Pi 3.2.2023

HUTA PLASTIKU (Poľsko) TVOI POSTOI (SK) FUKOTY (SK)

12.1.2010 PANTS ON FIRE, DIE HARDS, CASUALTIES, ..; Banská Bystrica, klub 77

Autor: Majo | Počet videní: 839

Sedím za počítačom a prezerám myspace stránky kapiel a v tom vidím 12. január THE CASUALTIES Banská Bystrica, no nech ti nejebe, tam musím ísť. Zmeškal som ich koncerty na Hardfeste, aj keď hrali v Bratislave a Košiciach. Lanárim ľudí aby šli so mnou celkom sa mi to darí ale týždeň pred koncíkom všetci odvolávajú účasť a samému sa mi tam nechce ísť. Deň pred koncertom dostávam správu že jeden kus by tam chcel ísť, paráda ide sa! Po práci kupujem nejaké žrádlo a pitie a ide sa smer stanica. Tam zisťujem, že k posádke sa pripája ďalší člen a to Vojto (naposledy cesta z Trenčína do LM trvala 20 hodín po konzumácii väčsieho množntva alkoholu). Na stanici kupujeme pivká na cestu a može sa vyraziť. Cesta dost nuda, spríjemňuje mi ju len Cripple Bastards v mp3 prehrávači (na Obscene bude peklo). Cez Bystricu prechádzame o otvorenými papuľami, socha Jána Pavla druhého, to chce fotku, ďalej ženská vo výklade, boha my sme asi v Amsterdame, treba zohnať pár jointov. Po chvíľi cesty sme v klube 77, zatiaľ ešte prázdno, na oslavu príchodu dávame borovičku a slivku, každý podľa svojho gusta. Klub sa napĺňa prevažne chaos punkovými ľudmi - číra, bodliny, pyramídy, tažké boty. Koncert samozrejme nezačína presne tak sa môže vo veľkom chlastať, pivá a poldecáky len tak lietajú. To už začína hrať prvá kapela večera Got blue ballsa, neviem hrajú rock n roll alebo psychobilly či jak sa tento štýl napomádovaných hláv nazýva. Prirovnávam do k Elvisovi Presleyemu akoby v tej dobre počul punk a malou mierou ho to ovplyvňilo. Druhá kapela Pants on fire, klasický chaos punk ale nejak obzvlášť ma to nezaujalo, možno to bolo len prvotným dojmom. Vidím že amíci tam vystavili aj distro tak bežím kuknúť. Boha CD prilepené kobercovou páskou v prípade nejakých koncertových lumpov (myslel som že takého maniere môže mať v distre len krocan Hirax, no mýlil som sa). Pýtam sa po novom LP Casualties - We are all we have, dostávam zápornú odpoveď, tak berem aspon CD Under attack v peknou digipackovom prevedení. Tretích poliakov Warhead nevidím, škoda. Dostavám ponuku na čapovanô víno, ponuku neodmietam, to už hlava a pečienka dostáva riadny výprask od démona zvaného alkohol. Utekám preč do klubu a to už mastia Die hards, veľmi výborné, rýchla muzika, ukričaný spev, malo to gule chlapci, u mňa prekvapenie večera. Dávame ešte po pivku a na pódium už vyliezajú páni z amerického New Yorku, show sa začína. Prvá skladba „We are all we have“ z nového alba ma zabíjal, brutal pogo, ľudia sa bavia, dávam stage diving, no bezvýsledne (za celý koncert som nevidel jedného človeka plávať vo vzduchu, trochu malé mínus). Casualties dávajú jeden hit za druhým „For the punx“, „System failed us...again“, „Casualties Army“. Ich hudbu nejak extra nepočúvam ale koncert si užívam. Skoro po hodine hrania sa show končí, kapela odchádza do zákulisia, no skandovanie ich na pódium vracia a dávajú ešte jednu songu a to cover od Sham 69 – „If the kids are united“. Koncert končí, dávame nejaké pivká a zoberáme sa späť na stanicu tu zisťujeme že nám spoj do Lipt. Cikuláša ide až o pol osmej ráno. Jebeme na to, nastupujeme na bus do Popradu, celú cestu prechrápem pod značným vplyvom alkoholu, prebúdzam sa až v Poprade. Máme asi hodinu času tak vyhľadáme nočnú herňu, dávame pivo a padáme naspäť na stanicu. Vlakom prichádzam domov o siedmej ale s úsmevom na tvári že som konečne túto americkú punkovú legendu uvidel.
UP THE PUNX!!!