Pi 3.2.2023

HUTA PLASTIKU (Poľsko) TVOI POSTOI (SK) FUKOTY (SK)

25.3.2016 NOMA, FAJRONT, MORAL HANGOVER, CÁCORY; Banská Bystrica, Kaktus

Autor: Wrbo | Počet videní: 841

Na tento koncert som sa skutočne tešil už od doby ohlásenia, kedy baby z Dečína potvrdili svoju účasť. Akcia bola tiež spojená s krstom debutu folkpunkového dua FAJRONT, takže o zábavu bolo viac než postarané. Z pôvodných 6 kapiel ostali len 2/3. Netuším, čo sa udialo Rakušákom, ale u srbov OTVORENY PRELOM, to boli osobné dôvody (úmrtie v rodine).
Prichádzame do Bosorky niečo pred 9 hodinou večernou. K návštevnosti by som povedal len to, že som osobne čakal viac (myslím, že tam mohlo byť 40­50 ľudí). Chvíľku sa zakecávame a začína prvá banda NOMA z Chrudimi. Nemohol som spustiť oči z bubeníka, ktorý pri hraní rýchlych rytmov decentne skackal a počas páuz medzi piesňami popíjal nejaké ružové šumivé víno :). To sa len tak nevidí (myslím to samozrejme v dobrom :) ). Inak rýchly nájeb s pestrými rifovačkami. Ako to už ale býva zvykom, pri podobných kapelách hrajúcich v Bosorke, zvuk totálne zliaty do jednej hlukovej bubliny. Škoda toho (malá rada do budúcna, netreba si až tak ohulovať aparáty v malých priestoroch). Druhý FAJRONT mi tentokrát vytrel zrak. Počiatočná nervozita predošlých koncertov zmizla. Hlasy sa zladili a na pódiu sa čo to začalo aj hýbať. Veľmi dobrý set! Zahrali asi všetky piesne z CD (okrem intra ?), plus nejakú novinku. Dostalo sa aj na prídavok a samotný krst pozostával z kolovania jedného kusu CD, kde ho pokrstil asi každý z publika, čo v ruke držal nejaký ten nápoj. Brnenský MORAL HANGOVER s ekonomickým utečencom Bucom za bubnami mi muzikou totálne pripomínal ich krajanov SYIH. Brnenská škola ultrarýchleho hardcorepunku sa teda nezaprela. Niečo cez 20 minút nekompromisného nájebu, ktorý ani na sekundu nespomalil (myslím, že len posledná pieseň bola v kľudnejšom tempe) a koniec. Na pódiu sa rozkladá xylofón, ladí sa španielka, vyťahujú sa flauty ... na rade sú CÁCORY. Tri usmiate baby, z ktorých sálala neskutočná energia, zahrali komplet set z kazetového splitu s HLEDÁNÍ. Tri dokonale zladené hlasy, plus 10 totálne falošných z publika (pán Radoslav Š. sem­tam prebékal komplet všetko :D). Trochu mi vadilo, že sa pár ľudí cez ich set rozprávalo a kedže baby boli takmer neozvučené, tak si miestami viac počul práve tie rozhovory, ako samotnú muziku. Inak vážne nemám čo vytknúť. Prídavok sa žiaľ nekonal :­(
Ďaľšiu akciu, pre mňa, s pomerne vysokým hodnotením nepokazil ani príchod (údajne) 4 náckov, ktorí sa ale otočili hneď aj naspäť odkiaľ prišli. Dodatočne trochu ľutujem, že som neochutnal zo sójového gulášu, lebo vyzeral a voňal fakt dokonalo.