8.6.2016 FOREVER MEGASHIT X.; Bardejov, Bašta

Autor: DeeGee | Počet videní: 1219

Desiaty ročník Megashit festu v Bardejove sa uskutočnil ako inak v hrubej Bašte. My sme tam samozrejme nesmeli chýbať plus ešte po nejakom naliehaní som súhlasil s vystavením nejakých fotiek počas festu. Tesne pred festom sa to trocha začalo kurviť, kapely začali rušiť účasť atď, tak niektorých jedincov to trocha odradilo a zvolili tráviť čas v ich "normálnych životoch" alebo na koncerte ROZPOR a ADACTA v KE.
Tak prvý deň sme od Prešova vyrazili len dvaja na otvorenie festu, kde zahrali parížsky LA MATHILDE. Ako bolo avizované členovia aj z CATHEDRAAL hrajúci nejaký cigánsky indie niečo. Na jednom poľskom evente som dokonca prečítal žáner, že indie screamo len bez screama. Prichádzame na miesto, Bašta celkom prázdna, no kapela si už dáva skúšku, fotky vycapené na druhom pochodí, vyzerá to zaujímavo, i keď mne sa zdá že trocha trápne, ale to je jedno. Inak dodám že všetko som tlačil na papier nájdený v kontajneri. Zrazu sa priestor začína zaplňovať a podľa mňa tam je asi tak 40 - 50 ľudí. Som celkom prekvapený (asi nie len ja), čakal som že tam bude max. tak ľudia od Differentu, kapela a my. LA MATHILDE, je prekvapením tiež, takýto žáner ide mimo mňa, no naživo to je celkom pohlcujúce a veľmi príjemné, ľudia sa vlnia, kričia, prosia o prídavok. Hudobne to neviem hodnotiť, no mňa to bavilo a podľa reakcií asi aj ľudí. Ak hľadáš niečo iné ako to načo si zvyknutý, tak určite vyskúšaj.
Druhý deň sa nesie v znamení divadla. Tento deň vynechávame, keďže moja polovička tvrdo pracuje a sám opäť merať cestu do BJ veľmi nechcem. Po debatách som sa dozvedel že Bašta bola opäť plná. Žeby ľudí začala zaujímať alternatívna kultúra?
Piatok, pol dňa voľna, nahádzanie veci do auta, návšteva babky a deda na poľských hraniciach a smer Bardejov. Opäť dvaja. Noačo, aspoň neprežijem ďalší stereotypný víkend. V tento deň ostali len dve kapely a prvá je CASCABEL z Banskobystrickej ríše. No skôr sme si pozreli dokument s názvom "Longplay". Ak ťa zaujíma grafika, dizajn okolo hudobných nosičov tak si to čekni. Späť ku CASCABEL. Medzi svoje rady prijali asi novú tvár, odkedy som ich videl naposledy, a to huslistu. Pekné spestrenie, hudobne super, len u niektorých kapiel by bolo lepšie, keď by pomedzi pesničky boli radšej ticho. Jeden Lenartovčan napočítal počas ich setu asi 6 sexistických poznámok. Iná kultúra, iný "humor". Ste vedeli inak že ak uvidíte auto so značkou BJ (Bardejov), tak by ste si mali spomenúť na "blowjob"? No už viete. Ďalší páni sú poľskí LOS PASTWA. Pred koncertom som to nevidel, nepočul, tak som sa nechal prekvapiť. Stoner rock, dosť príjemný aj keď spev trochu až heavy metalový. Tento spevák si fakt môže hovoriť, spevák s veľkým S. Hudobne výborne, aj keď mne viac sedeli tie pomalé pasáže. Ľudí opäť niečo okolo 40 ks, čo je tiež celkom pekné. Keďže sme len dvaja, dostali sme pozvanie do Andrejovej s popisným číslom 88, kde sme strávili noc. Veľmi pekne za toto ďakujeme, vážime si to.
