So 28.1.2023
Vsetín @ Vesmír

KURVY ČEŠI (CZ), VOLE (CZ), the WILDERNESS (SK), PERLY SVINÍM (CZ)

11.4.2009 LAHAR, GRIDE, RÁDIOLOKÁTOR; Trenčín, Lúč

Autor: Adrik | Počet videní: 1011

Viem, že možno neradi čítate reporty plné alkoholu a nezmyselných kokotín, čo sa ani vzdialene netýkajú koncertu, ale tento report bude výhradne o alkohole, tvrdej muzike a zjeboch. Čo približne hrali kapely som opísal v reporte z piatkového koncertu. Vlak z Košíc nám ide okolo 14:00. Celkový počet, ktorý sa nazbieral na repeat koncert, ktorý bol včera u nás doma, bol dva (ja a Danka). Áno len dvaja ľudia boli tak padlí na hlavu, že to chceli ešte raz zopakovať. Cesta prebieha za konzumácie Šarišu a spánku veľmi rýchlo. Sem tam hodíme oko aj na ziny "How can limo kid kill your dream?" #3 (veľká vďaka Samuelovi za ne!), zin plný zaujímavých názorov a pútavého čítania. Vystupujeme v Trečíne, Lúč nachádzame hneď (pamätám si ho ešte z minuloročného záseku kapiel Svině! a Dezinfekce), no v Lúči ešte nikto nie je, tak popíjame pred klubom. Za chvíľu doráža kapela, haha čumia, že my sme to zvládli skôr ako oni, ale to už dochádza aj organizátor Robä a pán Sanberg z mikrolabelu Trenchcore recs. Začínajú sa už aj zbierať ľudia, zisťujeme však, že väčšina cezpoľných, hlavne Žilinčania. Nejaké privítania, štrgnutia a už sa ideme pozrieť na lazarov z Lahar. Dnes sa hrá na vyššom pódiu, no nikomu to veľmi nevadí. Strháva pekelné peklo peklovské! Ľudia si nerobia taký odstup ako u nás (veď ich tu bolo aj oveľa oveľa viac) a ventilujú všetko, čo cez týždeň v robotách a školách zadržiavali. Dvíhame aj speváka Honzu Samuela. Set (taký istý ako včera u nás) zložený z novej dosky + nejaké úplne novinky, ktoré výjdu každú chvíľu. Ani si už nepamätám na kapelu, ktorú keď som videl na jednom turné viac krát, mala za každým iný program. Viem, že je to ťažké niečo také naskúšať. Poradie sa zo včera trošku premiešalo a na druhé miesto sa vyšplhala nesmrteľná česká legenda Gride! Opäť (ja viem, že už som možno s tým slovom nudný) program zložený prevažne z novej dosky a noviniek (haha nedá mi nespomenúť extrémne dlhé názvy ako "I na barikády z popelnic prší tekutá modernita" alebo "Na jatka už nastoupila noční směna"). Cnie sa mi niekedy po starom grajde. Predsa len teraz je to trošku viac technickejšie a menej bordelu. Možno na nejakom 15-tom výročí kapely budú mať 2 hodinový prierez diskografiou so všetkými členmi a celým tým bordelom haha :) Nezávidím dopredu Czerovi toto bremeno búchať v kuse 2 hodiny. No späť k cirkusu: snáď ešte väčší ako na predošlej kapele. Dámy sa mohli "pokochať" (?) aj naháčom s malou veľkonočnou klobásou, ktorého organizátori hneď aj obliekli. Ešte nejaké pokusy zdhvíhať obrovského Inyho, no neúspešne, tak skáčem aspoň ja haha. Tu niekedy na mňa utočí (n neúspešne) únava & chlast, odmietam všetky pozvania a idem radšej na chvíľu pokecať do distra. Do tretice všetko dobré nám priniesol do uší coverband Rádiolokátor. Rýchly thrash metal a stará klasika Debustrol, Arakain, Kryptor .. perfektná kombinácia. Bolo cítiť aj väčšie nasadenie kapely a tým aj brutálnejšia odozva ľudí pod pódiom, trhám(e) spodky, hádzanie sa na seba atď. Na záver ešte niekoľko stotinových coverov a šou sa končí. Opäť aspoň u mňa vyhráva na celej čiare Rádiolokátor! Po koncerte ešte koketujeme pri bare s kapelou a rôznymi ľuďmi. Odchádzame dodávkou na dvakrát na byt k pánovi "Veľkonočná klobása", kde väčšina si hľadá zákutia po byte na spanie, no ukrajinská návšteva, Trenčania a Czech sa púšťame do demižónu domácej jablkovice. Prvý odpadáva Czert a nakoniec aj my (ale to od únavy ;) Ráno ideme do klubu po veci, no klub je ešte zavretý, tak sa ideme pozrieť do mesta a na hrad. Platiť 4 € za vstup sa nikomu nechce, tak pokračujeme v exkurzii mesta. My sa ideme naobedovať (hermelín power!) a vraciame sa do klubu. Lúčime sa s kapelami nadobro (ďakujeme za všetko!), padá iskrička nádeje, že možno nám prepne vo vežiach a nastúpime na vlak opačným smerom ako sú Košice. Generál Robä nás ešte ochotne ide hodiť na stanicu, za čo vyfasuje dva poldecáky (pravé krčmové poldecáky, žiadne nulaštvorky) borovičky. Vďaka Ti priateľu za jedlo, až prevrelé privítanie. Bude Ti to oplatené na mojej párty. Cesta domov vlakom je nekonečná, no zastavujeme sa ešte totálne zresetovať do Collossea - Alfa - omega všetkého! Veľmi príjemná Veľká noc, mám veľmi rád takéto víkendy, aj keď mi po tomto hučalo v ušiach asi ešte 3 dni a vymletý z alkoholu som bol asi tiež tak dlho.
Rudolf Hrušínský st.: "Tělo má jíť do hrobu zbuntovaný." Ámen!