyzovať gitarové party, ktoré mal predpripravené, nie je nejako extra treba. Dodám len, že určite to ako celok výborne dopĺňali. No mám pocit, že aj bez nich by to bolo dosť zaujímavé predstavenie. To, že duo CHxS sa časom scvrko na uno mi prišlo teda dosť divné. Keď som sa o tom pred časom dozvedel pri pozeraní nejakých tých yt videí to na mňa pôsobilo trocha komediantsky, ale to čo som videl dnes ma presvedčilo o totálnom opaku. Chlapík je neskutočný! Aj bubeník aj spevák. Spieval minimálne v troch hlasových polohách, ktoré teda sa nebojí hojne striedať navyše popri tej komplikovanej hre na bicie ... klobúk dole! Začína sa aj trocha zveriť a v miniatúrnych pauzách ľudia dávajú štedro najavo, že sa im vystúpenie páči. Myslím, že aj sám maestro bol s ohlasmi publika spokojný. Ja mľaskám blahom a ešte teraz sa teším ako mi píska v ušiach.

Po chvíli sa dianie presúva na pódium, kde sa už chystajú BOOM. Po chvíľke ladenia do už rozbehnutého a dobre naladeného davu (dav je asi troška prepísknuté slovo, ale ľudoprázdno vzhľadom na lastminute akciu tam teda nebolo) začnú ládovať fajný eklektičný fastcore s dvoma spevmi. Kratučké poprepletané antimonotónne skladby riadne vykopávajú ešte viac nahor moju už aj tak dosť dobrú náladu. Ak by som to mal trocha porovnávať, tak CHAROGNE bol o trocha viac intenzívnejší ako BOOM, ale kašlať na porovnávanie. Výborný koncert!

Menšie intermezzo medzi vystúpeniami venujem brutálnym vege-burgrom z dielne Danky a Adriána a fajnovým muffinom, ktoré si bolo možné na koncerte zakúpiť. Jedlo na koncertoch je niečo úžasné. A pikantné jedlo na koncertoch je niečo ešte úžasnejšie. Rozhodne to pôžitok a dojem z koncertu posúva nahor. Vďaka za to!

Posledný na rad sa dostáva onášivkovaný sympaťák so španielkou v rukách menom DIM. Na koncerte vládne ozaj hravá a úsmevná skateboardová atmosféra. Melodické spevavé pesničky, fajný folkpunk! Toto fakt žerem, keď niekto iba s akustickou gitarou sa do toho ozaj oprie. Pomedzi skladby je to aj napriek drobnej jazykovej bariére stále (alebo aj vďaka nej) veľmi vpohode a plné úsmevov. Výborné veselé zakončenie ultra podarenej akcie. Milujem kontrasty! Folkpunk a PV/fastcore. Najlepšie! Vďaka všetkým čo aktívne prispeli k tomuto večeru! Majte sa pekne!