Pi 3.2.2023

HUTA PLASTIKU (Poľsko) TVOI POSTOI (SK) FUKOTY (SK)

1.11.2012 MASSMORD, HUMAN ERROR, PSYCHOANALYSI; Radim

Autor: Radim | Počet videní: 844

Tak sme sa dočkali! Máme tu slávnostne prvý report z nášho rodného, perspektívneho mestečka, Komárna. Fínsko – maďarská eskadra smrti sa rozhodla popri svojom križiackom ťažení zavítať aj do našich končín. Dobrá správa je, že termín padol akurát na sviatok všetkých svätých. Takže ráno zapáliť sviečku pre zosnulých a večer šup do rockového klubu. Je to inak celkom útulné miestečko. I keď nie vždy je tu osadenstvo podľa môjho gusta, dnes je to celkom pohoda. Nejakí štamgasti, zvyšok kamoši, organizátori atď. Pomaly sa to tu začína zbiehať. A som celkom milo prekvapený. Ľudí je dosť, tak prečo nezačať? Prví to rozbaľujú MASSMORD. Dosť pestrá sebranka, poskladaná zo Šurian, Šaľe a Banskej Bystrice, z kapiel ako DIE HARDS, CRUSADE OF FANATISM, SPROSTÁ OTÁZKA atď. Kapela sa v minulosti vraj párkrát dopustila niekoľkých prešľapov (alkohol+ zeleninka, šak poznáme to haha), ale dnes to chlapci ustáli. Odpálili svoj surový crust švédskeho strihu. Celkom pohodový, setík. Aj ľuďom to podľa mňa rezalo, i keď si kapelu zatiaľ len tak nesmelo oťukáva. Pravdupovediac v Žiari odpálili chalani o dosť väčšie peklo. Mimochodom toto vystúpenie bolo venované zosnulému kamarátovi Arnoštovi, ktorý pred dvomi rokmi zomrel za tragických okolností a bol pôvodným členom MASSMORD, ako gitarista. Odpočívaj v pokoji kamoš. Ďalší sekáči su už u mňa overení borci HUMAN ERORR. Niekoľko reportov odo mňa sa už na punkgene objavilo, a spieval som na nich doslova ódy. Jednoducho pozvite ich niekedy na východ a presvedčte sa sami. Zas a opäť razantne odohraté vystúpenie, plné energie a zloby! K tomu ešte tá maďarčina, ktorá sa podľa mňa do toho rachotu náramne hodí! Kapela válí osto šesť, spevák Gábor sa viac-menej pohybuje medzi ľuďmi, hlasivkami rozhodne nešetrí, päsťou boxuje do vzduchu (inak to je trademark kapely!), a odozvy stále také sterilné. Jeden song si s nimi zaspieval aj spevák PSYCHOANALYSI. Zhrnutie. Kapela na výbornú a publikum prechádza s odretými ušami. Záver patrí Fínom. O tejto kapele som dosiaľ nikdy nepočul a bol som zvedavý, čo nám predvedú. Trojica hudobníkov v zložení gitara, bicie a spev navlečená do kukiel. Hrajúca údajne od roku 2008. Kapela to spúšťa a celkom to ide. Neotesaný crustík, chytľavé gytarové riffy, spev sa pohybuje vo vyšších polohách. Ja by som ich prirovnal trebárs k TOTALITÄR. Ale skúsenejšie punkové ucho by istotne našlo aj viac asociácií. Po štvrtej piatej skladbe sa dvaja podnapití kamoši nezmestia do kože, začnú sa strkať, čím nevedomky vyvolajú mosh pit, ktorý našťastie vydržal až do konca vystúpenia! Ten kotol ozaj docela jede! Nejak nám to nestačí a tak sa začalo dvíhať. Pekne po poriadku. Najprv spevák, organizátor Lipi, členovia HUMAN ERORR atď. Kokot takmer to už vyzeralo, že na zdvíhačku sa budeme musieť postaviť do radu. Celý prepotený, udychčaný nechceme kapelu pustiť a žiadame prídavok. A dočkali sme sa. Chlapi nosili tričká s portétom najväčšieho hovada rock n rollu GG Allina, a objavil sa aj na obale ich albumu, ktorý vyšiel na kazetovom formáte. Takže na úplný záver drtia starú hitovečku "Bite it you scum", od spomínaného pána. Ja tohto burana velice môžem a tak každý refrén som si zahulákal do mikrofónu. Chlapi to zahrali vo svojom štýle a znelo to fajn. Aj speváka na chvíľku posadol duch Allina. Našťastie sa redukoval len na mlátenie mikrofónom do hlavy, čiže žiadne mlátenie fanušíkov, ani hádzanie fekálov do davu. HAHA. Celkovo musím skonštatovať, že spokojnosť vládla na všetkých frontoch. Po koncerte tradične, pivká, kořalky, pokeci s kapelami, kamošmi. Viac takýchto udalostí u nás doma by som určite ocenil. A myslím si, že nielen ja. Tak dúfam, že sa podobná sranda ešte v blízkej budúcnosti zopakuje.