6.6.2013 WYNSTON SMYTH, SYSTEMIC DAMAGE, SHEEVA YOGA, TUMMO, ROXOR; Prešov, Pixel

Autor: Adrik | Počet videní: 950

Bol som nadšený, keď som sa dozvedel, že sa českí bardi SHEEVA YOGA a TUMMO zastavia na svojom turné až dva krát na východnom Slovensku. Keď mi posielali mail s prosbou o pomoc, tipoval som to maximálne na Bardejov, no osud zamiešal organizačné karty a nakoniec boli vybrané mestá Prešov a Vranov nad Topľou. Naše auto trochu mešká, prichádzame do dvoru Pixel klubu, no nič sa nedeje, účinkujúci z kapiel jedia alebo v prípade vranovskej posádky pijú pivá. Dokopy sa nás z Košíc nazbieralo štyri alebo päť aút a hodnú chvíľu tvoríme väčšinu osadenstva podniku. Dnes to nevyzerá s návštevnosťou nijak ružovo, aj tak rozbaľujem distro a ideme sa nazvučiť. Na poslednú chvíľu sa do hracej miestnosti nahrnie do polkruhu kopec ľudí, takže už to tak beznadejne nevyzerá. Koncert zahajujeme my, WYNSTON SMYTH, obskúrny bordel pri ktorom každého pichá pri srdiečku a určite aj v ušiach. Veľké plus je, že sa hrá dole pod pódiom. Zvuk je jedna veľká hluková guľa, takže kritici sa môžu do nekonečna hádať, či to bolo našimi hráčskymi (ne)schopnosťami alebo organizátori nič lepšie z košickej scény nevyžmýkali. Pre nás dobrý koncert s minimom chýb. SYSTEMIC DAMAGE je už celkom iná liga. Strojovo presné bicie, drzá gitara a agresívny spev = parádny grind core so štipkou metalu, aká neuškodí. Škoda toho zvuku, miestami sa všetko zlievalo do ešte väčšej gule. Pri tých všetkých kapelách, čo sa dnes označuje za grind core a idú si turné po jednom deme, SD už mali valcovať prinajmenšom Austráliu. Viete potom koho máte za to riťolezectvo vziať na toto turné ako bedňáka. Číslo tri patrí SHEEVE YOGE, a toto bola už naozaj skúsenosť len pre tých najotrlejších, ktorí si z domu doniesli štuple do uší. Šialene rýchly power violence so šialene rozjebaným zvukom, ktorému nepomáhal ani epileptický spevák. Klub pixel sa nachádza na prvom poschodí a má okná smerujúce na hlavnú ulicu, preto som sa niekedy čudoval, že nikto z vonku nevolal tiesňovú linku, že tu niekoho mučí inkvizícia. No ale aj pri týchto barbarských podmienkach sa dala rozoznať väčšina skladieb z poslednej eLPéčky, splitka s KUMURU a dostalo sa aj na nové skladby z chystaného split 10" so SAYWHY? Nakoniec sme si ešte vyprosili "Numetal je na kokot". Po kapele žerieme výborný guláš a navarené jedlo pre kapely (vďaka!) a nasledujúcich TUMMO si vychutnávame z vedľajšej miestnosti. Z dosiek ma veľmi neoslovili, no naživo vedia napriek pomalšiemu sludge hard core odovzdať publiku kopec energie. A aj z druhej miestnosti bol zvuk počúvateľnejsí, ktorému dominovala šialená basa. Človek by si myslel, že na poslednú kapelu večera ROXOR budú už všetci vyčerpaní, opak bol pravdou. Na ROXOR sa spustil taký bordel, ľudia lietali a padali, mnohí nielen opojení hudbou, ale aj mocným démonom alkoholom. Set bol poskladaný hlavne z najnovšej dosky, takže nechýbali švédštiny ako "Čas", "Popol sveta" alebo "22" a tuším, že na konci došlo aj na cover od DISFEAR. Na poslednú kapelu najväčší bordel, navyše vyfasovali aj najlepší zvuk večera. Dnes to veľmi nepreťahujeme, šoférom sa nechce pozerať a čakať na to, kým sa celej posádke ráči odtrhnúť od baru. Lúčime sa so všetkými známymi, ktorí nám nasadili chrobáka do hlavy, aby sme sa zastavili aj zajtra vo Vranove. Vďaka Jozefovi za pozvanie, jedlo a za nevšedný štvrtok!
Ak máš rád čistý sterilný zvuk, kde počuť ešte aj škarabenie sa speváka na zadku, poprípade na brade, tak tieto videá radšej nepozeraj. Upozornenie, porucha nie je vo vašom príjimači:
WYNSTON SMYTH
SYSTEMIC DAMAGE