Pi 3.2.2023

HUTA PLASTIKU (Poľsko) TVOI POSTOI (SK) FUKOTY (SK)

4.3.2004 PRINCOVIA, DAVOVÁ PSYCHÓZA; Svidník, Holíčstvo

Autor: Adam | Počet videní: 544

Na tento koncert sa tešili celé Košice už asi mesiac vopred. Deň koncertu bol dosť netradičný - štvrtok. Na miesto činu sme sa dostavili v zostave 25 ľudí asi okolo pol 7, vstupné bolo ľudové: 70Sk, cena piva bola štandartná: 25Sk. Trochu sme popili, pohovorili a asi okolo 21:00 nastupujú na pódium Pricovia na čele s Leďom (ex - Zóna A, Brickfield), na ktorých som bol veľmi zvedavý. Predviedli asi hodinové prestavenie, ktoré muselo chytiť za srdce každého milovnika klasikej ´77. Svoje vystúpenie príjemne okorenili klasikou "Sheena is a punkrocker" od Ramones a ku koncu prihodili ešte cover od Ďalsej klasiky - Damned, ktorým si definitívne získali moju priazeň. Z pódia sme ich pustiť nechceli, a tak ako poslednú vec zahrali po druhý krát pesničku "Pricovia z rozpravky" a to bol už definitívny koniec ich vystúpenia. Asi pol hodinu po Princoch prichádza na pódium Davová Psychóza. Od prvej pesničky predvádzali spičkový vykon podporovaný zverstvom pod pódiom, ktoré nemalo hraníc a bolo v niektorých momentoch doslova nebezpečné ... zahrali 25 pesničkovú prehliadku staršich, novšich a aj úplne nových vecí (Spravodlivosť, Ohnivý kon, Tiesňové volanie, Dobyvatel.... atd.), nakoniec zahrali dlho očakavané "Radujme sa, veselme sa" a to bol zlatý klinec a zároveň aj úplná bodka tohto myslím že veľmi príjemneho večera. V piatok sa konalo repete tejto akcie vo Svidníku, na ktoré sme sa vybrali v počte 3 ľudí. Cesta bola veselá, studená a hlavne veľmi dlhá takže do Holíčstva sme došli asi až o 20:30 hod. Dali 100Sk za vstup a hneď prvá vec čo ma totálne prekvapila bolo to, že hodinku pred koncertom bolo na mieste ani nie 40 ľudí. Poobzerali sme Janove distro, doprali si pár rumov a pár zelených a čakali ..... Princovia začali svoje vystúpenie asi okolo 22:00, vo Svidníku ani v jeho najbližšom okolí evidentne ich klasický štýl vzor ´77 veľa priaznivcov nemá, a tak sa "štvrtkový striptíz" neopakoval ... o 23:00 už pódium patrilo pánom z Davovej psychózy, ktorý rovnako ako v Košiciach ukazovali, že nie nadarmo sú považovaní za špičku HC/punkovej scény na Slovensku .... zahrali i to, čo v Košiciach až na záverečnú "Chistiániu", ktorá bola bodkou za ich premiérou v tomto meste. Po koncerte sa rozpútali alkoholické orgie najhrubšieho zrna až do skorých ranných hodín, po ktorých sme sa pobrali trochu pospat a rano vyrazili na nekonečnú cestu do Košíc. Ak by som to mal zhodnotiť, tak Košice ma prekvapili nadmieru pozitívne a Svidnikom som bol nadmieru sklamaný, pretože si myslím, že na Davovú psychózu a Princov by sa patrila väčšia návštevnosť ako nejakých úbohých 70 - 80 ľudí.