Zaujalo nás:
Posledné komentáre:
10.09. 08:09 Rado:
Adrik,čo sa tu deje za posledné mesiace?trochu pridaj sú to roky,a či som šťastný? Áno som tu vcelku šťastný,nezaujíma ma politika bohužiaľ tak ako by mala,uveďte mi prosím ťa príkla ..
(novinka)
09.09. 23:00 adrik:
Rado: A ty si šťastný, čo sa tu za posledné mesiace deje? Ten exodus mladých ľudí už nezastaví nikto, aj keby sa to tu otočilo o 180°.
(novinka)
09.09. 14:07 Mx:
Hej Rado, však si to presne vystihol - sme pojebaná krajina plná plochozemcov, kde ľudom robí najväčšiu radosť nešťastie druhých. A nepíše sa všade iba zlovensko, sem-tam sa objaví eš ..
(novinka)
09.09. 10:06 Rado:
Nechápem prečo stále všade ľudia píšu že zlovensko,aký to má význam? akože sme všetci kokoti,alebo že krajina je skurvena alebo že čo..... to musí byť človek nešťastný v takej kr ..
(novinka)
01.09. 14:26 fog:
tomy, zabudol som ti ten report pochvalit, hlavne to, ako rychlo si ho stihol dat dokopy. a mocne dik za hrejive slova na nas set. moc si to vazime!
9-10.8.2024 Ffud fest Sereď @ Kemping (report)
30.07. 18:40 Axel:
Výborně napsaný report! Z letošního ročníku mám podobné pocity. Bylo to mocné. Tak zase za rok:)
3-6.7.2024 Obscene extreme 2024 Trutnov @ Bojiště (report)
24.07. 09:30 Elramon:
aha takto, ja len ci sa ten report nezabudol uverejnit. tesime sa.
7.7.2024 SOLIPSISM, WIEGEDOOD Bratislava @ Pink whale (report)
20.07. 11:06 fog:
pracuje sa na nom. som v polke. ak vsetko vyda, tento vikend to doklepem. skorej napisem report na jednu kapelu ako zhruba styridsat. trpezlivost. vsetko je na ceste.
7.7.2024 SOLIPSISM, WIEGEDOOD Bratislava @ Pink whale (report)
20.07. 10:02 elramon:
Nemal tomuto reportu predchadzat report na oef? Ten uvod tomu nasvedcuje
7.7.2024 SOLIPSISM, WIEGEDOOD Bratislava @ Pink whale (report)
22.06. 18:19 fog:
planujem.
Čurby (rozhovor)
27.3.2010 MIKE XVX, XTRUE NATUREX; Bratislava, Horáreň
Autor: Anyk xvx | Počet videní: 1551
Stand up, fight back.
Sobota 27.3. Dvaja košický blázni vyrážajú do Bratislavy na akustický koncert xTrue Naturex, Mike xvx a na vegan party. Pôvodný plan ísť na stopa nevyšiel a tak sme sa rozhodli podstúpiť túto diaľku vlakom. Tešim sa na vystupujúcich, ale aj na výlet, akciu, zážitky a tak :) Po 5 hodinovej ceste vystupujeme najprv v Trnave, vyzdvihnúť kamaráta Makha, ktorý nás hostí obedom, ale spravil toho príliš veľa, hahaha. Tieto sprosté kecy asi nikoho nezaujímajú, teda určite, keďže by to mal byť report na koncert :-D Takže teda onedlho vystupujeme v Bratislave, ľahko trafíme do horského parku, ktorý je neďaleko. Koncert sa koná v Horárni. V takom leso-parku, stormy, zeleň, pokoj a tak. Ked prichádzame na mieste sú organizátori a pár ľudí, ktorý vyzerajú že tam prišli s tým istým zámerom ako my. Stretávame aj Renču so Zuzkou (?). Vonku je príjemne, dávame nejaké nealko. Ľudia sa začítajú zbiehať, týpci cvičia na pripravovanú večernú fireshow. Sedíme vonku, vtáčiky vítajúc jar štebotajú, a z malého domčeka začína znieť gitara. Ponáhľame sa dnu a ako prvý začal hrať Mike xVx. Veľmi sympatická osoba, hrá svoju prvú pesničku. Vybrnkáva si na gitare a krásne spieva. Prežíva to a niektorí spolu s ním ?.Organizátori sa postarali aj o prekladača, takže príhovorom pred každou pesničkou rozumie každý. Hrá pesničky ako Tonight we ride, romantiku I can´t say yes, bud I´ĺl try (aaaaach), My favorite place. Atmosféra začína byť hustá, za každú pesničku dostáva veľký potlesk, sem tam aj výkrik :) Príhovory (pesničky) sa týkajú ochrany prírody, zvierat, vegánstva a priamych akcií. Čo som si zapamätala z Majkovych slov bolo, že človek by sa nemal uspokojiť s tým čo nechce, keď sa