EYEHATEGOD - A HISTORY OF NOMADIC BEHAVIOR 12"

Autor: Fog | Pridané: 28.7.2021 | Počet videní: 152

Century media
Kto nepozná EYEHATEGOD, nech sa prihlási. Kto doma zdvihol za displayom ruku, pekne sa ísť hanbiť do kúta. Spevák Mike jedného času prakticky junkie bezdomovec, ostatní členovia hrajúci v kope iných prestížnych kapiel a meno, ktoré vojde do histórie ako synonymum pekne špinavej, drogami a katastrofami prelezenej muziky. Kult jak kokot. Kapela, ktorá bola viackrát polomŕtva, aby sa vždy zdvihla z popola a vypľula na nás ďalší chrachel svojej krásnej obludnosti.

Nový album "A history of nomadic behavior" je presne ten pľuvanec. Nezaostáva v ničom oproti svojim predchodcom. Je krásne sledovať, ako kapela udržuje kvalitatívny level svojich štúdioviek. Toto je prvá, kde bicie okupuje Aaron Hill po zosnulom Joeym. Troška som sa bál, ako s tým kapela naloží, predsa len niečo zahrať ešte neznamená, že to vieš aj vymyslieť. Ale prvé tóny dajú týmto obavám okamžité zbohom. Od prvej sekundy sa na teba začne valiť ponurá atmosféra heroínového pajzlu, kde sa môžeš za pár dolárov nastreliť. Riffy sú masívne, ale zároveň nakorenené kadejakým korením, ktoré sa mieša na hudobnej scéne v New Orleans. Jimmy Bower stále dokáže zo seba vysypať za vrece neotrelých nápadov, ktoré napriek svojej pestrosti stále držia pekne pokope sludgové mantinely. Aaron naviazal na tradíciu dostrihanej a dosekanej rytmiky, tak typickej pre EHG, takže bicie žiadna nuda. Stále ma fascinuje, ako sa dá napriek pomalému tempu zakomponovať do hry toľko momentov a pestrosti. Vokál v podaní Mike IX Williamsa je len dvojité podčiarknutie tohto nánosu blata na dušu. Vyvrhnutý zo samotného pekla drogovej závislosti, s novou pečeňou a silou zapichnúť sa rovno do žily ako dobre nahriata ihla. Depresívne a cynické texty na teba napatlajú tri vrstvy nihilizmu a keď započuješ pre Mikea typický "uahhhh", rozšíria sa ti hneď zreničky. Táto nahrávka má stopercentne všetko, čo od EYEHATEGOD potrebujeme. Ponurosť, beznádej, špinu, hnus, strach. A slobodu, ktorú prináša to, keď nič nemáš.

Kapela s tak špecifickým ksichtom, že to radšej nikto ani neskúša imitovať. Ja som osobne z tejto kapely unesený a to zakaždým. Nestrácajú nič zo svojej mágie, sily ani charizmy. Možno naopak, s pribúdajúcim vekom sa to len nabaľuje. Závislosť je očividne dobrá vec, ak sa týka závislosti na EHG. Tak sa pekne posaď do kresla, nahoď to pod ihlu a nechaj sa pekne odniesť raušom v ústrety najtemnejším zákutiam svojej chorej hlavy. Uvidíš, čo všetko nájdeš.

eyehategod.bandcamp.com

1. Built beneath the lies
  2. The outer banks