21.7.2016 FLUFF FEST; Rokycany @ Letisko

Autor: DeeGee | Počet videní: 833

Ani sme sa nenazdali a opäť je tu európska hc punková slávnosť, ktorá sa ako každý rok aj teraz udiala na letisku v Rokycanoch pri Plzni. Po minuloročnej dobrej skúsenosti, tento raz opäť obsadzujeme miesta v jednom z košických áut a smer Česko sa vyráža už 4 dni vopred, aby sme si vychutnali dovolenku o niečo viac. V Prahe ako na každej dovolenke z reštaurácie do reštaurácie, medzi tým menšie šikanovanie kamarátov a opäť ani neviem kedy a už si balíme veci vo štvrtok ráno, aby sme stihli open day na Fluffe. Z pražských gastro zážitkov ja osobne odporúčam bistro a kaviareň Moment. Boli sme ta myslím každý deň, dokonca viac krát.

Štvrtok.
Po príchode do Rokycan vybaľujeme stany, ubytuvávame sa, čekujeme areal, ľudí je na zdesenie masaker veľa už aj na open day, čo značí že tento rok bude asi celkom plnka. Trošku nás spršalo na privítanie, ale podľa predpovedí malo liať stále, takže troche dažďu za celý deň bolo ok. Ako prvú kapelu stíham vidieť emo hardcore ELEPHANT OPINIONS z Ukrainy. Jednoduchší emotívnejší hc, prvých pár piesni v pohode, no potom už začína nudiť, a tak sa presúvam do Psych tentu, ktorý je v tento deň dnu v areáli v priestoroch Info stanu. Tam nastupuje česká kapela FLIGHT665, ktorí mali v popise že sa jedná o temný hardcore s členmi THEMA ELEVEN. Za mikrofónom sa objavuje Jarmila z Pure heart records a začína sa apokalyptický set. Ja som z toho cítil silnu dávku neocrustu. Veľmi príjemne, teším sa na nahrávku. Čekujem distrá, zatiaľ sa otvorili kuchyne, takže aj nejaké to jedlo, celkom dosť kapiel vynechávam, troche stíham z Kanaďanov LIFE IN VACUUM, celkom zábava, ale bližšie neviem posúdiť keďže vidím len koniec. Z diaľky sledujem STORM{O}, čož je chaotický math-core by som povedal, nie veľmi moja šálka, mal som možnosť vidieť už pred rokmi na Ffud feste a ani tam ma to nejako nezobralo. Dnešný top u mňa je kapela LENTIC WATTERS, u niekoho prepočúvaný temný crust, no mňa to stále baví. Tlačím sa dopredu cez dav aby som aspoň teraz niečo videl a hodnotím veľmi dobre, presne to som na túto nočnú hodinu potreboval. Absolútna spokojnosť a zatiaľ čo sa ľudia pripravujú na nočné diskotéky ja sa poberám vyspať. Inak neviem čo to bol za deň, ale ľuďom pekne zajebávalo, to že sa sem tam fajčí v stane, kde sa hrá sme už nejako prekusili, aj keď to stále ľuďom vadí. Ale žeby sa fajčilo všade ešte aj v mini infotente a na kapelu nebolo ani vidieť, tak to som fakt nevidel.

Piatok.
Zobudenie do celkom pekného dňa, troche dusno v stane, prechádzky po meste, obľúbená čínska reštika, zapatistická káva od Coffee breath a prvá kapela NORTH. Taký NEUROSIS v pomalšom balení, špina, doom, presne to, čo nepotrebuješ vidieť o jednej poobede v 30 stupňových horúčavách. Ďalší páni sú FAMINE, čo je powerviolence grind, a to doslova. Extrémne tempo, neľudský spev, celkom pohoda. Stíham pol setu HEXIS, čo je tiež troche divné black metal poobede, ale aspoň že v stane. Po chvíli odchádzam, lebo na veľkom pódiu už nastupuje švédsky GUST. Príjemný hc crust, nihilizmus, členovia ANCHOR, opäť raz spokojnosť. Asi mi troche pripeká na hlavičku a z opodiaľ sledujem Maďarov OAKEN, no musím si sadnúť chrbtom, lebo kombinácia slnko, black metal, punk, štekanie a extrémna horúčava proste nejde dokopy. Takýmto spôsobom vstrebávam túto kapelu a musím uznať, že hudobne paráda, no vizuálne strašné. Samozrejme na fesťáku si až tak hrací čas nevyberieš. Zas niekoľko kapiel odsieram a pri odsieraní som natrafil na Phill hell pódiu na výbornú kapelu, čo mi absolútne pripomenulo kapely ako PUNCH, a to WEAK TIES. Uplná krása. Trocha som sa fakt zabudol a už som sa nejako nezmestil do stanu na koncert VIVA BELGRADO, takže sledujem len z boku, energické, emotívne tak ako keď som to videl naposledy. Škoda že som sa neskoro spamätal. V info tente zachytávam trocha z koncertu HLEDÁNÍ, čo je celkom príjemne vytrhnutie z toho šialenstva, čo sa deje všade na vôkol. Ten úpal asi ešte trval a tak isto som presral JUNGBLUTH, čo je "nová" kapela členov ALPINIST. Asi celý Fluff v stane a ja opäť sledujem z opodiaľ. Tento večer som si dal už iba hc set krajanov CHEAP TALK a musím uznať, že táto kapela sa sem celkom hodí. Miestami som si pripadal ako na koncerte nejakej americkej youth crew kapely. Po nich the PUBLIC a pod pódiom sa roztáča celkom primitívna zábava. Tieto 2 kapely hrali taktiež na Phill Hell pódiu, čo je niečo ako bolo minulý rok Play fast stage, no tento rok je stage pomenovaný po zosnulom Filipovi zo SEE YOU IN HELL.

