Čurby

HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC

INCRIMINATE (Rakúsko, Slovensko, Česko)

Predčasná vzbura #8 + #9 / 2016

17.3.2012 JAKUBYSKO, HIBAKUSHA, TUPAK AMARU; Košice, Collosseum

Autor: Adrik | Počet videní: 906

Konečne nejakí zlí a nebezpeční ľavicoví extrémisti hrajúci extrémne štýly v našom meste. O to väčšia radosť, ak koncert organizuješ sám, od obeda varíš pre kapely a vyčkávaš, ako to celé dopadne. Ledva stihneme pred piatou podonášať haraburdy do klubu a na parkovisku sa objavujé česká posádka v dvoch autách. Najprv nechápem, ale objasňujú to tým, že im požičaná poľská dodávka vypovedala službu. Preto aj deň predtým meškali na koncert v Trenčíne. Ale dosť pletiek. Trochu sa prechádzame po meste a túto dlhú cestu zakončujeme pri pive. Večera v klube, prichádzajú režiséri a večer sa začína. JAKUBYSKO nie sú na východe žiadnou neznámou. Akurátne nasraný grind violence so solídnymi sekanicami, ale aj s crustovými riffmi o dvoch spevoch. Tak isto ako vo Vranove, väčšinou hrali úplne nové veci, ale mohol si nájsť aj čo-to z druhého dema. Dúfam, že už máš našetrené na split LP s PASKUDOU, za svoju investíciu dostaneš aj poistenie na zákrok u otorinolaryngológa. Grinding, mincing, crusting aneb HIBAKUSHA je zpět. Po odchode Dina naverbovala do svojich radov pionierov zo služobne mladších TUPAK AMARU a verte, či neverte, nebol to zlý krok. Dokonca si ich pribrali aj do zborovej sekcie. Takže dnes v štyroch. Možno až na tú slabšiu basu, klasický kolovrátok, ako si u HIBAKUSHI zvyknutý. Zaznela takmer celá holo strana zo splitka s VETO a kopec skladieb z poslednej dosky "Mordparta". Škoda-preškoda, že každý stál pred kapelou ako tĺk. A do tretice TUPAK AMARU. Niektorí grindovo založení sa pobrali do bezpečnej vzdialenosti, iní prišli na koncert len kvôli nim. Anarcho punk, čo má čo povedať. Len spev mohol byť o hodne hlasnejšie, ale ak máš doma ich elpéčku, iste si pospevoval s kapelou aspoň refrény. Padli z nej temer všetky skladby (samozrejme okrem hovorených intier) a bohužiaľ okrem mojej najobľúbenejšej "Do rozedraných ran ještě sypat sůl". Fajná muzika, ale aj tak podľa mňa dosť krátky set. Pri vstupe stále zbehne koncert rýchlejšie, dnes to pre mňa bolo ako blesk, meteleskublesku. Čím to bolo? Koncert sa nekončí, ľuďom a kapelám sme pripravili tradičné prekvapenie v skúšobni - bordel miestnej kapely. Haha ak musíme pretrpieť my vás, musíte aj vy nás. Skúšobňa je oproti sedmičkám maličká, preto keď sa do nej vpracú všetci ľudia, už to nie je také bezkontaktné. Snáď sa náš bordel dal vydržať, tak isto ako aj rýchlo vydýchaný vzduch a deštruktívne pogo. Decentne po koncerte, väčšina ide spať, nočnými vtákmi sú režiséri a tvrdé jadro TUPAK AMARU Blanka. Tiež to dnes nejak dlho nepreťahujeme a ideme tiež spať. Ráno vyprevádzame kapely a my sa ponárame do krásnej slnečnej kresťanskej nedele. Vďaka všetkým, čo došli, ani som nevedel ako a skončili sme presne na nule. Vďaka aj kapelám, že merali cestu až na ďaleký východ, dúfam, že sa im u nás páčilo.