13.12.2014 KUTYA HARAP, AD ACTA, MOČOVÝ KAMENI, LYCANTHROPHY, LAHAR, SEE YOU IN HELL, SHEEVA YOGA, GRIDE, TOMORROWS HELL; Brno, Yacht

Autor: Martin Imriška | Počet videní: 1440

Vždy sa nájde dosť výhovoriek a dôvodov prečo neisť. Tentoraz som si ale povedal, že žiadne kompromisy robiť nebudem. 12-ty ročník KBB sľuboval nadupaný lineup, že viac sa už asi ani nedalo. Domáci organizátori oslavovali 15 rokov aktívneho fungovania a navyše som si touto akciu dal aj taký malý darček k prichádzajúcemu tretiemu krížu, čo začínam vliecť so sebou.
Prichádza deň výjazdu, ráno odpadá jeden člen výpravy, ktorého skolila chrípka, či čo. Našťastie k nám sprostredkovane prisadá ďalšia spolujazdkyňa, ktorá sa už nezmestila do trenčianskej výpravy. Takže v počte 4 kusy vyrážame autom o 16-tej z Nového Mesta nad Váhom. Po ceste sme zvládli dve vyprázdňovacie pauzy, jednu spojenú s oddychom motorového priblížovadla, ktoré si muselo odfúknuť po zdolaní Javorinských kopčekov. Po krátkom blúdení tesne pred cieľom, kedy si tetula v navigácii mlela svoje, ale realita ciest nepustila, sme do Yachtu dorazili pred pol siedmou. Ideme sa zoznámiť s priestorom. Najskôr sme vybehli na horné poschodie, kde už prebiehala spoločná vegánska žranica, tofužiaľ spojená so zafajčeným priestorom, tak sa tu iba chvíľu pomotkáme, kúpime posledné kusy síjuinheláckého pivného špeciálu, ktorý v limitovanej edícii 100 ks fľašiek vyrobili na túto príležitosť. Vyzdvihujem si ešte dohodnuté platne a ideme na vzduch. O chvíľu je už dolný koncertný priestor otvorený, ľudí sa hrnie dnu čoraz viac, tak ideme zaujať vhodné pozície pred pódium. S meškaním akým máva na svojich koncertoch možno tak Desmod, čiže cca 2 minúty, otvára dnešný hudobný program kapela KUTYA HARAP. Kapelu som poznal iba podľa názvu, teraz im u  PHR vyšiel split LP s RISPOSTOU, ale ich produkciu som nepočul. O to milšie prekvapenie pre mňa. Surový hardcore-punk, trochu toho crustu a špecifický vokálny prejav. Výborná kombinácia. Do toho dve gitarky a ich skvelé vyhrávky, zrozumiteľná basa. No čumel som jak puk. Aj ten komicky zhrbený bubeník mal svoje čaro. Hneď na úvod takáto pecka. Bavilo ma to od začiatku do konca. Aj napriek kopáku, ktorého zvuk riadne otriasal každou bunkou môjho tela. Určite skúsim aj nahrávku, či to vzbudí vo mne aspoň podobné pocity. Preplnená sála, neskutočné teploty a vzduch aj napriek nefajčeniu na hranici dýchateľnosti, vyháňa po každom koncerte takmer všetkých ľudí von, čo cez úzku chodbičku trvá po každej kapele dlhšie a dlhšie. Až sa to počas večera zmení na rituál - predrať sa von, zopár nádychov-výdychov, pár logov vody a už sa tlačíš znova dnu na ďalšiu kapelu. Vďaka tomu celý večer ubieha neuveriteľne rýchlo. Ako druhý v poradí ide hrať jediný nečeský zástupca na dnešnej akcii, bratislavská AD ACTA. V lete na ffuD feste zahrali parádny set, teraz mali hrať väčšinu iba nové songy, takže som bol zvedavý ako to vyznie. No na prekvapenie som mal problém rozoznať aj staršie songy s dávno opočúvaných nahrávok. Nie, že by sa chlapci pohrali s kompozíciou, problém bol v otrasne prebasovanom zvuku, kvôli ktorému nebolo ničomu rozumieť. Všetko sa to zlievalo do jednej nezrozumiteľnej hlukovej guče. Neviem, či bolo čosik dojebabrané s aparátom, alebo iba zvukár mal slabšiu chvíľku, alebo to bolo mojimi upchatými dutinami, kvôli ktorým som vnímal tak prapodivne nechutný zvuk. No vydržal som dve skladby a počas tretej som sa vypratal von a šiel prekutrať distrá na druhom poschodí. Škoda toho. Tie prebasované pazvuky sa tam vyskytovali vo väčšej či menšej miere skoro počas každej kapely. Tak fakt neviem, či to bolo zvukárom, či aparátom, či priestorom, či neviem čím. No nič, spoliehal som sa, že po takej piatej kapele mi to bude aj tak jedno. Ako tretí v poradí nastupujú MOČOVÝ KAMENI. Asi stará záležitosť, ale pre mňa úplná neznáma. Postarší vlasatí chlapíci drtili fakt rýchli punk, s chrochtavým a škrekotavým vokálom. Pár songov sa mi aj docela pozdávalo, ale ako celok to vo mne nič extra nezanechalo. Na záver pokus o cover od ZEMĚŽLUČ, asi teda. Po pol minúte to v rozpakoch ukončili. Aspoň, že zvuk bol už tentoraz znesiteľnejší. Ďalší páni na holenie, alebo že by páni aj dáma? LYCANTHROPHY začínajú svoj set iba v trojici: gitara, bicie a spev. Pri ich stop and go fastcore powerviolence mi ide sánka dole. Čistí šialenci toto. Asi v polke setu sa pridá za mikrák aj Zdýša, set naberie ešte väčšie grády a neostáva nič iné iba slintať blahom.
