30.5.2014 7 MINÚT STRACHU, JAKYBSKO, RADIATION, ABORTION, SEE YOU IN HELL; Hurbanovo, U Aničky

Autor: Radim | Počet videní: 850

Túto undergroundovú sešlost majú na svedomí chlapi z ABORTION. Dlho som sršal entuziazmom, ktorý mi ale dlho nevydržal, nakoľko sa asi dva dni pred koncertom dozvedám, že bude pracovná sobota. Kurva! Úsmev mi tým pádom na perách výrazne pomrzol. Fňuk! Zvláštnosťou je, že o Bonesawar party som v živote ani nepočul, a to sa jedná už o 15 ročník! Návštevnosť je dnes celkom slušná, predsa len akcie podobného typu sa dnes už konajú aj v iných mestách. Je to iné ako pred rokmi, čiže plné kluby dnes už nie sú štandardom. Večer sa začína prekvapivo noiseom. 7 MINÚT STRACHU , tých sedem minút ja osobne trávim radšej vonku kecaním s ľuďmi. Sem-tam som nazrel cez dvere, a vyzerá to, že to ľudí aj celkom baví. Noise žiaľ nie je práve mojou šálkou kávy, hold príroda to už raz tak zariadila a neobdarila ma patričným hudobným vkusom. Na JAKUBYSKU sa ale v klube ocitá celá moja maličkosť. Parádna kombinácia metalu, grindu, crustu a hc. Baví ma to minimálne tak, ako na nahrávkach (odporúčam split z PASKUDOU). Trojica muzikantov pôsobí na pódiu suverénne a profesionálne. Páči sa to nie len mne, ale aj väčšine prítomných (môj pocit), hoci nejaká zverina sa zatiaľ nekoná. Akurát názov by som kapele zmenil na Bruno Mattei a bude to o.k. :) Thrasheři RADIATION sa takisto vyznamenali, niečo na štýl KREATORU a im podobných. Sorry, v thrashi sa moc nevyznám, ale vystúpenie ma bavilo! Fandov tohto žánru je tu dnes celkom hojne, takže sa už aj začína trochu divočiť, čo je fajn. Akurát netreba toľko babrať ten stojan na mikrofón, bo ujo gitarista má potom sťaženú prácu, obzvlášť keď aj spieva. :) To len taká malá výtka na margo. Nastupujú ABORTION. Ten ich grind ma hodne berie a to hlavne preto, lebo ho hrajú s nadhľadom a humorom bez toho, aby sa zbytočne topili v nejakej lacnej gore exhibícii. Chlapi to navyše dávajú s veľkým nasadením, a pred kapelou sa začína tvoriť slušný bordel. Paráda! Pri skladbe "Prostitúcia života" hrozím päsťou aj ja a hulákam Život je kurva!!!!!!!! (To splitko s GRIDE by nebolo na škodu si zaobstarať). O "Bombách na Nitru" ani nehovoriac :). Navyše bol set dokorenený aj skvelými humornými bonmotmi od majstrov Lepru a Libora, pri ktorých sa z publika mimo potlesku aj valí vlna smiechu, ako z nejakého amerického sitkomu :). Lasica so Satinským by mali solídnu konkurenciu. Haha! Na SEE YOU IN HELL som asi tešil najviac. Predsa len títo veteráni z Brna ešte na prknách Aničky nikdy nehrali. Po zvukovke spustia svoj charakteristický punk hard core , je to surové a plné energie. Jožkov znamenitý prejav a akrobatická show samozrejme nesmie chýbať a celkovo dodáva koncertnej produkcii osobité čaro. Pred kapelou sa chvalabohu len tak nepostáva a aj v pokročilej hodine nočnej sa šalie. Pribúdajú aj nejaké tie zdvíhačky, vrátane speváka samozrejme. Len ma trochu mrzí že SYIH hrali prevažne z ich poslednej veľkej dosky "Jed". Zo starších skladieb odzneli iba "Dny", "Kupředu" alebo "V zajetí" zo splitka s CROW. Čo je podľa mňa dosť veľká škoda. Aj napriek tejto chybičke krásy považujem SEE YOU IN HELL za jednu z najopravdovejších a najautentickejších skupín, ktoré sa na Česko-slovenských pôdach urodili. O ďalších ich aktivitách nehovoriac (toľko pamäte v kompe nemám :)). Čili fakt totálni respekt!! :) Po koncerte samozrejme nesmú chýbať tradičné rituály ako napríklad liatie kořalky do gágorov, ktoré som žiaľ historicky prvý krát nútený vynechať a objednáva sa taxík na cestu domov, kde ma čaká celý dvojhodinový spánok pred odchodom do zjebanej, zpičenej pakárne. Čo človek neobetuje pre UG?