20.9.2014 THE WILDERNESS, ABSINTH DRIVERS, DISTAX, HUMAN HUMUS; The Jam

Autor: Shupo | Počet videní: 1073

No, pôvodne som mal do Trnavy viest LUTRU, ale tí to pre chorobu na poslednú chvíľu museli zrušiť. Nakoniec sa v Trnave objavujem aj tak a som tomu veľmi rád, lebo line-up má zábavový potenciál. Prichádzame dosť skoro, tak si čas krátime stolným futbalom a podobne. Na mieste je aj jedlo, a to super cícerový paprikáš s tarhoňou, ktorý mi padol za obeť rovno dvakrát. Ináč miesto výborné, na začiatku bar, potom podlhovastá miestnosť na konci s malým pódiom a niekde v strede ešte odbočka na priestrannú terasu. Ozaj krásny priestor. Okolo deviatej začína the WILDERNESS. Počul som ich kedysi dávno v Oblude (tak 3 roky späť) a mal som pocit, že to nebolo zlé. Každopádne to teraz bolo rýchlejšie než klasický punk, čo ma milo prekvapilo a zaujalo ma to hneď od prvého songu. Melodické, rýchlejšie tempo, svojský spev v spojení s trnávčinou ma udržali v pozornosti celý set. Ľudí je na nich dosť, akurát nerozumiem, prečo sa celý koncert odohral presne oproti pódiu vo "výklade" krčmy. Tak tam teda niektorí ľudia posedávajú, iní postávajú a spievajú s kapelou. Najviac ma zaujal pomalší song so strašne dlhým textom, kde sa spevák pekne hral so slovami a celé to bolo presne napasované do gitarových rifov, že ani Boy Wonder by sa nehanbil. Fajnový úvod. Po chvíli sa pokračuje, keďže bubeník hrá aj v druhej domácej kapele ABSINTH DRIVERS. Túto kapelu som tiež kedysi zhliadol v Oblude, ale celkovo hrávajú tak málo, že vlastne aj to, že po dlhej dobe hrajú niekde ma ťahalo na tento výlet. Opäť trojčlenná kapela avšak žánrovo na to ide trochu z iného konca - emo hardcore "francúzskej školy" s odkazom na starých AMANDA WOODWARD. Žiadne plačlivé naťahované vybrnkávačky, ale poriadny punkový drive s výraznými melódiami. Celý set len inštrumentálny, na záver s coverom THEMA 11 - "The wires" a nie som si istý či predposledný song nebola práve spomínaná AMANDA WOODWARD. Ja som nadšený a po koncerte behám vysmiaty jak jebo. Takéto kapely na Slovensku vlastne nikdy nehrali. Radosť mi inak robia aj ceny na bare, a tak sa realizujem aj tam. Tretí v poradí na to idú DISTAX, na ktorých som obzvlášť zvedavý, lebo som ich vždy nejak premeškal, aj keď som sa objavil na akcii, kde hrali. Popravde som sa toho celkom bál, popiska crust punk zväčša neveští nič dobré, ale opak bol pravdou. Prvá vlna eurocrustu / emocrustu jak oči. Čiže melodické vyhrávky, kde-tu nejaké spomalenie, ale štandartný rytmus bicích to neúprosne ženie vpred. Kapela sa hýbe, spevák s dobrým vokálom sa aj trošku pováľa. Potom ma trklo, že mi to vlastne pripomína mäkší HIPPIE KILLER. Raz darmo, crustové kapely z východu asi nikdy nebudú zlé. Opäť teda vystúpenie, ktoré ma tešilo a ide sa do finále. Záverečnou kapelou večera sú HUMAN HUMUS. O tejto som už tiež počul, ale zachytil som ich na plagátoch skôr s metalovými kapelami, aj keď by malo íst o grindcore. OK, čiže posledná kapela večera nastupuje a a ... mňa to nebaví. Neviem ani prečo, proste som tam nenašiel nič. Tak na záver večera predsa len sklamanie a po pár pesničkách idem radšej na bar resp. von. Som si myslel, že som to možno len prestrelil s borovičkou a proste som ich nedokázal oceniť, ale vypočul som si to aj doma a rozhodne to nebol žiaden omyl a už rozumiem prečo hrajú viac s metalovými kapelami. Ak máte radi modernejší grindcore mixnutý deathmetalom, tak vás to baviť bude. Okolo jednej sa rozhýbeme a ide sa domov. Mám pocit, že sa v Trnave zas onedlho ukážem.