So 28.1.2023
Vsetín @ Vesmír

KURVY ČEŠI (CZ), VOLE (CZ), the WILDERNESS (SK), PERLY SVINÍM (CZ)

7.5.2016 PASKUDA, SMD, THE TOWER, SHEEVA YOGA, APOLITA; Banská Bystrica, Kaktus

Autor: Adrik | Počet videní: 957

Predošlý deň. Ráno nie je veľmi času nazvyš, z niekoľkých koncertov "po ceste" si vyberáme Banskú Bystricu, kde sa koná už siedmy ročník hudby proti fašizmu. Na väčšine ročníkov sme boli, tak prečo keď to na Slovenku tak pekne vrie vynechať tento? V Trenčíne zastavujeme na obed v pivovare Lánius (odporúčam tam stráviť aspoň tri dni) a hojda do Bystrice cez srandy ako Nováky, Handlová, potom už rýchlovka zase po daždi po rýchlostnej ceste a sme v Bosorke. Ja si otváram zaslúžený lahváč a potichu pozorujeme českú a nemeckú posádku. Času dosť, ideme sa potúlať po centre, kotvíme v zašitej zahrádke (páni, to by bol priestor na koncerty) a vraciame sa späť do Bosorky / Kaktusu. Dávame si non pvc free guláš ("Já jsem ti to říkal, že to máš nechat na polárkový dort") a s ostravskou bandou rozoberáme poslednú sériu hardcoreového Beverly hills. O pol 9 začína búchať PASKUDA. Už len v trojici. Technicky je to zahrané dobre, ale tie nové, prevažne inštrumentálne skladby sú akési čudné. Neviem, či je to chýbajúcim spevom, ich až ultra metalovým feelingom alebo niečím iným. Zaznie však ale aj veľa starých skladieb a tie sú fajn. Plus menej trémy v príhovoroch :) Nasledujú dve pre mňa doteraz úplne neznáme nemecké hardcore kapely. Tou prvou je SMD. Od prvých akordov je mi jasné, o čo pôjde. Hardcore modernejšieho strihu s uplakaným emo vokálom, akému sa poväčšine snažím vyhýbať. Jedno sa ale musí uznať, že po muzikantskej stránke to bolo zahrané v skutku majstrovsky. Ináč dosť predvídateľné riffy a pasáže. Kus kopírák. No nič pre mňa, iným sa to celkom páčilo. The TOWER je v dnešnej dlhej rovnici neznáma číslo dva. A je to narozdiel od svojich kolegov z dodávky ultra lopaťárna. Robím kliky, dvíham hamblivých ľudí a celkovo sa aj napriek strašnej hudbe snažíme zabávať. Príhovory a texty striktne antifašistické, ináč muzika úplné zlo. Na SHEEVU YOGU to konečne nebude žiadna zívačka. A mám pravdu. Už pri prvej pesničke sa rozjebáva mikrofón (to nemôžete byť trochu viac statická kapela? :D) a celkovo sa ľudia rozbíjajú ako keby to bol ich posledný koncert v živote. Mám rád rýchlosť a surovosť tejto kapely a v spojení s podzemnými priestorami sa tieto devízy ešte znásobili. Úplná divočina. Už len pozorovať hranie Vikiho na bicích je umelecký zážitok. Nehovoriac o obskurdnej postavičke s obrátenou basou a spevákom s psychopatickým výrazom v tvári. Na záver cover "Nečekej"! Mám dosť, idem si vymeniť slipy. Päticu uzatvára APOLITA a som ich pojatím hardcorepunku milo prekvapený. Je tam trošku počuť BALACLAVU, THALIDOMIDE, ale aj KRITICKÚ SITUACI, ale s vlastným ksichtom a trochu neohrabaným štýlom príznačným pre české kapely. Dúfam, že aj zvyšných pozostalých táto kapela nakopla tak ako mňa. Playlist tu veľmi nevypíšem, ale určite pri ďalšom koncerte toho budem poznať viac. Fakt. Lúčime sa, po ceste berieme jednu dušu do Liptovského Hrádku a po noci zatvorených tunelov (mikrospánok kamionistu nad Braniskom pred nami bol možno väčší zážitok ako obe koncerty dokopy) sme o pol 5 ráno po 1700 kilometroch doma. To bol víkend!