5.2.2016 ROMANES, JEHO SKROMNOSŤ & PERSONÁL, BRAŇO ALEX; Banská Bystrica, 77

Autor: Wrbo | Počet videní: 943

Táto akcia pre mňa v sebe niesla patričnú dávku nostalgie. Spomienky na starú partiu, zlatý poklad, rodné mesto... mnoho ciest za koncertami sme si spríjemňovali práve albumom "This is punk-rock from Transylvania". Nebolo to nič prevratné, či už po obsahovej alebo zvukovej stránke, no bolo to niečo, čím sme vtedy žili/prežívali a hlavne - verili sme tomu. Práve preto som bral ako svoju občiansku povinnosť zočiť možno poslednýkrát tohto postaršieho pána s jeho obskurným divadlom. Stretávame sa opäť v nostalgickom duchu v miestnej IV. cenovej pivárni Perla, kde počiatočné reči dospelákov (prerábka bytu, práca...) striedajú detinsky primitívne spomienky na niekdajšie alko úlety. Časovo by sa to dalo prepočítať na 3 pivá a už sa pakujeme do 77. O veľkej návštevnosti sa tento večer (myslím, že v Martine bolo platiacich podobne) hovoriť moc nedalo. Odhadom 25 hláv. Ustarostený pohľad manažéra Fecka naznačoval, že toto turné jeho finančnej stránke moc neprilepší. Hold slovami klasika: "This is BB not BA" :-). Keď započujeme prvé tóny Hulovho projektu ROMANES, vkrádame sa do sály a ja s malou dušičkou dúfam, že to nebude také utrpenie, ako na nahrávkach. Jediné plus bolo asi to, že ho doprevádzala živá kapela. Inak to znelo ako mix INÉ KAFÉ a GLADIÁTORU (ako poznamenal pán Š.) s neskutočne klišoidnými textami. Pomerne dlhé vystúpenie pôsobilo nudne, plus - bolo to neskutočne prebudené (zvukár v 77 ako obvykle nesklamal). Vydržali sme pár skladieb a museli sme ísť do vedľajšej miestnosti. JEHO SKROMNOSŤ A PERSONÁL som videl už pred pár mesiacmi v tomto istom klube. Pri porovnaní mali na predošlej akcii oveľa lepší zvuk, ako teraz. Opäť žiadne vyvrátenie môjho dojmu, že ide o recyklovanú Slobodku, a tak ich set presedíme pri stole s hrou - odchyť si Braňa Alexa. Sakra, Braňo si našiel desiatku výhovoriek, aby sa s nami nemusel zhovárať. Miestami sme z toho chytali záchvaty smiechu. Personál doznieva a už na pódiu stojí mr. Alex. Koncert venovaný smrti, či koncu života a už znejú prvé tóny "Krajiny nevšedných chvíľ". Už z videí mi bolo jasné do čoho idem a ako to bude znieť, takže som sa snažil byť nekritický a v rámci možností som sledoval set nezaujate. ZVxHC si všimlo pod pódiom duo ZVxNS, ako si zveria, a tak nastala menšia mela, ktorá pokračovala za asistencie majiteľa klubu pred 77. ZVxNS sa tvárilo, že oni nič a že nechápu, čo sa deje... Bolo to už ale len o vykecávačkách, takže sa presúvame naspäť do sály. Nasledoval mix piesní Zóny a Slobodky + nejakých pre mňa neznámych songov (kľudne to ale mohli byť piesne od Slobodky, ktoré nemám napočúvané). Opäť pár viet k téme smrť a koniec setu.
Pocity mám zmiešané. Na jednej strane to bol pre mňa akýsi návrat do puberty, no triezvym pohľadom som videl pána stojaceho na pódiu bez energie, ktorý falošne recitoval do zle nazvučenej muziky a celé to pôsobilo dojmom frašky (úpne rovnako ako v Košiciach = rovnaká katastrofa, pozn. Adrik). Verím, že sa protagonisti neurazia za môj subjektívny názor, ktorý sa vôbec nemusí stotožňovať s názorom ostatných návštevníkov :-).

Antispam: 6+F+6

#6692 Peter Getting @ napí­sal/a: 21.02.2016 11:12:05

Ja súhlasím s Dášom... Pre mňa Braňo je ikona, absolútny základ... a to od roku 1988, keď som ho počul z kazety a keď väčšina návštevníkov tejto stránky (aj punkových koncertov) ani nebola na svete. Bez piesne "Som ten" je slovenský punk absolútne nemysliteľný. A to napísal mnoho ďalších songov... V Žiline bol fantastický a som rád, že som na ňom bol. Braňo uber alles! Malo to skvelú, zvláštnu energiu... A veľká vďaka za to všetko, že sa to zrealizovalo, náleží Sveťovi... Pičovať na to je podobné ako vytýkať Lemmymu, že nespieval opery = absurdné.
Sme len blchy na pleciach obrov.
Zdar. P.

