Pi 3.2.2023

HUTA PLASTIKU (Poľsko) TVOI POSTOI (SK) FUKOTY (SK)

6.1.2016 POD ALTÁNKOM, DÁŠA FON FĽAŠA, CINNAMON WIND, SOUND OF QUALM; Spišská Nová Ves, Legenda

Autor: Adrik | Počet videní: 914

Zase tie isté postavičky, zase tie isté kapely, zase tie isté platne ... takto to včera vyzeralo na koncerte v Spišskej Novej Vsi. Aj napriek tomu, že sa švédskej a nemeckej kapele pokazila po ceste dodávka, nikto čo poctivo lajkol svoj prd na verejnom záchode, neodriekol svoju účasť, a tak z Košíc nezávisle na sebe vyrážajú až dve autá. Obe zahraničné kapely nakoniec hrali v Prahe. Niet nad úprimnosť v punku. Začiatok je avízovaný na siedmu presne, ale o pol ešte v Legende takmer nik nie je, tak sa presúvame na bagetu. Po príchode späť je už podnik pekne zaplnený domácimi, ale aj cezpoľnými (Bardejov, Prešov, Stropkov, Svidník atď ...) Začína sa s viac než hodinovým oneskorením, ale niet sa kam ponáhľať. Dnes je to teda v réžii tuzemských spolkov: Nemcov nahradilo domáce sedmero ozembuchov POD ALTÁNKOM. Naživo ich vidím prvý raz a je to celkom sranda. Ľudová sranda, kde každý hrá na čo chce aj bez ladenia nástrojov a predchádzajúcich skúseností s nimi. "Punkáčka", "Idzem het", "Skejtstoperka", ale najviac zabili koverom "Police bastard". Originálnejšiu verziu asi ešte nikdy nikto nedal. Dík Waldemar Matúška. DÁŠA FON FĽAŠA ide na radu po nich. Klasika ako vždy, čo viac napísať. Hrá prevažne nové, teda ešte nenahrané a nevydané piesne (niekto by ťa už mal vyťahať za uši, nech výjde split so žalúziou) a zakončieva to populárnym rádiohitom "Na slovenských dedinách". CINNAMON WIND aka škoricový vietor sú náhrada za Švédov. Nedrhnú žiaden post (slovo roku 2014 a 2015), ale lopaťácky mosh hard core. Niektoré pasáže sú dobré, ale väčšina mi nič nevraví. Príhovory to aspoň spestrujú, aj Kočo sa na kapelu celkom vybláznil, ja mám pred koncom dosť a odchádzam do klubu dôchodcov za platne rozoberať stokrát rozobrané témy. Na záver SOUND OF QUALM, ktorí boli u mňa už v aute cestou na koncert najlepšou kapelou večera, aj keby sa nestala "nehoda" zahraničným umelcom. Ale to som si dopredu nemal myslieť. Sklamali ma. Boli ešte lepší! Videl som ich fakt mnohokrát, ale tento večer šli nadoraz. Ako keby to mal byť posledný koncert, ako keby po ňom mal nastať koniec sveta ... Neskutočné! Okrem "Mamo neplač" všetko neopočúvané novinky. Zaznela aj "Odvaha" zo split 7" s KARGE MERI, ktorý tu dnes mal premiéru. Šesť dlhých skladieb a je koniec aj napriek veľkým ováciám a bordelu, ktorý bol pred kapelou počas hrania. V Legende sme takmer do záverečnej, pokiaľ sa nevytratia všetci zombíci, ktorí na druhý deň nemusia vstávať. Ale dvíhame kotvy už aj my, aj keď sa afterpárty presúva do Mišmašu a celkom rýchlo sme doma v Košiciach a v srdičeku nás pichá za pekným sviatočným večerom.