So 28.1.2023
Vsetín @ Vesmír

KURVY ČEŠI (CZ), VOLE (CZ), the WILDERNESS (SK), PERLY SVINÍM (CZ)

22.12.2012 ROXOR, HIPPIE KILLER; Vranov, Abadon

Autor: Adrik | Počet videní: 1411

This is the end. Žiadny end sa nekonal, a tak sme si mohli užiť ďalší parádny koncert vo Vranove. Z Košíc ideme štyria, ale dvomi autami ako idioti. V Abadone sme asi o štvrť na 8, je tu ešte málo ľudí a nič nenasvedčuje tomu, že sa dnes z klubu stane kôlnička hej bum tralali. Jediné čo sa zatiaľ deje je masívna tlačenica o miesto pri bare, ale s pribudajúcimi minútami pribúdajú aj ľudia a tlačenica sa presúva do celého priestoru. To je čas, kedy ROXOR môžu začať s plným nasadením demolovať obecenstvo. Od začiatku sa pred kapelou utvára kotol, spočiatku je to v podaní asi troch karateristov dosť divoké, ale postupne sa pri starších skladbách do kotla pripája viac a viac podgurážených ľudí. Pekný prierez celou tvorbou, úplne prvé nasrané skladby "Jebem tvoj hard core", "Závistlivé kurvy" alebo "Strach" sa striedali so skladbami so splitu s RISPOSTOU (napr. "Pomsta = hrozba" a "Inštinkt hyeny") až najnovšími, pomalejšími "Čas" (nehrala sa dva krát?) alebo "Obraz doby", s ktorými sa chlapci pri vzniku viac pohrali. Osobne ma viac bavil starší ROXOR, kde ti do tváre napľuli 6 nasraných skladieb za 7 minút, ale aj tak som zvedavý na samostatnú LP, ktorá sa už lisuje. Nečaká sa dlho a na pódiu po dlhých rokoch opäť a bohužiaľ naposledy hrá HIPPIE KILLER. Našťastie nejde o žiaden trápny reunion, členov nájdeš hrať v ďalších nových kapelách. Prvá zostava je so starým bubeníkom Marošom, takže sa hrajú výlučne staré skladby z prvého (a jediného) CD. A tuším, že padli všetky, Luxus počuť tieto pecky naživo! Ľudia sa váľajú, vešajú za konštrukciu na strope, neznesiteľná pučenica je až po posledný rad, mikrofón je pomaly viac v publiku ako u speváka Matúša, tieto evergreeny všetci poznajú. V polke setu sadá za bicie druhá posila kapely malý Matúš a hrajú sa novšie veci. Bohužiaľ tie oficiálne nikde nevyšli, ale ľudia si ich ešte pamätajú z koncertov, a tak sa opäť s veľkým Matúšom spievajú skladby ako "Priateľstvo", "Zápach smrti" alebo "Arbeit macht frei". Úplne na konci sadá za bicie opäť Maroš a je jasné, aká skladba bude nasledovať. "Diktátor" - asi najznámejšia skladba kapely a večera. Aj keď to bola posledná skladba tohto dlhého setu, kde sa zahralo takmer všetko, čo sa dalo, je na ňu najväčší bordel. Celá kapela vyčerpane odpadáva a ja sa radšej ani nepýtam, prečo dnes nehrá aj SYSTEMIC DAMAGE. Proste by to už nikto nezvládol. Nechýba tombola, v ktorej je znova viac cien ako lístkov. Po nej sa to mierne prerieďuje, ale väčšina pokračuje v zápolení (mimochodom 2x nie len s alkoholom) až do vyčerpania. Akcie sa zúčastnilo neuveriteľných 150 platiach! Neskutočná rozlúčka o akej môže snívať každá kapela.
Na záver ešte jeden výrok: "Dobré to bolo, ale nič moc." :D