Pi 9.8.2024 - 10.8.2024
Sereď @ Kemping

Ffud fest:
ÁDA & KOBYLKA (CZ), ASTRIS LAPSUS (SK), BEROSSZULÁS (Maďarsko), BLIND RÄTTVISA (SK), BRÜNNER TODERSMARSCH (CZ), DAMATO (SK), DIN - ADDICT (Maďarsko), DISTAX (SK), HYACINT (CZ), LUTRA (SK), MÖBIUS (SK), NÄ (SK), NERVA (SK), NIČITEĽ (SK), NOWITCHOK 5 (Rakúsko), OSTROV P (SK), RAID SIREN (SK), RÜBÄNISKÖ (SK), SCUMSTRIKE (Kanada), SEDEM MINÚT STRACHU (SK), TRHAN (CZ), TWO MANKY HOOKERS AND RACIST DWARF (SK), YPERITIFF (CZ)
stan piatok: IMPULSEALER (SK), INTERPUNKCE (CZ), LILIXELBE (CZ), MEDICATION TIME (SK), RETORSION (Maďarsko)
afterparty : SNIFFAH DJ set
stan sobota: MENTAL TENSION (SK), TIME SPROUT ORCHESTRA (SK), NABOSOPOSKLE (SK), ATOMIC CANDY CREEPS (CZ), SEPARATE ISOLATED (?)
afterparty : selektor POTKAN

KNUR, HABAK (13.7.2024, Varšava @ ADA Puławska)

Čurby

WOLNERA, INCRIMINATE, BRAIN TOURNIQUET, DELIRIANT NERVE (16.7.2024, Bratislava @ garáže pod Prístavným mostom)

HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC

INCRIMINATE (Rakúsko, Slovensko, Česko)

Predčasná vzbura #8 + #9 / 2016

DEATH WISH KIDS - ODMĚNA NEBO TREST MC

Autor: Ondrej / ZINTAER | Počet videní: 836

Túto veľmi milo vyzerajúcu kazetu som si priniesol z koncertu DEATH WISH KIDS, ktorý odohrali v košickom Collosseu počas ich Tatramatky rodeo tour spoločne s kapelou KUNTA KINTE. Na koncert som šiel úplne bez akýchkoľvek očakávaní (snáď som mal pocit, že podľa názvu ide o emoHC, teraz už viem, že DEATH WISH KIDS je skladba od POISON IDEA) a bandzony oboch kapiel som tiež nejako extra nepotrápil. Celkovo ma to jaksi posledne nebaví počúvať muziku z kompu. Koncert sa mi páčil prevelice. Ich štýl na mňa veľmi zapôsobil. Nešlo pritom o nič extra prevratné, či intelektuálno virtuózne, ale rozhodne zaujímavé, veľmi dobre počúvateľné a hlavne neošúchané, energické, riťkopajúce, rýchle jak blesk, melodické, úprimné, pozitívne atď. Ich štýl by som asi najjednoduchšie popísal ako kontrast veľmi nadupanej rýchlej rytmiky a veľmi melodickej punkovej vrstvy na tom. Kombinácia úžasná. Tie punkové popevky hlavne vo Vápnovom podaní to ma strašne bralo. Nevravím, že Vrbov výkon bol nejak slabší, to v žiadnom prípade, hovorím iba o prvotnom zaiskrení. Po koncerte som si od chlapíkov kúpil kazetu a doma v posteli s magičom pri hlave zisťujem, že materiál na kazete je práve ten z koncertu a hneď spoznávam niektoré fragmenty skladieb, ktoré na koncerte zazneli. Na kazete sa nachádza 15 skladieb, ktoré ale uletia ako nič, navyše kazeta sa veľmi dobre počúva. Za tých zopár dní od koncertu som ju pootáčal dobludukrát. Počúva sa to samo. Je to úžasne melodické. Práve v tej melodickosti, by som tie skladby aj rozdelil do dvoch skupín. Jedne skladby sú melodické a tie druhé ešte melodickejšie. Tie melodické poväčšinou spieva Vrb a poväčšinou je aj spolu s Mannim autorom textov (zrejme pôjde aj o autorstvo hudby), tie melódie sú skôr také nejaké rozležanejšie, skrytejšie, nie až tak vyčnievajúce a musím uznať, že Vrb je veľmi dobrým spevákom, so zaujímavým prejavom a občas tie melódie sú ozaj netriviálne. Určite sa v tomto oplatí ako príklady spomenúť moje fejvrit skladby "Atómové přáni smrti" alebo "Na pokraji". Tá skladba "Na pokraji", tak tomu vravím, že menej je niekedy viac. Kratučký text jasný ako facka a hudba super melodická a zapametateľná (tiež ako facka). Poďme k tým ešte melodickejším skladbám, tie sa zdá, že ma na triku Vápno ako autor textov ale zdá sa, že aj hudby (myslím, že v jednom prípade jeho text naspieval Vrb) a tu sa jedná o taký ten úplne klasický jednoduchý punkový melodický štýl. Skladba "Život" ako príklad za všetky. Tá skladba je úžasná! Strašne rád ju počúvam. Ten text je tak krásne úprimný a jednoduchý. Ten úplne klasický (zľudovelý) PUNK tomu veľmi pristane. Podkuté je to pritom úplne šialeným rytmom spod paličiek Richarda na bicích, ktorý tu odvádza ozaj dobrú prácu. Niečo také jasné a jednoduché (ale nie primitívne) som strašne dávno nepočul. Textovo tématicky sa chlapci pohybujú okolo známych, ale stále horúcich spoločenských tém, ktoré písal a stále píše sám každodenný život. Texty sú podávané veľmi jasne a zrozumitelne a je nutné dodať, že textová stránka veci tvorí dôležitú časť tohto dema. Žiadne abstraktné harakiri alebo jednoduché bláboly. Vizuálna stránka kazety je tiež na vysokej úrovni. Kazeta je červená s parádnymi čiernymi etiketami všetko v graficky dosť namakanom obale s textami. Niet čo dodať. Na tej kazete neviem nájsť jediné mínus. DEATH WISH KIDS držím palce!!!!

bandzone.cz/deathwishkids

1. Informace společnosti
  2. Druh na vymření