6.6.2009 ROXOR, KORUBO, SCARTO; Košice, Collosseum - Békstéjdž

Autor: Adrik | Počet videní: 1203

Dve české kapely Korubo a Scarto z Brna a jeho okolia a jedna skoro domáca kapela Roxor z neďalekého Vranova si mali možnosť zahrať v sobotu 6.6. u nás v Košiciach. Korubo som prvý krát videl na minuloročnom Killed by Brno ( report ), položili ma na kolená a odvtedy som ich lákal k nám do Košíc. Nakoniec sa to podarilo. Aby sa nepovedalo, že život ide bez komplikácii, tak piatočný koncert, ktorý mal byť v Banskej Bystrici na poslednú chvíľu odpadá, a tak sa Češi mieria rovno z domoviny až k nám. Prichádzajú presne v dohodnutú hodinu, Mirek z Ultima ratio vyťahuje obrovské distro, kde utrácam aj posledné ponožky, no ľudia stále nikde. Nielen v békstejdži, ale v celom Collosseu. Prichádzajú aj Roxor a stále nikde nikoho. Začiatok koncertu sa stále posúva a posúva až okolo pol 9 sa definitívne začína s tým, že už asi nikto ďalší nepríde. Prví to "kazia" vranovskí Roxor. Kombá totálne doprava a už sa tá hŕstka ľudí, čo sa nechceli nudiť doma, rozhýbava. Medzi skladbami sem tam písknutie z komba, ale ide sa ďalej. Veľký Matúš to s mikrofónom vie a vôbec ho nešetrí. Roxor prišli s úplne novým programom (no vidieť ste ho už mohli napríklad aj v marci v Khoi khoi), takže teda so skadbami, ktoré ešte nie sú nahrané a mali by výjst na samostatnom sedempalci a splitku s Evidence smrti. Teš sa, majú šmrnc, aj keď sa na veci z kazety vôbec nepodobajú. Na konci sa niekoľkokrát pridáva (som rád, že aj tých pár ľudí vie vyhecovať kapelu k tomu, aby svoj set preĺžila), tentoraz konečne aj skladby z kazety a zazvoní zvoniec a rozprávky je koniec. Roxor nasadili latku vysoko, ale druhí Korubo s Mirekom za mikrofónom ju hravo strhávajú a ešte aj rozkusávajú na cucky. Do početného publika prúdia hrubý hcpunk až crust s hrubým spevom (niečo podobné som videl asi len u Evidence smrti). Dávajú asi všetko z kazety "Neexistující léta páně!", aj moju najobľúbenejšiu "Vyžito a využito", ktorú si v duchu spievam aj ja .. Jenom jedno tělo, jenom jedna šance .. ľudia sa už viac rozhýbali, ale zas to tiež nie je ako na koncerte amerických R.A.M.B.O., ale oká, aspoň niečo. Rýchla prsonálna výmena obsluhovačov nástrojov, spevák ostáva rovnaký a na "pódiu" už sú Scarto. Ide sa už viac do thrash punku, rýchlejšie bicie ako na Korubo. Poznám len skladby z kompilácie "Play fast or die", ktorý vyšla minulý rok, takže Ti ppoviem, že hrali naisto len "Farbriku", "Rychle a rychleji" alebo "Brno město pozerů", kde si za Brno dosadzujem automaticky Košice. Škoda, pokiaľ viem, tak vonku nič iné nemajú. Koncert excelentní, kapely excelentné ako po hudobnej, tak aj po ľudskej stránke (vďaka, že ste prišli!), tak neviem, kde bol problém prísť sa v sobotu zabaviť a pozrieť si dve neopočúvané, ale zato originálne kapely. Túto tému už nebudem viac pitvať, v mojich minulých reportoch je toho o návštevnosti DIY koncertov popísané dosť. Ale 17 platiacich je naozaj mizerné číslo. V sobotu 20.6. si v békstejži zahrá Hibakusha z Orlovej a poľská panková kapela H.G.W., na ktorom sa rozhodnem, či sa oplatí pokračovať ďalej s koncertami. Ak skončím zas pri nejakom podobnom čísle, tak bude rozhodnuté nadobro. Česť!