Čurby

ARCRA, SUKOB, KORIDOR (17.5.2024, Žilina @ Hájovňa)

GRIDE - Vyzobat CD

Predčasná vzbura #7 / 2015

20.2.2016 HOUSE OF TECH, CHEAP TALK, BASAL BANAR, RATS GET FAT, ALEA IACTA EST; Banská Bystrica, Kaktus

Autor: cocotello | Počet videní: 827

Budím sa o jednej poobede, úplne v mukách z alkoholového šialenstva z predošlej noci. Jediné čo dokážem je dačo zjesť a dať si sprchu. Rozmýšlam, že sa na to vyjebem, ale tento víkend má byť parádny, tak sa nejak dokotúlam na stanicu. Z Mikuláša idem sám a prvá vec, ktorá ma zachraňuje je pivo na stanici. Úplne teplo pri srdci. Cesta cez Donovaly v pohode, aj klub rýchlo nájdem. Ľudia zatiaľ žiadni, tak idem poprezerať krásu nášho srdca Slovenska. Vraciam sa a už sa pomaly ľudia zbiehajú. Kopec známych tvárí a spoznávam aj nových ľudí. V Bystrici som na koncerte hádam po 6 rokoch a vždy tu bolo veľmi dobre. Prvé miesto si vyžrebovali HOUSE OF TECH zo Žiliny. Túto kapelu registrujem už dávno, videl som ich na Ffud feste a mal som veľmi dobré pocity z toho. Tento koncert hrajú údajne posledný krát so spevákom Pichym a ostane už len Simona. Myslím, že to bude mať ešte lepšie grády, lebo to čo predvádza to malé žieňa, je čistá apokalypsa. Mne to pripomína nemeckých CYNESS. Táto kapela mi asi najviac sedí z celej žilinskej silnej scény. Prajem veľa úspechov na pódiach, ktoré neznamenajú nič. Druhý sú na rade CHEAP TALK s ich old school hardcore punkom. Z nahrávok mi to nejak nesedí, ale naživo je to veľmi dobré. Neviem k čomu by to prirovnal, možno na Slovensku taký unikát. Ľudia sa bavia, výborne odohraný set. Ja som spokojný a pomaly sa presúvam k stolu s vegánskymi kebabmi. Príspevok je dobrovoľný pre psí útulok v Srbsku. Je to vynikajúce, štipľavé, čo veľmi môžem. Palec hore pre týpka z Martina (neviem meno, sorry), čo pripravil jedlo aj napriek tomu, že musel hrať zo svojou kapelou koncert v Spišskej. A pomaly sa už pripravujú BASAL BANAR, čo je vlastne náhrada za FYASCO, ktorí nedojdu (kurva, tú kapelu asi v živote neuvidím, vždy mi nejak vyfúknu). Ale toto ma veľmi baví, pre mňa nejaký druh zvláštneho crustcoru. Videl som ich na Ffud feste, ale toto ma baví ešte viacej a popravde som ani nevedel, že ešte hravajú. Sledujem celý ich set a divím sa, že som túto bandu moc neregistroval. Koniec patrí coveru od IDIOTS PARADE. U mňa veľké plus. Ďaľšia vec su žilinčania RATS GET FAT. Moja premiéra s touto kapelou dopadla na výbornú. Strháva sa celkom fajná mela, spevák Peco behá hore dole, nakoniec skončí na rukách ľudí a smeruje pomaly až ku baru :D Popritom príhovory o našom rodnom záchrancovi Mariánovi, a o novej nahrávke, ktorá hádam čoskoro vyjde na vinylových drážkach. Na to som veľmi zvedavý. Nakoniec ešte coverik od DASU FON FLASU and this is the end. Posledné miesto patrí galanťanom ALEA IACTA EST a na kapelu, na ktorú sa veľmi teším. Chalani majú vonka už dosť nahrávok a tiež hravajú všade tade. Mne to veľmi pripomína amíkov ASSUCK alebo vlastne celý old school grindcore. Dneska bez basáka s dvoma gitarami, ale aj tak riaden náklep. Zaznelo hádam 20 songov. Najlepšia grindcore kapela na Slovensku (je vlastne kapela na Slovensku čo hráva old school grindcore??). Na konci ešte vyžiadaný prídavok a je koniec. Po koncerte ešte klasické kecania s luďmi, pomaly sa lúčime a smer Sásová. Na byte žiadna extra párty, len sa vypije víno a ide sa spať. Díky Lempi za nocľah, máš to u mňa.