So 28.1.2023
Vsetín @ Vesmír

KURVY ČEŠI (CZ), VOLE (CZ), the WILDERNESS (SK), PERLY SVINÍM (CZ)

20.9.2008 VISACÍ ZÁMEK, IGGY POP & STOOGES; Praha

Autor: Alex | Počet videní: 1050

Ten kto aspoň trochu pozná Iggyho Popa a jeho kultovú kapelu The Stooges vie, že títo americkí muzikanti ktorý už majú pekné číslo na svojom vekovom konte resp. že táto “stará škola“ ktorá načrtla vývoj punku vie aj po takmer štyridsiatich rokoch od svojho vzniku stále vyburcovať nemalý počet ľudí pod pódiom. Ten, kto to vedel ale aj tí čo to nevedeli sa šli o tom presvedčiť v sobotu 20.09.2008 do Tesla arény v Prahe.
Predkapely tohto podujatia boli Vypsaná fixa a Visací zámek. Vypsanú Fixu som nestihol tak prejdem rovno k Visacímu zámku. Ich vystúpenie pekne rozohrialo ľudí, hlavne ich hitovky ktoré jednoducho nesmeli chýbať ako "Traktor" či "Známka punku". Po asi štyridsiatich minútach hrania a po Haubertovom výkriku: "Punx not dead vy volové! “ sa pobrali do zákulisia a každý už vedel čo bude nasledovať, no publikum si muselo ešte takých dvadsať minút počkať kým sa naladili nástroje. Po tomto pre niekoho dlhom čakaní už vybehli na pódium dlho očakávaní The Stooges. Ako prvú skladbu ktorú vypálili do obecenstva bola skladba "Loose" počas ktorej to ešte pán zvukár dolaďoval. Pri skladbe "I wanna be your dog" sa väčšina prítomných v aréne dostávala do hudobného orgazmu. To využil Iggy na to, aby praktizoval svoj tradičný skok do obecenstva. Nasledovali ďalšie hitovky ako "T.V. Eye" ,"1969" či "I" got A Right" a chýbať nemohla ani skladba z albumu "Raw power", a to "Search and Destroy".
Nechýbali ani skladby z ich najnovšieho albumu "The Weirdness" a poslednej Iggyho sólovky "Skull Ring", z ktorej hrali skladby, ktoré nahral Iggy práve so Stooges. Cez skladbu "No Fun" vybehlo na pódium asi pätnásť fanúšikov, ktorí si spolu s Iggym zaspievali. Počas celého koncertu bolo vidieť ako Iggy spolupracuje s davom a priam precízne ho ovláda. Čo ma veľmi prekvapovalo bolo, že Iggy, ktorý ma 61 rokov bol počas celých cca. osemdesiatich minút trvania ich vystúpenia nepretržite v nejakom pohybe. Vyžarovala z neho energia akú nemajú ani poniektorí tridsiatnici. Prebytok Iggyho energie si odniesli naskladané aparáty na okrajoch pódia.
Samozrejme nesmiem zabudnúť ani na ostatných členov kapely. Ron Asheton na svojej gitare predvádzal svoju “kľudnú” no zároveň drsnú hru doplnenú o “dych vyrážajúce” sóla. Jeho brat Scott za bicími a basák Mike Watt sa tiež nechali uniesť svojimi nástrojmi. Na záver ich vystúpenia zaznela ešte raz skladba "I wanna be your dog" a po nej sa už len Iggy rozlúčil s davom.
Môžem len dodať, že už som dlho nebol na takom koncerte, že aj na druhý celý deň mi pískalo v ušiach a stále som nemohol uveriť, že čo sa vlastne včera udialo. Kto ma rád The Stooges a v Prahe nebol môže len ľutovať, že prišiel o velikánsky hudobný zážitok.
Pre oviho napísal Alex.