Pi 9.8.2024 - 10.8.2024
Sereď @ Kemping

Ffud fest:
ÁDA & KOBYLKA (CZ), ASTRIS LAPSUS (SK), BEROSSZULÁS (Maďarsko), BLIND RÄTTVISA (SK), BRÜNNER TODERSMARSCH (CZ), DAMATO (SK), DIN - ADDICT (Maďarsko), DISTAX (SK), HYACINT (CZ), LUTRA (SK), MÖBIUS (SK), NÄ (SK), NERVA (SK), NIČITEĽ (SK), NOWITCHOK 5 (Rakúsko), OSTROV P (SK), RAID SIREN (SK), RÜBÄNISKÖ (SK), SCUMSTRIKE (Kanada), SEDEM MINÚT STRACHU (SK), TRHAN (CZ), TWO MANKY HOOKERS AND RACIST DWARF (SK), YPERITIFF (CZ)
stan piatok: IMPULSEALER (SK), INTERPUNKCE (CZ), LILIXELBE (CZ), MEDICATION TIME (SK), RETORSION (Maďarsko)
afterparty : SNIFFAH DJ set
stan sobota: MENTAL TENSION (SK), TIME SPROUT ORCHESTRA (SK), NABOSOPOSKLE (SK), ATOMIC CANDY CREEPS (CZ), SEPARATE ISOLATED (?)
afterparty : selektor POTKAN

KNUR, HABAK (13.7.2024, Varšava @ ADA Puławska)

Čurby

WOLNERA, INCRIMINATE, BRAIN TOURNIQUET, DELIRIANT NERVE (16.7.2024, Bratislava @ garáže pod Prístavným mostom)

HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC

INCRIMINATE (Rakúsko, Slovensko, Česko)

Predčasná vzbura #8 + #9 / 2016

BOB SENCLARK - ZKRAT CD

Autor: Denis | Počet videní: 785

Elens zin & records
To akože toto, hneď po recenzii na 7MS a 7MON? Som rád, tak rád, že nemusím ... OK. Kokos, tešil som sa, že zprdnem nejakú oi! kapelu, dokážem všetkým, že o tej muzike viem hovno a poznám iba pičoviny z konca sedemdesiatych rokov a že pôjdem spať. Nakoniec ma toto CD, s peknou grafikou vonku aj vo vnútri, naozaj prekvapilo. S nahrávkou sa to má asi takto:
Úvodom celkom milé intierko. Neurazí, neohúri, človek sa zoznámi so zvukom nahrávky a urobí si predstavu o tom, čo ho asi čaká. Keď nastúpi druhá vec "Sobotní", už sa pridáva spev. No, neznie to zle. Text o pive a  futbale. Veď v pohode. Žiadne pičoviny, proste pivo, vesnice a futbal. Celkom fajn akordy. Ďalšia vec "Fejsbukobé děti" začína takou zaujímavou harmóniou, pripomínajúcou staré české avantgardné srandičky, neznie to zle. Tu ma trochu ruší taký ten "creepy" vokál a tématika podľa mňa nie moc originálna, ale legitímna. V pohode vec. Pri songu "Skrat" ma baví hlavne pasáž, kde sa opakuje "skrat, skrat, skrat". Akoby som počul Viléma Čoka za čias Výběru. Jednoduchá vec, troška motivačného textu, ale  výsledok v pohode. Nasleduje vál "Skepse" a ja si hovorím: "Kokos, šak mi bolo sľúbené nejaké OI!, nie starý český avantgardný rock, či čo to bolo vtedy ..." Tiež vydarená vec. Nastáva obrat, a song "Červená karta" je presne to také OI!, na ktoré som čakal - nič moc podmaz, výkriky oi! oi!, ale to je vynahradené textom o červenej karte, ktorá patrí všetkým rasistom, xenofóbom a inej intelektuálnej elite na koncertoch a ihriskách. Myslím, že pre chalanov z tejto kapely neplatí tá magická hranica 5 pív. GNWP na rozlúčku, a ďalej si už netreba špiniť ruky. V "Svině" idú chlapci zasa tak ako predtým. Zostupná harmónia, "neviemakotoporiadnevyjadriťveďsitopusti" vokál a klasický text o tých zlých, ktorým raz odzvoní. "Čím víc práce, tím míň peněz", to je najprv "ucarunca uncarunca" jak od Senzusu, ale potom zas výborný chytľavý refrén. Ale veď, aj toto je, ty kokos, dosť v  pohode song. Na záver trochu sentimentu ohľadom nejakej trafiky. Je mi to  ľúto chlapci. Myslím, že nás je veľa, čo sme niekedy v živote prišli o svoju trafiku.
OK, zhrniem to: ja, ako takmer nulový konzument tuzemského a českého oi!, som kurva prekvapený. Buď je táto kapela raritou na oi! scéne, hlavne čo sa hudobných nápadov, prejavu a atmosféry ich tvorby týka, alebo mi teraz iba nabúrali moje obmedzené predstavy o súčasnom oi! na SK a CZ. Možno z  každého niečo. Každopádne, držím im palce, myslím si, že to, čo robia, robia veľmi dobre. A ja si idem lepšie posvietiť na tú ich scéničku, uvidíme, či aspoň v mojich očiach niečo prekoná túto partiu.

bandzone.cz/bobsenclark

1. Intro
  2. Sobotní