So 28.1.2023
Vsetín @ Vesmír

KURVY ČEŠI (CZ), VOLE (CZ), the WILDERNESS (SK), PERLY SVINÍM (CZ)

18.8.2009 GOOD REASON, CHARLY FIASCO, ..; Prievidza, Divadlo

Autor: Dáša | Počet videní: 1053

Na tento koncert neviem či by som šiel nebyť nášho bubeníka Danka. On videl francúzov minulý rok a pochvaľoval si. Ešte k tomu išiel autom tak prečo sa nezviesť? Nepoznám ani jednu kapelu, okrem Good Reason. Naschvál som si ani nič nevypočul na nete. Nech ma ulovia koncertom. Do Diwadla dorážame skoro. V lesoparku plno rodičov s deckami a Charly Fiasco, ladiaci si nástroje. Popíjame pivko, tliachame, taký komorný večer. Až z toho pokoja dostanem sračku a idem obsrať miestnu latrínku. Veľmi pomaly sa trúsia ľudia. Väčšinou mladí šiltovkári a mladé dievčinky, čo vyzerajú ako jedna. Úzke gate, skate tenisky alebo také cichošľapky, a indie tričečko. Nie že by som odvracal zraky, hehehe... Nik sa nikam neponáhľa. Až naveľa naveľa sa začne okolo pol desiatej. Good Reason z Blavy som už raz videl. Taký tvrdší neopunk. Posunuli sa odvtedy riadne. Teraz sa takéto niečo zvykne označiť ako melodický hardkor. Pripomína mi to milión iných kapiel, hlavne z Ameriky. Po hráčskej stránke rešpekt, naozaj to vedia. Pódiová šou ako podľa punkrockovej šablóny, sa tam mihajú a skáču ako žraloky. Že by ma to však dáko bavilo sa povedať nedá. Všetko ešte klincuje miestny hrdina Rudi, spotený, iba v trenkách a sandáloch, ktorý neustále kapelu otravuje, berie im mikrofón a pičuje. Divím sa, že ho nik z domácich nedá do laty. Tak to ostáva na kapele a viem aké je to nepríjemné vybavovať sa s človekom, s ktorým sa jednoducho nedá. Ale aj to je ukážka ľudskej blbosti a zároveň skúška pre kapelu. Ale chalani vyzerajú po všetkých tých svojich tour ostrieľaní. Aj ľudia sú akýsi ostýchaví a všetci stoja klasicky vzadu. Okrem ďalšieho typa, ktorý celý čas stojí úplne vpredu a pchá hlavu do repráka... tomu neušiel ani tón. Mystery of 19th October idú ako druhí. Už od začiatku mi vadia afektované spevákove reči, o tom, aby sme išli k nim, aby sme sa ich nebáli a podobne. Keď spustia, hneď mi je jasné, že "tohle nebude můj šálek čaje". Tak aj je. Je to príliš prešpekulované. Sami sa označujú ako progressive punk. Opäť musím povedať, že hrať vedia perfektne, všetky tie stopky, rytmy a sekačky sú presné. Ale chýba mi tam duša, nadhľad. Príliš chcú presvedčiť o tom, že vedia. Cover od NOFX bez chybičky. Celkovo však nie pre mňa. Mladí, ambiciózni, spievajúci po anglicky, ta nech sa im darí. Až posledná pieseň, kde vystriedali všetky možné štýly, bola celkom fajná. Ideme vonku a vidíme, že Rudiho s obviazanou gebuľou odváža sanitka. Tak asi neni až taký tvrďas ako o sebe vyhlasoval... Charly Fiasco konečne zaplní parket. Na to, že je utorok, je tu vlastne celkom akurát ľudí. Od prvej noty je to muzika podľa môjho gusta. Jednoduché, priamočiare, žiadne odbočky, melodické, hlučné, trochu garáže, trochu profi. Občas singalonga refrény, raz počuješ a už aj spievaš. Chlapi z Toulouse idú z kože vyskočiť, asi podľa hesla: It´s no time to lose, when you´re from Toulouse. Robia si srandu, sľubujú afterparty a spanie v lesíku, ládujú do seba pivká, neustále sa škeria, odskakujú si do publika, zabávajú sa. Jednoducho klubový koncert ako má byť. Spevák je taký ksicht, čo stále divne šibrinkuje jazykom ako jašterica. Zvláda aj dáke tri slovíčka po slovensky, tak ich neustále opakuje. Na konci frknú Ring Of Fire, tak sa aj ja pustím do divokého tanca. Charly Fiasco sa lúčia, dopotení odchádzajú, nič ďalej nebude, všetko skončilo. Kick ass punkrock to bol, ak by som to musel pomenovať. Ešte k tomu pogu musím dodať, že niektoré macho typy, čo prídu na parket a rozhadzujú päsťami na všetky strany ako pokazený vrtuľník, fakt nemusím. Nedá mi to neporovnať so včerajším koncertom Bandanos v Žiline v malej krčme, kde bola omnoho hustejšia zábava, ale pri tej masakrálnosti všetko tolerantnejšie a uvedomelejšie. To len tak na okraj. Ešteže v Diwadle je omnoho viac priestoru, takže nemusím ostražito stáť a dávať pozor kedy ma kto kopne. Ale každé publikum je na istej úrovni, že. Hneď po koncerte zmizneme ako prdy, lebo nás ešte čaká cesta do Martina a ráno kurva vstávanie do roboty. Ó, kde sú tie časy prázdnin, by som tam bol s dievčencami do rána v lesíku...