V sobotu nám bolo povedané že naši kámoši za nami prídu "skôr", no prví prišli okolo druhej a zbytok tak o siedmej. Takže klasika, ešte že sme zobrali bicykle a dali sme si menší výlet po okolí Bardejova, a to konkrétne na Mníchovský potok. Pekné prostredie. Deň sme tak isto trávili na komunitných trhoch na námestí v Bardejove, kde svoje výrobky ponúkalo aj OZ Different. Po príjazde prvých Prešovčanov sme vybalili elektrický grill a urobili sme si menšiu gurmán párty pred Baštou. Tempeh & robi saved our lives. Postupne prichádzajú kapely a ľudia a okolo pol ôsmej to celé začína s kapelou CHEAP TALK. Nasratý ale aj pozitívny hc punk, asi ani netreba prezentovať viac. Vpredu sa to začína rozbiehať, pár jedincov začína šantiť a váľať sa po zemi. Príjemný set, ako vždy a skvelý štart tohto dňa. Druhá kapela sú poľský BURN THE CROSS. Trocha iný súdok, hardcore crust, temnota, niečo ako HIS HERO IS GONE. Žiadne príhovory len čistý náklad. Pre mňa absolútna spokojnosť. Strop večera KATHAA a ich temné melódie. Nepamätám si kedy som videl tak dobrý koncert. Môj postarší kolega skoro plakal. Myslím že všetky kapely daného štýlu by to mali zabaliť a isť sa niekde vyplakať. AMENRA a pod. by mali polámať gitary a venovať sa radšej niečomu inému (napríklad vyšívaniu), lebo táto kapela čo dokázala ich hodinovou show, to len tak niekto nedokáže. Jedným slovom eufória. Po skončení som ostal smutný že už nikdy neuvidím lepší koncert ako bol tento. Prefackaný si idem dať guľáš (ktorý bol mimochodom výborný) a vo vedľajšej miestnosti sa začína strhávať nejaká čudná súkromná party. Ťažko to popísať, všelijaké kreácie, balenie ľudí do plachiet, skladačky na guľáš, romantické konflikty kvôli fajčeniu v miestach zakázaných a ich následné uhasenie vodou a podobne. Poberám sa vedľa na Čechov YARVAR CoCHA. Ľudia sa asi ventilujú von, pred kapelou je ľudí pomenej, ale nie málo. Energický punk, príjemné a zmysluplné príhovory. Set prerušuje mŕtvola zabalená vo fólii, ktorú tam doniesli z vedľajšej párty. Mŕtvola nakoniec nie je mŕtvola, len Sabinovčanka v exile, ktorá po vyslobodení odchádza späť na party. Ďalší páni a dáma sú TUMMO a až vtedy začína tá najmocnejšia párty. Keby ego videl túto show, tak zmaže zo sveta svoj "najznámejší" klip, lebo ak si toto nevidel, tak si nezažil ešte tu pravú party. Ľudia sa váľajú po zemi, lezú po strope, skáču na seba, ťažko to popísať. Mal som chuť odhodiť foťák, rozľľapnúť ho a pridať sa k nim. No len, zachoval som si chladnú hlavu a všetko ostalo v kľudne až na Baštu, ktorá zažila ďalšiu silnú bitku, no tento raz zvnútra. Táto nová zostava TUMMA je úplne niekde inde. Už nech bude nová nahrávka, aby som to podporil. Na rad ide RUTKA LASKIER. Na týchto pánov som dostal odporúčania z viacerých strán. Musím povedať že opodstatnené. Výborný postrockové screamo, miestami violence spojené s projekciou. Silný emočný zážitok. Po koncerte sa snažíme z druhého poschodia cez okno vyhodiť jedného fanúšika PIPES AND PINTS, no nepodarilo sa. Balíme veci, lúčime sa, ďakujeme za tento výborný výlet a balíme domov, lebo nás čaká silná nedeľa. Ďalší deň