necíti šťastný, ale bojovať. Bolo mu ľúto, že ľudia prihliadajú zlým veciam, ktoré sa dejú – napríklad vyrúbaniu lesa – nič nerobia, jediné čo hľadajú sú výhovorky ( Kto chce hľadá spôsoby, kto nie dôvody. pozn. autora. hh). Stavia sa za priame akcie, za oslobodenie zvierat, každý život má cenu, je jedinečný ! Pri pesničke ´Cages´ kričali snád všetci v miestnosti spolu ´fuck you HLS´ ( Huntingdon Life Sciencest je výskumná organizácia, ktorá zabíja asi 75.000 zvierat každý rok kvôli testovaniu). Mikovi ešte stihla v tom všetkom prasknúť struna, a po vyžiadaní dáva ešte jednu pesničku. Môj zážitok z neho neopísatelný, úžasný, zamilovala som sa :)) Škoda že si z Californie ! :) Potom nám je oznámené že pred True Nature sa vonku robí fireshow. My však ostávame dnu a v zápale pozeráme distrá muzikantov a REALITY. Super. Žereme skvelé koláče. Zabudla som napísať ako to mali vymyslené – vonku pred domčekom v záhrade sa grilovali super jedná, vege špíz a vegaburger, veľmi výborné, mňam mňam. V predsieni domčeka viyseli fotografie od REALITY (www.realita.tv) zobrazujúce podmienky v akých žijú takzvané hospodárske zvieratá, fotky z kožušinových fariem a všelijaké infošky o tom. Odporúčam pozrieť stránku. Ďalší na rade sú xTrue Naturex. Táto skupina pozostáva z dvoch opať sympatických američanov. Začínajú hrať na gitary a spievajú. Veľmi dobré vystupovanie a príhovory, spev aj texty. Pesničky sú o oslobodení zvierat, ľudí … Songy : One Species ( jeden druh ) Pesnička aj príhovor pojednáva o tom, že všetci sme jeden druh. Všetci sme cítiace bytosti. Neexistuje rozdiel v utrpení. Hľadajme veci, ktoré máme spoločné, nie rozdielne.
Človek nepotrebuje k životu mäso, mlieko, ani vajcia. Tieto všetky produkty spôsobujú utrpenie a smrť. Kvôli mlieku teliatko hneď po narodení oddelia od matky (teliatko, ktorému mlieko od prírody patrí, bez jeho narodenia by ho krava nemala !!!). tzv. ´mliečne kravy´ žijú v kolobehu neustáleho oplodňovania, rodednia a dojenia. Dožijú sa väčšinou 4 rokov (namiesto 24) … Asi si viete predstaviť čo sa stane s teliatkom a kde končia všetky kravy. Ďalšia téma na ktorú sa chlapci vyjadrovali boli drogy, život s nimi a bez nich. Sú zástancami životného štýlu bez drog. Na koncerte vládla úžasná atmosféra, takúto, na štýl animal liberation som ešte nezažila. Chlapci dostali za každým príhovorom aj pesničkou obrovský potlesk ( zišlo sa tam cca 80 ľudí) Bolo vidno že potešenie je na obidvoch stranách. Čo bolo zaujímavosťou na tomto akustickom koncerte bol circle pit, mosh, stage diving :) Keeganovi praskla struna a sám sa ocitol na rukách. Vyjadril sa, že takéto veci sa udiali po 1. krát, a to už nejaké koncerty majú za sebou heh. Proste atmosféra nenormálna, z celého koncertu bola cítiť sila.... Oplatilo sa cestovať... Po tomto obohacujúcom a skoro ťažko opísateľnom zážitku ideme ešte do Bratislavského undergraundového clubu Obluda. Veľmi sa mi tam páčilo, vidno, že sa starajú. Na druhý deň sa zobúdzame u Renči na obed, hostí nás s úžasným food (ach tí vegáni sú ale štedrííí) a dávame ešte obhliadku mesta a blúdime hore - dole. Potom už len 6 hodinová cesta vlakom, zbehla s príjemnou spoločnosťou celkom v pohode :) Ešte nejaký záver – viem že je tu dosť vecí o vegánstve a podobne. Tento koncert a výlet sa však niesol v tomto duchu, snáď sa na mňa nikto nenahnevá. Myslím že ľudia zo ´scény´ sa väčšinou s touto problematikou stretli, no niektorí to neradi počujú :). Koho by to predsa len zaujímalo odporúčam super stránku s ešte viac super filmami hh – fuckcopyright.blogspot.com a film Pozemšťania – Earthlings. Snáď by sa tu hodilo... Animal liberation !
