Pi 3.2.2023

HUTA PLASTIKU (Poľsko) TVOI POSTOI (SK) FUKOTY (SK)

12.11.2011 DISTAX, IDIOTS PARADE, ADACTA, ČAD; Bratislava, Obluda

Autor: Radim | Počet videní: 1200

Už som sa pomaly ale isto vzdával ilúzií, že sa tejto významnej udalosti zúčastním. No osud rozhodol inak, v podobe Jarčiho zo Šaľe, ktorý mi hodinu pred odjazdom oznámil, ža sa do Blavy mieni vydať. Tak si reku vravím, čo doma??? Veď Farmára ktorý si hľadá fľandru, budú zajtra reprízovať. Nebudem teda o nič ukrátený. HEHEHe. Tak teda šup šup na vlak. Stará, dobrá Obluda stojí stále tam, kde stála. Akurát ma trochu vydesil nápis na stene, ktorý oznamoval prenájom tejto vyhľadávanej lokality!!! Tak v kútiku duše dúfam, že to bude nejaký ojeb a nič sa prenajímať nebude. Kto už v Oblude niekedy bol, tak vie, že to rozhodne nie je zrovna dva krát veľké miesto. Ako ja mám malé priestory rád, no ľudí bolo na môj vkus až príliš. Doslova tlačenka!!! A k barovému pultu sa človek musel prebojovať päsťami a lakťami. Ale dosť bolo frfľania. Sľubný večer otvárajú chalani DISTAX. Naživo mi to znelo ako taký temnejší crustcore, s ponurejšími hc pasážami. Celkom v pohode setík. V predu to začína celkom slušne vyzerať aj v rámci pohybových aktivít publika. Spevák to tuším hučí aj grindových HUMAN HUMUS. O zaujímavú pikošku vás však neukrátim. Uprostred setu sa na pódium dotrmácal jeden taký ehm.... nic moc vychrtlý chalanisko, ktorý sa stoj-čo stoj doždadoval odhaliť svoje "intímne prednosti". Takže kalhoty išli dole a dámska časť osadenstva bola (ne)milo prekvapená . Ešteže mal tento moleťák mikinu zaviazanú okolo pása, ktorá v tomto prípade poslúžila ako figový list. Slovami speváka : "Myslím, že každý mal teraz zážitok na celý život!" HAHAHAH. Tak pome ďalej. IDIOTS PADE zrejme nie je nutné nikomu predstavovať. Ja som ich už videl mnohokrát a stále sa ide v tých istých kurevsky presných, fastcorových koľajách. Vokalistka Peťa čoraz častejšie aplikuje do spevu hrubý hlas, čo výsledku len a len prospieva. Zvuk mimochodom veľmi fajný. Odozvy publika taktiež viac než adekvátne. T.j rozbité, prepotené telá a vykričané hlasivky po každej piesni. Existuje lepšia bilancia? ADACTA ako domáci, rozhodne nebudú mať núdzu o skvelé publikum. Tiež ich vidím x tý krát. A môžem ich odporučiť všetkým fandom Portlandu. Ale aj poslucháčom, čo majú radi kvalitnú hlučnú hudbu na živo. Chalani sa snažili popri ich ešte stále akutálnej novinke "Amen", loviť vyvážene aj z predošlých, nemenej kvalitných dosiek. Myslím, že sa podarilo a krocani pred pódiom sa mohli po každej jednej potrhať. A na záver nemožno zabudnúť na hlavnú hviezdu večera. ČAD. Pri pocitoch všetkých prítomných by som sa opäť uchýlil k citácii, tentokrát od klasika Rentona: "Představte si největší orgazmus co jste kdy měli, znásobte ho tisícmi a stejne se tomu ani prepřiblížíte". V skratke, Obluda v tej chvíli doslova explodovala. Pišta so ségrou a Valérom jebali jeden guletrhajúci vál za druhým impozantnou energiou a nadšené publikum im neostáva nič dlžné. V každej chvíli niekto na rukách, tuším si pár krát skočil aj pogujúci "šesťdesiatnik" Datra. HEHe. A výber skladieb??? "Moji bratia", "Posledný z roty", "Konflikty", "Červy", "Skaza", "Ťažký kov" .... bla bla, má to cenu menovať?? Úprimne sa priznám, že ČAD nikdy nebola moja úplne najsamobľubenejšou kapelou pod slnkom. Ale vždy mi na nich bola popri ich dravej muzike nesmierne sympatická jedna zásadná vec, a tou je NADHĽAD!!! Čo je premňa osobne v dobe na všetko pičujúcich, uvedomelých, nemýliacich sa, proti všetkému bojujúcich kapiel, ako veľmi príjemné osvieženie. Pripočítaj sik tomu ešte Pištove vtipné príhovory o rozkysnutých pagáčoch, drobnú vysvetlivku k songu "Všetko je z Číny", ktorá nemá byť vnímaná ako rasistická. Kurva však kdekto pičuje na USA, tak nebuďme pokryteckí!!! Jo a aby som nezabudol, došlo aj na krst ich počinu "Ťažký kov", ktorý obdržal každý pri vstupe. Krstným otcom a matkou sa stali moderátor z Headbengeru a Peťa z Idiotov. A kstilo sa netradične hlasivkami. Žiadny alkohol, šak abstynenti, ne??? Na záver menšie zhrnutie, výborná atmosféra, skvelé kapely, suprový ľudia ( žiadnu potýčku som neregistroval), a v neposlednom rade výborný klub. Takže Obluda na hrad!!! Randal na prach!!