#6688 adrik napí­sal/a: 11.02.2016 17:00:17

Ale veď aj v reporte sa píše, že k tomu albumu mal autor vzťah, takisto ako aj ja, bolo to jedno z mojich prvých originálnych CD a pesničky dodnes poznám naspamäť. Nemôžem hovoriť za ostatné koncerty, ale v Košiciach to bola katastrofa. Pripadalo mi, ako keby Braňo Alex ani nevedel kde je a koncert by som nenazval úspešným, keď fanúšikovia vedia lepšie texty ako samotný spevák a ich skladateľ. OK, Braňo si toho v živote možno užil ako väčšina tu čítajúcich, ale v tomto prípade by som to asi nazval zbytočnou nostalgiou .. Exhumácia sa v tomto prípade bohužiaľ nepodarila. Na druhú stranu sa to nedá porovnať so Sveťom, na taký vek ma kurevsky energiu, gitaru zvláda aj poležiačky a podľa mňa by bez problémov dal ešte jeden taký set.
A s tým vychvaľovaním .. vo väčšine prípadov mne už ani nejde o to, či kapela je ultra melodická, ale či to, čo hrá má nejakú myšlienku a či sa snažia aspoň trochu rozmýšľať a konať ako "kážu" v textoch a či sú aktívni aj inak ako kapelovo, preto tu vychvaľujem aj podpriemerné kapely.

#6687 jose napí­sal/a: 11.02.2016 14:23:19

100% suhlas s dasom. pre mna bolo vystupenie brana alexa zazitok a uzil som si to. ak k tomu nemate vztah, tak chapem, ze to vidite inac. co sa tyka sveta, tak je to take slobodkovske, ale vravel som si, ze ak by tie napady, co ma teraz vo svojej kapele presli v se, tak je ten ich novy album o dve triedy lepsi. romanes sa nepacil ani mne, je to take.. svojske. pre pankacov je to moc nepankove, pre mladych ludi to nie je ono..v podstate to asi nie je zle, ale uspech by to mohlo mat tak 10 rokov dozadu, ked tie pomery v alternativnej scene boli ine, teraz uz tazko. celkovo mi je celkom luto slabej navstevnosti(v mt to bol totalny pruser, ale dve ug akcie na jeden vecer toto mesto neznesie), isto by si zasluzili viac. ono to bude hlavne tym, ze scena sa diverzifikovala na take hlavne dva prudy a to old school punk a hc, crust a taketo veci uz posluchacov ani nemaju.
ale paci sa mi, jak tu dokazete vychvalit aj objektivne podpriemernu kapelu, hlavne ked je hlucna a rychla, zato vsetko melodicke sa tu udupe do zeme. chlapi trocha nadhladu by to chcelo, aj tak vsetcia poskakujete na diskopribeh na flaffe na afterke, so what :D

#6686 dáša f.f. @ napí­sal/a: 10.02.2016 05:59:52

ja som bol na prvom koncerte tohto tour v Ostrave a moje dojmy sú úplne iné: ok, Romanes znel ako mix Ine Kafe s pokusom o pompéznosť Turbonegro (to sa nevylučuje s Gladiatorom, haha), ale texty sú práveže lepšie ako väčšina klišovitých punk kokotín, aj keď niekedy som mal pocit, že je to až moc "gospel". Jeho Skromnosť práveže o level vyššie ako vyčuchlá Slobodka, skôr mi to pripomínalo starý americký protopunk/rokenrol s dravou energiou a Sveťo je pán riffov, nesere sa so sólami (na to tam má Kuba) ale ide si ten svoj geniálny riff dokola a vie to. u mňa super, ja starý US punk milujem. nuž a k Braňovi: pre koho jeho album "transylvania" nie je míľnikom, tak ten si to nemal šancu užiť a videl na pódiu starého pána, ktorý kačacím hlasom "spieval" divné piesne z praveku. ja s kamošom sme totálni fandovia a tak sme si spievali všetky hity z dosky a boli sme šťastní ako blchy. backpu kapelu tvorili Jeho Skromnosť, takže muzika super a keď Braňovi pomohli s vokálmi, bolo to super. Braňo bol úplne prirodzený, na nič sa nehral, častokrát hovoril medzi piesňami akoby sa hanbil, tá úprimnosť a otvorenosť ma strašne milo prekvapili, ba až dojali. stál tam a pódiu, držal sa mikrofónu, kukal sa iba vpred, ako v nejakom tranze. návštevnosť bola totálne mizivá. u mňa akcia za jedna. jeho album vyšiel pred 17 rokmi, koncert pre pamätníkov. ako som písal vyššie, pre koho "transylvania" nie je dôležitý album, nemal šancu si to moc užiť.