Pridaj komentár k reportu:
#2277 lukas napísal/a: 05.11.2010 21:27:19
..ja radšej Tom & Jerry..#2276 Sajmon napísal/a: 05.11.2010 21:01:28
Any: keď si to dáš vykerovať na čelo, daj mi vedieť...:)...a aby sme sa správne chápali, mne nevadia sxe, práve naopak...majú moju plnú podporu, teda až na extrémne formy ako hardline a spol. ale takých myslím na Slovensku ani nenájdeme... ale veď v podstate máš pravdu, ak mám rád rozprávky s Micky Mausom, tiež si ho dám na tričko...no...:)...#2274 adrik napísal/a: 05.11.2010 17:18:28
A fandovia kresťanskej a gospelovej muziky tak isto.#2273 masskillah napísal/a: 05.11.2010 17:16:22
v Dimenzii X (fandovia punkrocku mozno postrehnu skryty zartik:D)#2272 adrik napísal/a: 05.11.2010 17:02:25
Any: V ktorej dimenzii ten SXE vládne?#2271 Any napísal/a: 05.11.2010 16:02:09
no len ja si bio syry nekupujem. Nejem syry, vajca, nechcem to ... Ide len o to, že si dam keksik aj napriek tomu že je tam sušene mlieko. Preto sa neoznačujem za vegánku, nemam chuť sa stale naťahovať s dakým. A pokial ide o XXX, VEGAN na tričku, dám si to aj na čelo vytetovať, je každého vec čo na sebe nosí :-) ... SXE kua vladne, a ked to dakomu vadi je to jeho problem a je mi ho luto :-)#2270 analcrust napísal/a: 05.11.2010 14:15:41
Ale je dobry ten syr,sice taky niaky mazlavy...ale v klidu.go veg!Robi burger vladne!#2269 jihad napísal/a: 05.11.2010 13:59:55
sajmon: tazisko veganstva vobec nevidim v nejakych produktoch obchodov zdravej vyzivy. ja sa snazim konzumovat zakladne potraviny, ktore obsahuju vsetko co potrebujem - strukoviny, hneda ryza, pseno, quinoa, celozrnne cestoviny, a pestra zmes zeleniny. jasne, ze si niekedy kupim nejake tofu a pod. ale hovorim, zakladom by mali byt normalne potraviny, ktore kludne dostanes v kazdych potravinach. a treba vela vela jest! aspon tak to vidim ja :) inak doplnam vitamin B12 tym VEG1 multivitaminom. na to su tiez rozne nazory, ale je to individualne co sa tyka nedostatku tohto vitaminu.odporucam ti tento clanok pre zaciatok - http://vegspol.cz/showpage.php?name=vorsilka_plantbased
#2268 Sajmon napísal/a: 05.11.2010 13:40:58
masskillah: inak som čítal aj ten rozhovor na mangli, aspoň niekto má normálny postoj k sxe a nemusí mať na tričku, nohaviciach, topánkach kokotské X a ako tam bolo naznačené cez pol tela TRUE TILL DEATH...a ak budeš v rozmedzí 11.-13.11. na Sofii, tak by som sa rád ešte niečo o vege strave popýtal samozrejme...#2267 masskillah napísal/a: 05.11.2010 11:43:36
analcrust:hej ten syr je dobry ujeb som sa na tom dobre nasmial:Dvegan tricko som nikdy nemal:)
#2266 adrik napísal/a: 05.11.2010 11:28:57
anál: Hej, to je jediná "sranda", čo spravili, do sójového syra najebať eidam.#2265 Analcrust napísal/a: 05.11.2010 10:33:18
A co sa tyka toho noveho trendu byt vegan je to vtipne z toho pohladu ze zacnem byt vegan a hned si kazdy kupi tricko vegan-nech to kazdy vie.Pritom veganstvo tu je xy rokov aspon v crust//Hc scene..A sranda ze v Krocan punku vladnu staale tie snicle a maso.-cest vynimkam...#2264 anal crust napísal/a: 05.11.2010 10:28:22