Sobota.
Nejako pribudlo stanov v našom stanovom mestečku a je už celkom problém prechádzať okolo. Opäť ráno mesto, potom káve a koncerty. Takýto stereotyp by mohol byť vždy. Vonku trocha prší a myslím že pršalo asi celú noc, takže koncert ANNE M. CHRISTIANSEN v stane je celkom plný, ale myslím že nielen kvôli dažďu. Ľudí to celkom bavilo, ja som ich stihol pred pár dňami na Opičom bale, takže som vedel o čo pôjde a musím uznať že opäť super koncert. Hneď po nich Švédi MURDEROFCROWS, ktorí mi minulý rok poslali dosku, lebo sa im pokazila dodávka a neprišli hrať na východ Slovenska. Výborný crustom reznutý punk, celá kapela, ešte aj bubeník skáču z pódia, proste výborná show. Dnes mám toho viac čo chcem vidieť, tak pretrvám v stane a vyčkávam na anglických DAWN RAYD. Apokalyptický black metal, vlastný oltár, husle, anarchizmus. Presne tak ako to má vyzerať. V pol sete sa bohužiaľ lúčim a utekám na hlavný stage, kde chcem stihnúť aspoň trocha z koncertu TOTEM SKIN. Opäť Švédi, no tento raz black metal reznutý s emo a crustom. To čo som videl mi bohato stačilo, aby mi táto kapela zostala naďalej v zábere. 2 spevy, dvojkopáky, ale bohužiaľ len krátko, lebo v stane sa už pripravuje pre mňa dôležitá kapela, ktorú chcem vidieť DEER IN THE HEADLIGHTS. Bosna a Hercegovina, emoviolence, úplne pohlcujúce tak isto ako pred dvoma rokmi. Asi 2 pesničky od konca sa poberám opäť na hlavný stage, kde začína POTENCE. Emocrust, spevák z DAITRO, gitarista z GERANIUM, trocha dažďa a jeden z top momentov Fluffu, zatiaľ. Ak máš rád tento žáner, určite neprehliadni. Medzitým sa môj pohľad zameriava zväčša už iba na Phill Hell stage a tam stíham troche PRUGELKNABE, kde neznalí fanúšici tlieskajú až po cca štvrtej pesničke. Neskôr STRAFFPLANET, opäť PV, ale viac punkovejší, úprimné, ale troška nuda. Po nich RÚBANISKO Malá Fatra hardcore a vypičovanie všetkého čoho sa len dalo. Pekne pozmenený text v songu "Predajné kurvy", niečo ako "predajne kurvy, predajné kurvy, za deravé groše. Kto viacej dá, tomu predajú svoje špinavé gate." A nakoniec thank you Mighty sounds. Musím uznať že najsilnejšie príhovory festu. Troška z koncertu V0NT, kde sa im odpálil aparát či čo, tak to znie ako keby niekto pustil disco z telefónu a niekto do toho reval. Neskôr stretávame Japoncov SPEED! NOISE! HELL!, ktorí pobehujú po areáli a predávajú tričká ako na trhu. Opäť PHS a Žilinský UNATTENDED FUNERAL. Výborný PV, tento raz som to konečne stihol celé. Ich koncert sa krížil s GOVERNMENT FLU, a tak som si odniesol niečo z toho aj z toho. V info tente sa už pripravuje DÁŠA FON FĽAŠA a teraz od srdca musím uznať, že najvtipnejší koncert aký som kedy videl. Ťažko to popísať. Na hlavný stage sa poberám aj keď troche nerád, nie kvôli kapele, ale kvôli ľuďom a situácii ktorá sa tvorila pred Fluffom. EARTH CRISIS, 90-te roky, vegan straight edge, no a niekto vyťahuje 23 rokov staré príhovory a spisuje petície, aby kapela nehrala na Fluffe. Klasika. Kapela to vysvetlila, dištancovala sa, ale ľudia stále to isté dookola. Zvládam 2 pesničky a poberám sa preč. Počas setu spevákovi niekto z hľadiska niekoľko krát naleje pivo do tváre, stage ohádžu tampónmi. Dobre že som odišiel. Ako čerešnička na torte na stage vybehne niekto, kto tam tancuje ako motýľ a dlho tam kempuje, čo asi dosť rozčúli basáka z EC, puknú mu nervy a zhodí ho zo stagu. Áno, prehnaná reakcia, tak isto ako prehnané kokotiny čo sa tam diali. Ak by mi celý koncert niekto narúšal show takýmto štýlom, tiež by som vybuchol. Neviem či takto, ale viem to pochopiť. Na mieste o tom vedieme rôzne diskusie a tento raz presieram YACOPSAE. Opäť sledujem iba z vonku, tela tam lietajú ako handry, škoda. Trocha sa opäť vtláčam dnu a zachytávam pár pesničiek od ERICI FREAS, čo je speváčka z RVIVR s jej akustickým setom. Veľmi príjemný folk punk. Poberáme sa do info tentu na hip hop party, kde vidíme troche z KOLÓNY, LEX a MEMENTO MORI, no svoj vlastný stage s ortodoxnými pankáčmi, ktorí nechceli isť na hiphop party sme si urobili von pred stanom. Myslím že stačilo.

