So 28.1.2023
Vsetín @ Vesmír

KURVY ČEŠI (CZ), VOLE (CZ), the WILDERNESS (SK), PERLY SVINÍM (CZ)

24.1.2015 DÁŠA FON FĽAŠA, RATS GET FAT, RÚBANISKO; Žilina, Stanica

Autor: Kočo | Počet videní: 717

Pôvodne som sa chystal na akciu do Košíc, kedže tam hrali KARGE MERI, a to ja môžem. No potom mi napísal kamoš, že v Žiline je tiež akcia na podporu kliniky. Keď som si prečítal, čo sa tam bude diať v okamihu som bol rozhodnutý, kam pôjdem.
Do Žiliny sme šli od nás traja resp. štyria a musím sa priznať, že na Stanici som bol prvýkrát. Hanba mi. Počul som o nej už veľa, aké je to super miesto, čo všetko sa tam deje, ale nikdy mi to nejak nevychádzalo. Takže na mieste som ostal poriadny vyhuk. Parádne priestory, fakt luxusko. Po príchode vrúcne pozdravy a pomaly sa už začala diskusia. Odporúčam si ju vypočuť, keďže celá akcia bola nahrávaná do Audiozinu. Bola o žilinskom squate Palác Sofia. O tom ako vznikal ako zanikal, o živote v ňom a o tom, či Žilina vôbec nejaký squat potrebovala. Pútavé a často aj veľmi úsmevné počúvanie. 4/4 účastníkov našej posádky odporúča. Po diskusii nasledoval dokument o pražských squateroch. Mňa celkom zaujal, keďže tématiku squatov mám rád. Aj keď som v živote nemal šancu niečo načierno obývať. Po dokumentárnom okienku už začal drec DÁŠA FON FĽAŠA. Kompozíciu piesní, ktorú zvolil pre tento koncert veľmi chválim, keďže to neboli veci, ktoré hraje vždy. I keď sa primiešali aj nejaké evergreeny. Ale zaznel aj asi môj obľúbený song, ktorý je o  militantných cyklistoch! Nemôžem si pomôcť, ja tie dášove koncerty mám naozaj rád. Priam to vyhľadávam.
Ďalší na rad prichádzajú RATS GET FAT a.k.a skvoterské potkany. Nemám čo vytknúť! Aj keď síce keď som bol na nich naposledy v Bullwari, zabavil som sa o čosi viac. No zato asi nemôžu oni. Za hodnotné príhovory medzi piesňami sa ľudia odmenili pohybom pred kapelou. Nejak sa nevyznám a ich tvorbe, tak neviem popísať čo hrali a ako to hrali. Každopádne z nich vyšla veľká dávka energie, takže sme si všetci štyria občas skočili do davu. Hodnotenie: jednotka s ježiškom.
No a po skvoterkých potkanoch prichádza na 30cm pódium nihilistická skaza! Toto zverstvo bolo najväčším lákadlom na tento koncert. Dáša sa zmenil na monštrum s tričkom, na ktorom bol obrátený štátny znak, za bubony sadol bubonista Julo, ktorý je ináč strašný vrah na skejte!!! Zo začiatku sa raz za čas vyskytla chybička v muzike, potom sa už na to uplne sralo. Po tomto koncerte by miestnosti nepomohlo ani 10 exorcistov! Hrali asi všetko z jediného albumu, ktorý vyšiel, plus nejaké 3 nové songy. Davy šaleli! Na posledný song "Vám musí jebať" už každý vzdal pošmýkovanie sa po mokrej podlahe od rozliateho piva a dášových slín. A asi 20 ľudí sme sa celý čas váľali po sebe a opätovne hádzali do kopy tiel. Počas koncertu na rukách lietal aj gitarista aj Dáša, no najviac mi utkvel v pamäti atletický výkon Kuba z BOILING POINT, ktorý sa rozbehol, urobil stojku na rukách a ladne za pomoci ľudí sa dostal na ruky. Neviem či som koncertový zásek, ale toto som ešte nevidel. Keď budem veľký, tiež to vyskúšam :) Už teraz sa teším na další koncert RÚBANISKA asi o mesiac v KE. Kto nepríde obanuje!
Po koncerte sa rozdýchavame, kecáme, pozorujeme afterparty! afterparty! a  čakáme na vlak, kedže spoj domov nám ide už klasicky o pol tretej. Na uplný záver chcem ešte pochváliť chutný veguláš, fakt šmak. Vďaka sa super zážitok. Diky sevas.