napr minule som si kupil sojovy syr zo soja produktu a obsahoval eidam-syr.co ma pobavilo...A suhlasim s any xxx.Je lepsie byt vegetarian kupovat z bio fariem a netestovane vyrobky.Ja osobne som vegetarian od 6 rokov..A da sa tu som-ziadne problemy.klop klop#2263 masskillah napísal/a: 05.11.2010 08:24:00
Sajmon: cauko sajmon pokial ide o zdravotne problemy tak to je asi dost individualne viem ze su ludia ktori prechod na bezmasitu stravu moc dobre nezvladli ale napriklad ja som bol vegetarian 6 rokov teraz som vegan 3 roky a zdravotne sa citim uplne v pohode...pravdaze sa snazim kazdy den nejest to iste a jem hodne surovej zeleniny/ovocia (to by malo byt asi to gro stravy ze jo)...osobne nejak extra nedoplnam stravu (B12 a vapnik mas napr. v obohatenom susenom sojovom mlieku) akurat na zimu jedavam klasicke vitaminy (ale to robi vela ludi bez ohladu na to ci su vegani alebo nie)...kazdopadne myslim ze urcite sa aspon oplati to skusit (nemusis byt hned vegan ani si nemyslim ze to je nutne) ide hlavne o to si asi uvedomit, ze zvierata su tu neni na svete na to len ako urcity nevycerpatelny zdroj pre cloveka a podla toho sa k nim spravat s respektom a uctou:)...nie kazdy mozno zvladne byt vegan ale myslim ze cesta vegetarianstva ktoru si naznacil tiez asi stoji za to:) takze drzim palce kamoJakub
ak by si chcel este s niecim poradit kludne mi napis email na maasskillah@gmail.com
#2262 Sajmon napísal/a: 05.11.2010 01:47:06
premýšľal som nad alternatívou...samozrejme neviem ako to bude v budúcnosti, takže by som kupoval vajcia, mlieko a syr len z bio fariem...ale v prvom rade by som sa tam chcel ísť pozrieť, na samotný chov a produkciu, mlieko vo svojom jedálničku zas nejak nepotrebujem, BIO vajcia myslím neprekračujú nejaké neúnosné sumy a syr, no to by som ešte všetko zvážil, keďže mi ide hlavne aj o samotný chov... keď už nie vegánstvo, tak aspoň touto cestou s tým niečo spraviť...čo si o tom myslíte?... rád by som si vypočul aj Váš názor...:)#2261 Any XXX napísal/a: 04.11.2010 19:06:32
Ahoj Sajmon aj vospolok. Som autor reportu, téma ma zaujíma, mám čo povedať tak sa vyjadrujem.Vegetariánka som cca 6 rokov, z toho som bola 2 roky vegánka. Dnes už nie som. To, že som si nemohla dať keksík, večné nátlaky od babky, kedy som si nemohla dať u nej kúsok koláču, ktorý mi s láskou napiekla. Keď som hladala skazu ešte aj v cukríku ... Takže záleží mi na zvieratách, preferujem netestovanú kozmetiku, preferujem fair trade a tak dalej.
Dnes už nie som vegánka. Dúfam že ste pochopili, prečo. Veľmi rada by som nou bola, keby to bolo možné...
Zdravie je prvoradé. Snažím sa stravovať zdravo, jem výživové doplnky - B12 - momentalne mam VEG1 od Vegan Society, piše tam že: Suitable for everyone, perfect for Vegans :-)
Takže neviem čo dodať, každy nech robi tak, ako uzna za vhodne, podla mna.
