Pi 9.8.2024 - 10.8.2024
Sereď @ Kemping

Ffud fest:
ÁDA & KOBYLKA (CZ), ASTRIS LAPSUS (SK), BEROSSZULÁS (Maďarsko), BLIND RÄTTVISA (SK), BRÜNNER TODERSMARSCH (CZ), DAMATO (SK), DIN - ADDICT (Maďarsko), DISTAX (SK), HYACINT (CZ), LUTRA (SK), MÖBIUS (SK), NÄ (SK), NERVA (SK), NIČITEĽ (SK), NOWITCHOK 5 (Rakúsko), OSTROV P (SK), RAID SIREN (SK), RÜBÄNISKÖ (SK), SCUMSTRIKE (Kanada), SEDEM MINÚT STRACHU (SK), TRHAN (CZ), TWO MANKY HOOKERS AND RACIST DWARF (SK), YPERITIFF (CZ)
stan piatok: IMPULSEALER (SK), INTERPUNKCE (CZ), LILIXELBE (CZ), MEDICATION TIME (SK), RETORSION (Maďarsko)
afterparty : SNIFFAH DJ set
stan sobota: MENTAL TENSION (SK), TIME SPROUT ORCHESTRA (SK), NABOSOPOSKLE (SK), ATOMIC CANDY CREEPS (CZ), SEPARATE ISOLATED (?)
afterparty : selektor POTKAN

KNUR, HABAK (13.7.2024, Varšava @ ADA Puławska)

Čurby

WOLNERA, INCRIMINATE, BRAIN TOURNIQUET, DELIRIANT NERVE (16.7.2024, Bratislava @ garáže pod Prístavným mostom)

HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC

INCRIMINATE (Rakúsko, Slovensko, Česko)

Predčasná vzbura #8 + #9 / 2016

DESPEŇAPERROS - HEREJÍA 12"

Autor: Števo Holos | Počet videní: 487

Skaven
Veľká neznáma mi pristála doma na gramci. I keď od pána vydavateľa som bol upozornený, nech si to čeknem cez net, no nebolo času. Len tak z rýchlika. O to väčšie prekvapenie ma čakalo priamo z vinylu. Síce už aj obal dáva čo to tušiť, že nič veselé ma čakať nebude. Čiernota vládne, chmúry sa zbiehajú, vyobrazenia mučiacich zariadení z krásnej histórie a aj texty v ničom nezaostávajúce. Album s názvom "Kacírstvo" už tak trochu naznačuje, o čom sa tu bude hlavne točiť. Španieli sa zrejme ešte so svojou inkvizíciou svätou budú dlho vyrovnávať. Takýmto spôsobom mi to však sedí. Hádam to nebude len tým, že v tomto teple sa cítim niekedy ako v pekle.
Aj keď títo Baskovia veľa spoločného s HIS HERO IS GONE až tak nemajú, predsa ma táto legenda a jedna z mojich srdcoviek napadla hneď ako prvá už pri prvých tónoch. Aj tu sa menia brutálne tempá, nie však tak často a výbušne, skôr prirodzenejšie. Väčšinou medzi d-taktom, stredným tempom až po pomalé, ťahavé pasáže. Tak trochu sludge by som povedal. Grindové náklepy takmer žiadne. DESPEŇAPERROS sú šmrncnutý viac metalovo, také to moderné kríženie crustu s black/doom metalovým nádychom. Severský zvuk gitary a hrdelný rev o tom všetkých presviedčajú. Čiže možno ten duch HHIG tam je, ale je prezlečený do modernejšieho hávu. Podľa tohto popisu to celé môže pôsobiť, ako typická trendová ľúbivá záležitosť, no nemám z toho vôbec taký pocit. Proste táto kapela z Bilbaa sa rozhodla dať do toho veľa vlastných invencií a myslím, že sa im to darí na výbornú, aj keď nejdú žiadnymi objaviteľskými cestičkami a nesnažia sa nič zbytočne prefabrikovať, len nech z toho vylezie niečo novátorské. A tým sú mi ešte viac sympatickejší. Na druhú stranu zas nič nepodceňujú, tvrdá práca v štúdiu je počuť na celom albume. Sám som bol dosť prekvapený, že sa jedná len o trojicu v klasickom zložení: gitara, basa, bicie. Zvuk vydolovali dosť slušný na to, aby ho dali pohrať sa s ním Bradovi Boatrightovi v jeho Audiosiege. Áno, ten Brad z FROM ASHES RISE, W.B.T.D, WARCRY ... atď, ktorý mal tú česť remastrovať napr. SLEEP - "Dopesmoker". Takže ani po zvukovej stránke na tomto albume nešliapnete vedľa.
Členovia DESPEŇAPERROS pôsobili v rôznych miestnych kapelách, z ktorých však nič nepoznám. Podľa názvu hádam len DISWAR. Vôbec moje znalosti španielskych kapiel, na to aká je tam dosť silná scéna, sú dosť chabé. "Herejía" je ich prvá veľká doska, na ktorú hodili osem skvelo zmáknutých skladieb. Ako som spomínal, nič extra vyumelkované, nič presladené, poctivá drina po španielsky. O žiadnu hitovosť tu nejde, aj napriek zmenám tempa je celý album postavený na svojej atmosfére. Až som prekvapený, že na vydanie takto dobrej platne museli zohnať až 16 labelov. A možno to bol zámer. Každopádne je medzi nimi aj jeden vydavateľ od nás, tak nie je problém si to tu zohnať. Vrelo odporúčam!

despeaperros.bandcamp.com

1. La colina
  2. Vox