Nedeľa.
A je tu posledný deň a opäť silný lineup. Ako prví idú COUNCIL OF RATS. Nasratý punk, super na rozbehnutie dňa. MONT-DORE je iná šálka kávy, výborné screamo, škoda že v stane smrdí ako v maštali, to by som si pozrel aj zblízka. The SMUDJAS a ich indie punk som videl minulý rok dvakrát, no ani tento rok si to nenechávam ujsť. Balóniky, trblietky, lietajúci ľudia, kapela hodiaca sa kľudne aj na veľký stage. Bola by tam voľnejšia zábava. Jednoduchá logika, black metal dnu a hipisáčiny von. Na veľkom pódiu zatiaľ PETROL GIRL s heslom "ešte raz sa ma dotkneš, tak ťa zabijem" punk, feminizmus, nasratosť. Silný náklad. Pre hlavným stagom zakotvujem a z prvých radov očakávam the BLACK HEART REBELLION. Ezo metal, gong, klavír, dym. Neuveriteľne energický set, čo by som vzhľadom na nahrávku nepovedal. Hneď kupujem dosku, utekám odniesť do stanu a vraciam sa spať na OATHBREAKER. Trocha komplikácie so zvukom, no po druhej pesničke sa to rozbieha a dostávame ochutnávku z nového albumu, ktorý vyzerá, že bude ešte viac temný. Vpredu sa zvrháva menšia mela, tak sa poberám na bok a sledujem do konca setu. Myslím že ďalší top v mojom rebríčku. V stane zatiaľ OLD SOUL s ich romantickým blackened screamom. Taktiež výborný set. Tak ako ma to nebaví z nahrávok, tak ma to baví naživo. Keď sa stan vyprázdni idem si radšej sadnúť na stage pol hodinu vopred, aby som niečo mal z koncertu ARCHIVIST. Dobre že som tak urobil, lebo niečo takéto plánovalo viac ľudí a ešte pred zvučením je stan skoro plný. Kapela vyskladaná zo známych tvári od FALL OF EFRAFA, cez THRUM, AMBER a všeličo ďalšie dáva záruku, že táto show bude top. Absolútna spokojnosť, celé som to videl z prvého radu, a tak ako z nahrávky, tak tu to bolo desať krát silnejšie. Ďakujem za takéto kapely na Fluffe. Na psych tente je nejako rušno, a to kvôli kapele RUTKA LASKIER. Naposledy som toľko ľudí v psych tente videl asi pred troma rokmi na SPORT. Síce počúvam z diaľky, no uznávam, že táto kapela má niečo do seba. Tentoraz síce bez projekcie. RVIVR a CULTURE som jasné že presral a už iba zo zeme sledujem WILD ANIMALS, čo je posledná kapela so svojím skate punkom. Po tom čo som videl od TBHR, OATHBREAKER a ARCHIVIST už ma dnes asi nič nezaujme. Už pri ľahaní do stanu začína depresia, že tento víkend končí a niečo podobné zažijem až za rok. Mal som plán si len trocha poležať a stihnúť ešte SMUTEČNÍ SLAVNOST no nepodarilo sa.
Dík fluff crew že mate energiu niečo takéto robiť aj keď ľudia sú nevďačné kurvy. Pre mňa je táto udalosť jedná z naj v roku a myslím že nielen pre mňa. Pár konfliktov sa dá prehliadnuť, pár debilných fajčiarov v stanoch tiež, no nemení to na tom, že je to najlepší festival aký tu máme, samozrejme myslím z tých väčších. Ešte raz dík. A jedlo bolo opäť raz top.