Pi 3.2.2023

HUTA PLASTIKU (Poľsko) TVOI POSTOI (SK) FUKOTY (SK)

26.3.2016 HOPSASALA, NIČITEĽ; Martin

Autor: Adrik | Počet videní: 793

Pred Veľkou nocou mi píše Aďo z Martina, že ak mám tetku v Trenčíne, ktorú musím ísť bezodkladne oliať, mám sa po ceste zastaviť v MT na supertajnom koncerte v skúšobni. Píšem len tak Ničiteľom, ktorí tam majú hrať, či motyka nevystrelá, vystrelila, majú fleka. Presúvam sa novým vlakom do Spišskej, kde ma čaká ničiteľská limuzína a hurá smer západ. Po diaľnici je to rýchlovka a šofér Vlado hneď len tak po pamäti nachádza celkom slušne skrytú skúšobňu. Rešpekt. Vyzerá to na nejaké bývalé internáty alebo kancelárie z dávnych dôb prezamestnanosti, kedy každá vyššia funkcia mala svoju sekretárku, ďalšiu ženskú, ktorá mu nosila desiatu a obed a ďalšiu, ktorá chodila na poštu. Ale musím dodať, že je to veľmi útulný priestor, taký komplex, kde sa všetky kapely stretli určite chýba aj u nás. A na to, že sa jedná o "tajnú" akciu, je tu aj kopec ľudí, nielen pankáčov. Ponosíme veci a čaká sa na HOPSASALU, ktorá má hrať ako prvá, pretože Ozón ešte dnes stíha zabúchať v TROCH GROŠOCH na inom koncerte. Prichádza čadčianska posádka, zapájajú sa a už začína pravé skúšobňové peklo. Poriadna tlačenica a aj tak sa nedostalo na každého, plávanie, váľanie sa sa po sebe ... Za bicími Miloš sedí, ako keby bol niekde na pikniku a natieral si chleba, pritom z reprákov reže uši hlasný dbeat so všetkými rádiovými hitmi ako "Buď oni alebo ty", "Gigolo" alebo "Kysucká". Rýchlovka a už sú Kyšučania aj pobalení a lúčia sa s nami (ako hrali BRMBOLCE?). Po totálnou chilloute a zväčšovaní pneumatík na gaučoch nastupuje NIČITEĽ. Skúšobňa sa viditeľne vyprázdnila, to ale kapele nezvalo ani trochu na nasadení. Nové songy sú proste paráda ("Matka" je už v lisovni!). Nejaké pokusy o zdvíhanie kapely (bubeníka sme tentoraz nedali), trochu menší bordel ako na prvú kapelu, ale o to zaujímavejšia muzika z reprákov. Výpytame si ešte "Aténu" a ňou sa koncert nekončí. Začína šialená jamovačka, od hiphpou až po súťaž, kto si viac zničí hlasivky. Dopíjame zvyšné lahváče, popri tom dojedáme zvyšky výborných šalátov a wrapov (Aďo je pán) a párty sa končí na matracoch v skúšobni. Na raňajky ipa na Smíchově (konečne zverejnili teleporty) a kým sa z Martina vymotáme (na skúšobni je čulý ruch už od doobedňajších hodín) je poobedie. Ja som doma až neskoro večer. Veľmi príjemná rodinná akcia. Dík za ňu!