So 28.1.2023
Vsetín @ Vesmír

KURVY ČEŠI (CZ), VOLE (CZ), the WILDERNESS (SK), PERLY SVINÍM (CZ)

13.6.2009 TIME OF MY LIFE, STOLEN LIVES, LYCANTROPHY; Prešov, City club

Autor: Adrik | Počet videní: 1264

Ďalšia koncertná sobota za nami. Som rád, že ľudia z Diamantovej pečienky vzali koncertný osud svojho mesta do rúk a robia stále lepšie a lepšie akcie! Rešpekt! Z Košíc do osobáku nás nastupuje šesť (bohužiaľ vo väčšine prípadov je toto číslo deliteľom šestky), dávame klasicky pivo a v Prešove na stanici krute skvelú obrovskú zmrzlinu. V trolejbuse stretávame revízorov, ale našťastie máme lístky. Toľko veľmi stručne k predkoncertným zážitkom. V klube už stretávame všetky tri kapely, dávame pivo, kecáme. Hneď prichádza aj výjazd z Vranova. Prišli na dvoch či troch autách - aspoň ešte niekto vie, ako sa má chodiť do cudzích miest na koncerty. Asi o pol deviatej (mohlo byť kľudne aj viac) sa už pred ľudí hrnú Time of my life, aby naštartovali dnešný koncert. Parádny new school hard core. Vystúpenie poskladané hlavne z nového sedempalca a zo split dosky s Vintaer. Ale nezabudli ani na "Lukovku" a "Fear in their eyes" pre Stolen lives. Perfektné preslovy a komenty pred jednotlivými pesničkami. Koľko slovenských kapiel to ešte robí? City club sa cez každú pesničku roztáča ako disko guľa, ktorá je zavesená nad pódiom, niektorí jedinci skúšajú aj mosh s lakťami a päsťami (netreba toľko pozeať MTV!), ale nálada je aj tak výborná. Neviem koľko krát som nielen tu spomínal, že túto kapelu som videl toľko krát, že by to niekto pokladal až za nezdravé, ale stále som sa na ňu vedel zabaviť a nesklamala ma. Viac ďalších koncertov, vinylov, fanúšikov, .. Po Time of my life nastupujú ich kolegovia z druhej strany platne .... ... (doplň tajničku). Áno správne. Stolen lives ! No ako poznamenal Mariánko, ktorý počul len túto ich platňu a videl ich asi pred 3 rokmi na nejakom koncerte: "Dosť sa zmenili". Je to pravda. Do muziky zakomponovali viac thrash prvkov a je to od začiatku počuť. Do ľudí ládujú všetko zo brazílskeho splitka, "Jaderný útok" sa na konci dokonca aj opakoval. Veľké ohlasy má aj novinka "Jako kus masa", ktorá by mala výjsť na split LP s thrash bastardmi Lahar. Pokiaľ doma neodmysliteľne počúvaš aj thashové spolky, tak buď v strehu, tieto dva momentálne patria k českej špičke! Prednú časť publika prevažne obsadilo metalovejšie publikum. Vidieť, že aj kapela si koncert užíva na plné pecky, na rukách napokon končí aj spevák Dávid, sem tam aj nejaké príhovory. Pozrel by som si ich kľudne aj u nás! Chvíľu pauza, dávame si gulášik, ktorý na prešovských koncertoch nikdy nechýba. Kecám s kadekým až pokiaľ sa nenazvučia a nezačnú hrať grindoví vlkodlaci z Lycantrophy. Od začiatku do konca fast corový nárez. Čo iné si čakal, ež tu napíšem? Názvami pesní Ti však asi neposlúžim, lebo odišli tak skoro ako prišli, ale stačí si pozrieť napríklad playlist na split doske so Say why? a budeš o niečo múdrejší. Brutálny výplach od pôvabnej speváčky Zdíši a tak isto od bubeníka Ondru (ktorí sa pohybuje niekde medzi Čertom z Gride a parnou lokomotívou, a to aj výkonom aj výzorom haha), ktorí túto kapelu dávajú na predné priečky medzi európsku fast coreovú špičku. Samozrejme ani zvyšok kapely nešiel na menej ako 120%! A aby Lycantrophy vedeli zmiasť aj nepriateľov, tak sa striedali pomalé pasáže s ultra rychlými ("Through development to doom"). Po koncerte ešte kecáme s kapelami, dávame futbálek a biliard a prechádzame sa pešo mestom až na vlakovú stanicu.
Čo viac dodať na záver? Asi klasiku: ďalší skvelý koncert, ktorí mi ešte dlho bude zarytí v mozgových závitoch. No ľudí mohlo prísť trošku viac, ale nevadí. A pokiaľ v Prešove budú stále hrať podobné spolky, tak si ma už teraz môžete zapísať ako stáleho hosťa. Excelente.