30.10.2004 ZÓNA A, SLOBODNA EUROPA, KSS; Košice, Butterfly

Autor: Adrik | Počet videní: 914

Na tento koncert sa vypredalo 400 listkov (co je v historii klubu podla mna najviac), a tak sme si sli predom obsadit fleka do poodniku, ktory sa nachadza pod Butterfly klubom. Ja som uz bol koncertne naladeny od vcerajska, takze sa mi hned lepsie pilo a konverzovalo. Okolo 6 - 7 hodiny sa uz zacali zbierat ludia. Nasli ste tu ludi snad z celeho vychodneho Slovenska. Vsetci uz nedockavo cakali na Zonu a Slobodku. Po velkej tlacenici, ktora nastala pri vchode sme sa dostali hore ku podiu, ktore pre dnesok nebolo vo vnutri klubu, ale vonku pred vchodom. Koncert bol podla mna dobre naplanovany aj z toho dovodu, ze zacal presne ako bolo oficialne napisane. My sme uz boli zvyknuty, ze akcie, ktore sa konaju v tomto klube zacinaju s oneskorenim kludne aj o dve, tri hodinky (napr. taky koncert presovskej HC kapely Saprophyte: oficialne sa mal zacat o pol 8 a zacal o stvrt na 12!!!). Okolo 8 uz zacala hrat kapela z Michaloviec - KSS. Tato kapelka uz predtym zopar krat vystupila a musim uznat, ze az na niektore songy je to podpriemerna punkrockova kapelka. Pod podiom bolo zopar mladsich pogujucich punx. Aspon spomeniem pesnicky, ktore zahrali: Kariera, Stop lovesongom, Koma .... Dalsi plusovy bod pre organizatorov patri za to, ze pauza medzi kapelami trvala len zopar kratkych minut. Hned po KSS nastupila na podium 15 rokov stara bratislavska punk´n´rollova kapela Slobodna Europa. Pred podiom za zacalo objavovat co raz viacej punkacov a skinheadov rozneho veku. Pred koncertom som sa z nezavisleho zdroja dozvedel, ze toto je posledny koncert Slobodnej Europy s povodnym gitaristom Svetom. Neviem, co je na tom pravdy, ale po ziskani dalsich informacii vam dam vediet. Ale vratme sa ku koncertu: Slobodka vystupila bez Dorotky, na ktoru sa tesila aj vacsina publika, ktore kricalo jej meno. Slobodka hrala prevazne piesne z albumu Pakaren (Pakaren, Apatia, Som ten, Nikdy to tak nebude, Rano 1.2.91, The end), ktorymi roztancovali cele publikum. Sala sa zmenila na obrovsku tlacenicu. Zacalo sa skakat aj z podia, takze sa stalo, ze vam niekto pri troche stastia ustedril aj nejaky kopanec alebo laktovku. Priaznivci tejto kapely sa dockali aj piesni z noveho albumu (Relativny pokoj, Pes) a odzneli aj nejake z "Unaveni a zniceny" (Dry ´69, Unaveni a zniceni, Podvod). Odznela ako aj na kazdom koncerte pesnicka "Ulicny chodac" z debutovaho projektu spevaka Whiskyho, ktora je naspievana v Chorvatstine. Musim spomenut aj pesnicku "Ruze z Texasu". ktoru tato kapelka prerobila od pana muzikanta Waldemara Matusku. Niekedy pred koncom ich vystupenia zahrali aj pesnicku od Zony A, v ktorej si okrem Whiskyho zaspieval aj Konyk. Ani sme sa nestacili vydychat a zacala hrat Zona A - hlavna hviezda dnesneho vecera. Zacali netradicne pesnickou "Vsetko je OK". Posledne 2 roky, ked som sa zucastnil nejakeho vystupenia Zony A, tak stale zacinali piesnou "Nic". O Sekundu po zahrani uvodnych akordou uz spominaneho hitu, sa strhla este vacsia mela ako na Slobodku. Opat sa zacalo skakat z podia, ale tento krat uz vo vacsom pocte a skakali aj vacsie vahy, takze sa stavalo, ze ste sem tam uvideli nestastne spadnut, ale nikomu sa nastastie nic nestalo. Aj triezvy clovek mal dost velky problem udrzat sa na nohach. Opat ste mohli nachytat plno modrin, ak ste nedavali aspon aky - taky pozor. Sala sa odrazu premenila na akysi velikansky sklenik, v ktorom namiesto rastlin sa ocitli zive tvori - ludia. Vsetky okna boli nepriehladne zaparene a cela sala bola obkolesena hustym dymom z tabakovych a inych vyrobkou. Ale ani to nebranilo v zabave, ktora sa coraz viac a viac stupnovala. Povacsine odzneli piesne z noveho albumu "Na predaj" (Nebud hlupa, Ja ta nechcem, Nech si kazdy robi to co chce, Som zly, Chleba, Bratislavske dievcata, Haf haf). Hrali sa aj hity (Utok na spicu hitparady, Hore ...)Koncilo sa piesnou "Zaverecna". Na velky ohlas Zona najprv pridala prvu davku bonusovych skladieb (Cervena armada ...), hned na to bola nutena o dalsiu varku a nakoniec vystupili este raz na podium s tretim bonusom ... Na zaver musim pochvalit organizatorov za dobre usporiadanu akciu, akurat jedninou nevyhodou koncertu bola velmi velikanska fronta na pivo a destilaty (na polda borovicky som cakal skoro 20 minut!), ale inac vsetko ostatne prebiehalo hladko. Dalej velmi rad by som podakoval aj zucastnenym kapelam za velmi dobry vykon (bolo vidno, ze sa snazili zo vsetkych moznych sil) a na zaver musim aj pochvalit hojnu ucast ludi, ktori aj robili atmosferu, ktora by nemala chybat na ziadnom koncerte.