Čurby

HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC

INCRIMINATE (Rakúsko, Slovensko, Česko)

Predčasná vzbura #8 + #9 / 2016

26.6.2012 CHARLY BONE, ZAČIATOK KONCA, THE SPUDMONSTERS; Topoľčany, Bar bar

Autor: Sajmon | Počet videní: 995

Tak sa teda dáva človek opäť na písanie. Začíname ako obvykle, príjazd do mesta a asi dvojhodinové meškanie koncertu. Po dlhej odmlke stretávam starých známych, tak aspoň kecám s kadekým. Postupne sa do podniku nazbiera celkom slušná hŕstka ľudí, väčšinou starí pardáli, adolescenti zostali asi doma na fejsbúku, inak si to neviem vysvetliť. Hoci, možno ich zrovna táto trojka kapiel toľko nezaujala?
Je okolo desiatej hodiny, prvý začína hardcore/mentál zo západnejších kútov európy, alebo inak aj rakúsky CHARLY BONE, neviem čo som od toho očakával. Ale každopádne to nebolo presýtené 356 breakdownami, čo naozaj nejak moc nemusím, takže majú u mňa jedno bezvýznamné plus. Aj keď, zostal som počúvať asi prvé 3-4 skladby, takže sa možno mýlim. Nebola to zrovna sypačka ako SIEGE, či INFEST (čo to trepem, koľko ľudí dnes u nás také veci hrá? :D) bol to skôr ten hardcore v modernejšom poňatí.
Po nich nastúpili miestni hoši, dobre známy ZAČIATOK KONCA, ktorý stále nekončí, nezabránili mu v tom ani neustále personálne zmeny, ani istý hiatus, ktorý sa konal až tak nie dávno. Naposledy zasiahla kapelu zmena na poste hlavného vokálu, ako posila prišiel Trojan, ktorý pôsobí/il v PSYCHICKY NA DNE? Nejak to v poslednej dobe moc nesledujem. A samotný Novko sa začal viac venovať gitarke, takže dlhodobý hlas ZK sa určite posunul kdesi inde. Či už to budete vnímať ako negatívnu, či pozitívnu zmenu, to už posúďte sami. Mne osobne sa zdá, že kapela pritvrdila, myslím, že aj po technickej stránke je to viac vyplnené, hutnejšie. Zahrali myslím veci z posledného albumu, aj toho predposledného, no skôr sa orientujem v staršom materiáli. Nejak sa mi vlastne tieto nové počiny moc nepáčia. Takže zo starších vecí padli skladby "Učiť sa lietať", "Naša cesta", a samozrejme "Roztočený večer". Hudobne to hodnotím pozitívne, výber repertoáru mi už toľko nesedel.
Tak, a na scénu prichádza kapelka, na ktorú sme všetci čakali. Tu v TO to má ešte väčší význam, dovolím si tvrdiť. Ak ste niekedy v minulosti zavítali do tohto podniku, tak the SPUDMONSTERS" hrával relatívne často v jukeboxe, a vlastne celkovo sú Topoľčany mesto dosť naladené na HC dĺžkovú vlnu. Najmä toho NY strihu. Hneď od prvých tónov to aj bolo cítiť, hneď od prvých tónov lietali telá tu a tam. Samozrejme to všetko začal samotný Foose, a následne začalo to, čo som nikdy neočakával, že sa udeje. Circle pit, ďalší, a ďalší, hody, šipky, bomby zo zábradlia. Nie že by som to videl prvý krát, ale s takou razanciou a intenzitou v týchto končinách? Keby ma niekto zaviedol do tohto klubu náhodne, tak si možno myslím, že som na hc koncerte niekedy v polovici 80 vo Washingtone. Spomeniem veci ktoré padli, najmä z "Moment of truth", ktorý väčšina ľudí pozná asi najlepšie a sú z neho aj tie najväčšie bomby, od "Forever real", cez "Isolation", či "100%", alebo "Let it go". Dovolím si tvrdiť, že lepší koncert tu asi nebol, teda aspoň za posledných 6-7 rokov. Myslím, že o tom nebude nikto pochybovať a počul som to aj z úst starších ľudí. Takže mi zostáva za túto udalosť len poďakovať a dúfať, že čoskoro sa opäť podobný akt zopakuje. Kto si nechal újsť tento koncert, prišiel určite o veľa. Adios.