ONDREY ZINTAER, SEDEM MINÚT STRACHU, MAREK MARCHIN (22.5.2021, Bardejov, Bašta)

SEDEM MINÚT STRACHU / the WILDERNESS MC

MEDICATION TIME (Česko + Nemecko)

Igor Bancer strávi narodeniny vo väzení

ILEGALITY - IN MONEY WE TRUST 12"

Autor: Adrik | Počet videní: 465

Neuveriteľné. Pamätám si, ako som rozbaľoval papierovú krabičku s novým albumom ILEGALITY. Krista a tomu už je osem rokov a ILEGALITY po toľkých rokoch prichádzajú s novou nahrávkou, ktorá vyšla výlučne len na vinyle. Za celú ich dlhú existenciu je to ich prvý asfalt, ak nepočítame jeden zásek na kompilačke "Slovenské vinyly nezomierajú". Skurvene dlhá doba, ale kapela sa nikdy nikam neponáhľala ani nepchala. Stále hrajú viac v zahraničí ako na Slovensku (v roku 2011 si stihli hodiť turné po Argentíne a Brazílii), ktovie prečo je tomu tak, ale poďme radšej k "In money we trust" - ako sa volá nová nahrávka. V prvom rade musím pochváliť obal, na ktorom sa niekto pekne namakal a ktorý korešponduje s názvom a ústrednou témou nového albumu. Podobne aj zadná časť aj s insertom, kde sú okrem prezlečených "mafiánov" aj texty s prekladmi. Božena ako krstný otec celej punkovej zločineckej organizácie pôsobí fakt autoritatívne. Dnešnou témou sú: prachy prachy prachy. Ale najprv o muzike. Aj s ceruzkami v ušiach a proti silnémy vetru by ste rozpoznali jasný rukopis tejto bandy, samozrejme ku ktorému neodmysliteľne patrí zafarbenie Boženových hlasiviek. Nadupané tempo bicích ženie ostatné nástroje náramne dopredu, sem tam nejaké sóličko (zaobišiel by som sa aj bez nich) alebo občasné zborové refrény. Ale sú tu aj nové nápady. Napríklad sa mi celkom sa mi pozdáva prelínanie spevov v "Som aký som". Najväčšou peckou je pre mňa znovunahrané "Ľudské zlo" aj s introm, kde sa panáčik Bush vykecáva o hrozbe iráckych zbraniach hromadného ničenia. Kukaj klip tu! Rýchly punk as fuck, ktorý sa hodí skôr do nejakého polorozpadnutého a zaprášeného squatu vo východnom Nemecku ako do nejakého profi rockového klubu s ochrankou a vysokým pódiom. No a texty: Celý svet sa točí okolo peňazí, každý je na predaj ("poďme sa predať" je dosť čudný pokrik), úspech sa neodpúšťa (ale to už bolo aj na predchádzajúcom albume), každodenný protest (aký?), všetko také až príliš všeobecné a vďaka tomu mi niektoré piesne splývajú do jednej. Samozrejme sú tu aj iné témy: "Som aký som a nikto nemá právo mi to vziať" - myslím si, že ak sa im to nepodarilo doteraz, tak už asi nikdy, či nie? Ale aj trochu pubertálne texty vyčarujúce úsmev v "Rnr star", "Punk z katalógu" alebo "Rock house", ktoré by som prenechal násťročným kapelám. Pri prvom vypočutí som si vravel, čo to do čerta je, ale po viacerých otočení na gramci to ako celok nepôsobí až tak detinsky aj keď sa staršie veci vedeli viac vryť do kože. Alebo stačí tie skladby preskočiť a dostaneš ILEGALITY, na aký si zvyknutý. Alebo ostať pri kazete "Všetci berú" a máš pokoj. Dovi v roku 2023!

papagajuvhlasatelrecords.bandcamp.com

1. Veríme v peniaze
  2. Strata pamäti