Nadých-výdych a na pódium sa už chystá juhočeské thrash-komando LAHAR. Banán si už čelo rozbíja v HANBE, tak mikrofón zobral do svojich rúk Iny, ktorý si toho odspieval tento večer najviac. Po krátkej zvukovke sa roztočil neskutočný kolotoč. Ich fastcorová verzia thrash metalu rozbesnila kotol do nepríčetnosti! Pokiaľ zadné rady iba hrozili päsťami, vpredu to lietalo hlava nehlava, točili sa kolečká, padalo sa na hubu. No mastenica jak sviňa! Odzneli songy so všetkých metalových nahrávok posledných rokov, od "Řecka" po "Neviditelnou frontu". Iny besnil ako ďábel a do tejto partičky thrasherov zapadol jak riť na šerbel. Po ďalšej niekoľkominútovej tlačenici na vzduch si pódiovku chystajú páni organizátori a v 15-tich rokoch čerství držitelia občianky SEE YOU IN HELL. Kto čakal pri tejto príležitosti nejaký špeciálny set, tak sa aj dočkal. Počas ich setu sa na pódiu okrem členov kapely vystriedali aspoň dve desiatky hosťov. Väčšinou si strihli vokálny duet s Jožkom za mikrofónom (Banán, Iny, Skulda, Kubo z ADACTY...), ale pridávali sa aj hostia na gitaru a basu. No oslava ako sa patrí a bolo vidno, že si to všetci v kapele aj ich hostia užívajú. Okrem songov s  posledného samovydaného flexi EP odzneli aj 3-4 covery. Kvôli početným hosťom to občas nebolo hudobne moc kompaktné, ale nadšenie a radosť z kapely sa prenášala aj na ľudí pred pódiom a všetci si to riadne užívali.
Večer ani zďaleka nekončí. SHEEVA YOGA predviedla v lete na ffuDe skvelý set s parádnym zvukom. Dnes mi ten ich krkolomný extrémny hudobný výplod nejako nesadol. Znova to zvukovo nejak moc divne dunelo, navyše na silné sety LAHAR a SYIH nebolo ľahké naviazať. GRIDE prišli iba s  jedným gitaristom. Iny dnes po tretí krát chytá mikrofón do rúk, a už pri zvukovke sa v publiku spúšťa riadna opičárna! Týchto pánov muzikantov si chcem vychutnať s čo najväčšej blízkosti. Počas ich setu sa spustia znova pekelné tance, ale o čo viac utrpí moje telo, o to viac sa povznesie moja duša. Okrem songov z najnovšieho vinylového počinu odznejú aj staré hitovice "Lobotomie vírou", "Made in hell", "Manipulaci" či "Policejní brutalita". Znova namakaný set jak ....(doplň svoje obľúbené prirovnanie). Dnes večer to tú zaklincujú TOMORROWS HELL. Po všetkých tých extrémnych výplachoch je tento metalický crust kolovrátok na záver dobrá voľba. Človek sa pred cestou domov skľudnil, aj publikum sa už preriedilo, takže sa dalo aj lepšie dýchať. Dobrá bodka dnešného bohatého programu.
Oproti plánovanému koncu akcie sa to po 9-tich kapelách celé natiahlo iba o slabú hodinku. Čo treba fakt oceniť. Nás čakala ešte dva a pol hodinová cesta domov. Všetci sme si vo vyhriatom aute spokojne podriemkávali, našťastie okrem šoféra. Ráno okolo piatej som zalahol spať. Na moje prekvapenie som sa po blahodárnom štvorhodinovom spánku zobudil v lepšej zdravotnej kondícii ako vo včerajší presoplený vražedný večer v Brne. Čiže všetok ten hluk mal aj liečivé účinky na moje dutiny. Ľudí bolo veľa, až tak, že neverím, že sa všetci v jeden moment vtesnali do koncertnej miestnosti. Na tak podzemnej hardcore punkovej akcii to bol docela zážitok a dôkaz, že tí pekelníci v  Brne to robia proklatě dobře! Na jar už chystajú ďalšiu akciu, tak buď v strehu.