#2260 adrik napísal/a: 04.11.2010 06:11:20
Sajmon: Jasné, už viem ktorý si. To bol Jacov prehrávač, nie mobil.Veď konečne poriadna debata nie? Neskončili tam tie slečny preto, že držali extrémne prísnu diétu? Nejaký prípad som zaregistroval aj ja, lenže tie osoby mali napríklad vrodené zdravotné problémy (nevytvárali sa im niektoré potrebné látky v tele).
A naozaj tam žiadne vitamíny neboli, teda okrem alkoholu.
#2259 Sajmon napísal/a: 03.11.2010 22:14:20
ale veď čo som mohol čakať, po 30 sekundách som nespoznal Gride hrajúci (z tvojho mobilu?), hlavne, že som mal na sebe trigovicu Obscene Extreme...:D...to k tomu, kto som...:D...#2258 Sajmon napísal/a: 03.11.2010 22:11:26
vidím, že tento rozhovor už nemá naďalej zmysel... v tom prípade som mal asi halucinácie, no nejaké vitamíny som tam jednoducho videl... kamarátka skončila na áre, doktor jej odporučil jesť mäso... a to, že niektoré slečny tam skončili tiež, tak to nie je môj výmysel... tejto problematike sa venovala Bc. Mária Kleňová, ktorá sa 15 rokov venuje zdravej výžive a videla viac prípadov, kedy niekto nedopadol zrovna najružovejšie (práve preto nechápem to, "keď sa dobre stravuje") keď ja tu píšem stále o ľuďoch, ktorí to jednoducho nevedia... mäsokombináty okakal pejsánek...a hej, predošlý text nemal vyznieť útočne, len som vravel o nevhodnosti a o mojom prvom dojme... (no neviem či ma v ten večer "áno, Semtex") dobre pochopil a neodpovedal na nejakú skreslenú otázku...:D...no to už je jedno... človek sa chce dozvedieť niečo nové a ešte ho tu aj dojebú...:D...maj sa krásne...a inak super stránka...každopádne musím pochváliť...#2257 adrik napísal/a: 03.11.2010 21:24:30
Sajmon: A za ďalšie, aký je energy drink výživový doplnok? Ten skôr dojebuje telo, ako sa dá.#2256 adrik napísal/a: 03.11.2010 21:18:24
Sajmon: A Ty si bol ktorý akože? Aký Miro? Semteks? Nikto tam nemal žiadne doplnky (to si na ktorej izbe akože videl?) a ani nikoho osobne nepoznám, čo by nejaké bral. A tiež nepoznám nikoho, žeby skončil na áre, preto, že je vegetarián, keď sa dobre stravuje. Koľko ti dali mäsokombináty za túto reklamu?analista: V Bratislave nič nie je akože hej? Jeden z mnohých výrobcov vegánskych žrádiel u nás: http://www.sojaprodukt.sk/ a je ich viac .. je to o kúsok drahšie ako nejaká krájaná saláma, ale aj lepšie.
#2255 Sajmon napísal/a: 03.11.2010 19:48:14
tak o tej rozmanitosti stravy sa myslím baviť nemusíme, za príklad som dal tie (ne)vegetariánky, čo končia na rôznych nemocničných oddeleniach...a ešte taká otázka na teba adrik, z ľudí čo s tebou cestovali na Okthober fest bol vegetarián iba Miro, nie?...pretože som videl na stole XY výživových doplnkov, rôzne vitamíny, energy drinky... a pýtam som sa ho, či si touto cestou doplňuje stravu, dostal som odpoveď, že áno... no to tiež podľa mňa nie je to najlepšie riešenie...#2254 bordel napísal/a: 03.11.2010 14:55:16
analcrust: zijem v rakusku momentalne a vegetarianske/veganske vyrobky su tu podla mna jednoznacne podstatne drahsie ako u nas aj ked ten vyber je naozaj o nieco pestrejsi (ak sa bavime o supermarketoch)#2253 analcrust napísal/a: 03.11.2010 14:36:55
tu je zdrava vyziva k...a draha.A ne tak kvalitna!A fairtrade je tu v plienkach-Akurat bio obchody kde to je 5xdrahsie.#2252 analcrust napísal/a: 03.11.2010 14:33:54
ties si myslim ze tu v ba ties toho vegan na vyber neni-ale v rakusku si kupujem za lacno vseliake vegan placky,cokolady,fairtride,nemodifikovane syry-smotany,bio vajcia s volneho chovu-ostro kontrolovane.....-pre vegetarianov-je to tam cenovo jak ine vyrobky-tam mas na vyber.#2251 adrik napísal/a: 03.11.2010 12:54:54
Sajmon: Pokiaľ neješ celý deň hranolky s kečupom, len aby si bol vegetarián / vegán, ale máš pestrú stravu (mäsojedi ju teda pestrú nemajú), tak sa dá všetko. Samozrejme nesmie chýbať čerstvé ovocie a zelenina. Ale na to by mal odpovedať nejaký vegan.redrick: O akom západe to hovoríš? Talianske a španielske kapely si u nás nakupujú vo veľkom sójové výrobky, pretože u nich okrem tofu väčšinou nič nie je. A Nemci deto, ale kvôli tomu, že u nich je to 5 krát predražené aj v lacných hypermarketoch.
