EMPTY HALL OF FAME (CZ), SAMORAST (SK), ROŽAVA (CZ)

TVOI POSTOI, FUKOTY, NIČITEĽ, MY O VLKOCH (19.4.2024, Košice @ Collosseum)

30.5.2004 SKARFACE, LOS FASTIDIOS, ZÓNA A, CHANCERS, ..; Praha, Stromovka

Autor: Adam | Počet videní: 779

Po úspešnej generálke v Brne sme vyrazili do Prahy na akciu mesiaca, na UNITY FEST. Názov je totožný s programom festivalu, kde si každí príde na svoje. Na Stromovku sme dorazili práve včas, kedy už začala hrať pražská ska kapela Green Smatrol, ktorá nemá len dobré pesničky, ale predovšetkým pódiovú šou. Hrali geniálne ska, ktoré dopínali roznymi arabskými rytmami a nechýbali aj "kosturicovské" melódie. čo sa týka návštevnosti festivalu moj odhad je 800 až 1000 ľudí. Kapela N.V.Ú. hrala ako druhá. N.V.Ú. poznáme dobre, čiže nebola žiadnou novinkou. Ja osobne som veľký fanda tejto kapely a samozrejme som si ju vypočul, aj keď som ju nevidel cez desiatky "baby punkerov". Ale aj tak ma veľmi potešila pesnička "Dneska" alebo klasika "If the kids are united". Po troške pauzy vybehli na pódium Chancers, ktorí patria medzi špičku ska kapiel v Čechách. Na čele s malým - veľkým skinom Simonom hrali veci ako "Silvercat", "Rub it easy" alebo "Rudeboy paradise". Skupina Chancers je taký Česko - Anglicko - Škótsky united z dvoma spevákmi, dychmi, gitarami a z bubeníkom. Jediným mojím sklamaním bolo, keď nezahrali prídavok "Žiškov skins". Každopádne bola to poriadna "skankovačka", ktorá nás dosť vysílila, tak sme šli na pivo. Prekvapením bolo to, že talianska skupina Los fastidios, vyšla na scénu a začala ladiť nástoje. Nikto nečakal, že začnú tak skoro. Stromovka sa zaplnila a "fastidiovci" začali hrať. Aj ten, kto nevedel o akú kapelu ide, (neviem, či tam taký človek bol) tak otváral hubu. Nemá zmysel napísať pesničky, ktoré hrali, pretože hrali asi hodinu a trištvrte. Zahrali asi všetko: "Cuba libre", "Birra Oi divertimetti" ... Na samý koniec zahrali chuligánsku klasiku "You´ll never walk alone", ktorá rozospievala včetko, čo malo ústa. Páčil sa mi výrok speváka "Vy ste Los Fastidios!", ktorý venoval dobrému publiku. Po tejto talianskej paráde mala ísť na rad Zóna A, počas toho ako "Koňýkovci" nosili na pódium nástroje, pražská AFA alebo lepšie povedané Bohemnka Hooligans zbierali kelímky od piva a podobný bordel. Keď vyšiel Lump Čupe naladiť basu, za pokriku bohemians hooligans začali hádzať všetko to svinstvo, čo nazbierali. Vtedy nikto z nezainteresovaných nevedel o čo ide, až kým nevybehol hovorca AFA, ktorý začal vysvetľovať, že Zóna A hrala s českou kapelou Squat 96 a že hrali na narodeninovej párty Juden Mord a dovodom prečo sa hnevali bolo to, že Zóna hrá rasistické pesničky ako "Cigánsky problém". Potom vyšiel hore aj Koňýk, ktorý sa márne snažil vysvetliť tieto kecy alebo súvislosti, ale keď videl lietať stoličky, tak si to rozmyslel. Väčšina ľudí chcela vidieť Zónu, tak sa na pódiu rozpútal debatný krúžok. Kapela pochopiteľne nehrala. Ľudia sa báli, že po tomto incidente nezahrá hlavná hviezda Skarface. Asi po pol hodinke sa začala fajnová SKA veselica, akú som doteraz ešte nevidel. Francúzska kapela Skarface hrala rýchlo s nasadením, to je jeden z dovodov, prečo chodia ľudia na takéto skupiny a nesedia doma pri prehrávačoch. Aj keď nálada zo začiatku bola zlá, Skarface to prelomila a hrala asi sedem prídavkov. Unity fest sa organizátorom podaril až na týchto "antifákov".