Ako som už povedal, u nás majú v každých posledných potravinách niečo, treba poriadne popozerať.
#2250 redrick napísal/a: 03.11.2010 12:21:21
jo, určite je to ľahšie na západe a vo veľkých metropolách ako u nás, a určite je to ľahšie u nás vo veľkých alebo väčších mestách ako na dedinách, kde sa tie veci nedajú kúpiť, to je jasné... ale zase myslím si, že keď človek chce tak sa dá... keď máš v okolí aspoň nejaké mesto kde je aspoň jedna "zdravá výživa" tak dá sa nakúpiť si vždy nejaké zásoby na dlhší čas tam, alebo myslím, že fungujú aj nejaké on-line obchody kde si môžeš potraviny objednať poštou... nuž je to boj :)#2249 Sajmon napísal/a: 03.11.2010 10:39:22
adrik: ok, ak človek skutočne chce, dá sa to... len som chcel poznamenať fakt, že niekde k tomu možno vedie ľahšia cesta, aj keď je pravda, že sa pohybujem v scéne, kde by ľudia mohli mať pre mňa cenné informácie... som názoru, že ak človek niečo zo svojej (inak bežnej stravy) niečo vylúči, musí to aj niečim nahradiť... a byť vegetariánom/vegánom nie je len nejesť mäso, vajcia, syr atď. ale naučiť sa aj to, čo telo potrebuje, aby mu tieto živiny nechýbali...(pretože potom ich súdia podľa zopár pipiek, čo zožerú denne dva rohlíky, jeden pomaranč a nakoniec kolabujú po pár mesiacoch na zlyhanie organizmu)...:)...#2248 adrik napísal/a: 03.11.2010 07:40:07
Sajmon: Si myslím, že už ani u nás to už nie je žiaden problém. Netreba Ti žiadne extra obchody so zdravou výživou, aj v obyčajných potravinách máš už kopec sójových a vegánskych polotovarov.#2246 Sajmon napísal/a: 03.11.2010 04:36:50
myslím si, že byť vegan v mestách ako Paríž, Berlín, Londýn, Praha, Budapešť je podstatne lahšie, ako stať sa vegánom v oblasti, ako žijem dajme tomu ja...keďže som z malej dediny a v okolí tu nemám mesto nad 100 000 obyvateľov (koľko ich je v SR, dve?...:D)...zháňať alternatívne potraviny je tým pádom ťažšie, neexistujú tu žiadne špecializované obchody kde by poradili s nákupom, zdravou výživou... takže u mňa zatiaľ len vegetariánstvo, no neviem či sa to zmení v budúcnosti... pripadá možno obmedzenie konzumu vajec, mlieka...#1797 redrick napísal/a: 02.04.2010 13:04:44
vasectomy rullez#1796 masskillah napísal/a: 01.04.2010 23:19:13
genital liberationPozývame:
Št 12.9.2024
Košice @ Collosseum
ACTIVE MINDS (UK), the WILDERNESS (SK), MY O VLKOCH (SK)
... ostatné koncerty
Vyhľadávanie:
Najnovšie fotky:
MIND OFF, MÖR, BLACK LIGHT, DRUGS, RANA, NERVA, ADACTA, OTRAS (17.8.2024, Svidník @ Minigolf vonku)
Najnovší rozhovor:
Najnovší report:
Najnovšia recenzia:
HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC